- Hirdetés -

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

|

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló időszakához képest is bővülést mutatnak az adatok. Az is látszik, hogy az idei esztendő eddigi részében a tavalyinál visszafogottabban hirdetett az állam.

Az idei év első hét hónapjának listaáras reklámköltési adatai összességében jelentős növekedést mutatnak az elmúlt esztendő hasonló időszakához képest. Azonban a nagyon gyenge bázisév miatt ez nem meglepő. Ami már kicsit biztatóbb, hogy a 2019-es „békeévhez” képest is egész jól teljesített eddig a legtöbb hirdetői szektor.

A tavalyi év első hét hónapjához viszonyítva a szolgáltatás szegmens esetén látszik a költésekben egy 8,69 százalékos csökkenés. Ehhez azt érdemes tudni, hogy a Kantar idesorolja az állami hirdetőket. Az esetükben azért érthető az idei visszaesés, mert a piaci szereplőkkel ellentétes logikát követett a tavaly tavaszi költésük, azaz az állam sokkal aktívabbá vált a hirdetési piacon. Most nagyjából ott tart az állami reklámköltés, ahol két éve, azaz lényegében vissza#állt a normál szintre.

A szolgáltatáson kívül még egy nagyon kicsi hirdetői szektornál, az ingatlannál mértek csökkenő reklámköltést. Az ingatlanos hirdetési piac tavalyhoz képest feleződött, de a két évvel ezelőttihez viszonyítva is 15 százalékos mínuszban van. Ezt talán azzal lehet megideologizálni, hogy az ingatlanpiacra nagy csapást nem mért a járvány, valamint az új fejlesztések keretében megvalósuló projektek kisebb marketingaktivitás mellett is elkelnek.

Megugró költések

Az is érdekes, hogy a Kantar 2020 első hét hónapjához képest hol mért kifejezetten nagy ugrást a költésben. Sok esetben idetartoznak azok, amelyek tavaly a legnagyobb svunggal vágtak büdzsét. Az italos szektor hirdetőinél például 92 százalékos bővülést látni. Duplájára, vagy több mint a duplájára nőtt a költése a lakberendezés és lakásfelszerelés, az öltözködés és kiegészítők, a háztartási gép és kisgép szegmensnek, továbbá az építőiparnak és a környezetvédelemnek.

Ennél jóval szolidabb, 28 százalékos a növekedés a legnagyobb költőnek számító gyógyászatnál, viszont ezt a szektort viselte meg legkevésbé a járványhelyzet. A 20-30 százalékos bővülési szinten áll a szépségápolás, a közlekedési eszközök, a kultúra, szabadidő, szolgáltatás, az informatika. A reklámköltés tekintetében „mikroszektornak” számító mezőgazdaság esetén csak hatszázalékos növekedés volt, viszont náluk tavaly is csupán egy nagyon pici, kétszázalékos csökkenésre került sor.

Ahogy említettük, optimizmusra ad okot, hogy 2019 hasonló időszakához képest is majdnem mindenhol bővülést látni. A kevés kivétel közé tartozik a közlekedési eszközök szektor, amely döntően az autós hirdetőket foglalja magában. Az 5,8 százalékos mérséklődésben viszont az esetükben egyéb okok is szerepet játszhatnak. Itt elég csak arra gondolni, hogy az elmúlt két évben többször is voltak, illetve jelenleg vannak gyárleállások, emellett a környezetvédelmi szigorítások is érzékenyen érintik az iparágat.

A kultúra, szabadidő, szolgáltatás szegmens esetén bő 20 százalékos csökkenés mutatkozik még két év távlatában is. Ez pedig azzal magyarázható, hogy több szabadidős rendezvény az idén is elmaradt, így ez a szektor még nem teljesen állt talpra.

Meglepő turizmus

A járvány talán legjobban az utazás, turizmus szektort lőtte lábon. Ehhez képest 2019-ről 2020-ra a héthavi adatok nem is mutattak nagy visszaesést, konkrétan 29 százalékkal mért kisebb költést a Kantar. Bevételi szinten azért ennél jóval nagyobb zuhanást könyvelt el a turisztikai szegmens. Az idei első hét hónapban már 74 százalékos bővülést mértek a turizmus esetén. Ez meglepően jó eredmény ahhoz képest, ha azt nézzük, hogy az év első négy hónapja szinte teljes egészében kiesett számukra. Még 2019 hasonló időszakával összevetve is 24 százalékos bővülést látni a turizmusnál. Ez még akkor is jó eredmény, ha a valós költés tekintetében inkább stagnálást jelenthet.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megtalálható a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató TOP50-es rangsor is. A következő napokban további elemzésekkel és interjúkkal jelentkezik a TOP50 és a marketingszakma kapcsán.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...