Jubileumi, 10. alkalommal indul útjára a Tesco helyi közösségi kezdeményezéseket támogató pályázati programja, az „Ön választ, mi segítünk”. A program eddigi fordulóiban az áruházlánc több mint 1200 környezetszépítő, oktatási és képesség-fejlesztési, illetve egészséges életmódra ösztönző kezdeményezés megvalósításához járult hozzá. A tizedik fordulóban a Tesco további mintegy 180 pályázatot fog támogatni összesen 42 millió forinttal. A legkreatívabb, leginnovatívabb pályázat ezúttal is 400 000 forintos különdíjban részesül, és a jelentkezők a járvány elleni védekezéshez szükséges eszközök, felszerelések beszerzésének pénzügyi támogatására is pályázhatnak. A Tesco a jelentkezéseket november 12-ig várja.
A Tesco számára fontos, hogy minél többet visszaadjon azoknak a közösségeknek, ahol vásárlói és munkatársai élnek, ezért is hívta életre 2016-ban az „Ön választ, mi segítünk” pályázati programját. Az áruházlánc idén immár tizedik alkalommal írta ki a pályázatot, amelyre olyan helyi szervezetek, baráti közösségek, alapítvánnyal nem rendelkező bölcsődék, óvodák és iskolák, továbbá nonprofit kis- és középvállalkozások, társasházak és lakásszövetkezetek jelentkezését várják, akik kezdeményezésükkel a helyi közösség életének fejlődéséhez szeretnének hozzájárulni. Legyen az akár egy közös tér felújítása, állatvédelmi, művészeti, hagyományőrző, edukációs, környezetvédelmi vagy terápiás, esetleg jótékonysági program a rászorulók megsegítésére.
A Tesco idén is fogad támogatási jelentkezéseket a „COVID egészségügyi kezdeményezések” kategóriában, melyben fertőtlenítőszerek, higiéniai eszközök, valamint egyéb, a biztonságot és egészségmegőrzést támogató felszerelések, például maszkok, gumikesztyűk beszerzéséhez kaphatnak anyagi támogatást a pályázók. Emellett a szervezetek a rászoruló csoportok mentális egészségéről való gondoskodást célzó kezdeményezésekkel (pl. krízisvonal üzemeltetése), illetve az egészségügyi ellátórendszert és az egészségügyi dolgozókat segítő projektekkel is pályázhatnak.
A Tesco eddig 322 millió forintot fordított több mint 1200 pályázat támogatására, így olyan egyedi ötletek is valóra válhattak, mint a lovagkort felelevenítő gyerektábor, stresszkezeléssel foglalkozó tanórák, interaktív drogprevenciós kiállítás vagy az alternatív oktatást lehetővé tévő rock-, kórház- és szabadtéri suli.
Az aktuális fordulóban november 12-ig lehet jelentkezni a program weboldalán keresztül. A beérkezett pályázatokat ezúttal is az Effekteam Egyesület független szakértői bírálják el, valamint választják ki, hogy mely kezdeményezések juthatnak tovább az áruházi szavazási szakaszba. Ekkor már a Tesco vásárlóinak kezében lesz a döntés, akik 2022. január 17. és február 13. között voksaikkal dönthetnek arról, hogy melyik kezdeményezés kapja a 400 ezer, a 200 ezer, valamint a 100 ezer forintos támogatást. A független szakértők szakmai szempontok (kidolgozottság, innovativitás, kreativitás és fenntarthatóság) alapján egy pályázót további 400 ezer forint különdíjra javasolnak, amelynek nyertesét a szavazási időszak elindulásával egyidőben hirdeti ki a Tesco. A pályázati téma kiválasztásánál és az anyag összeállításánál ezért érdemes figyelembe venni ezt a plusz támogatási lehetőséget is.