A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay JOYTOPIA virtuális színpadán is fellépett, a bajor prémiumgyártó most a világ első, akkumulátorokról táplált színpad-energiaellátási megoldásával teszi fenntarthatóbbá a zenekar közelgő Music Of The Spheres világkörüli turnéját. 2022 nyarán a Coldplay a tervek szerint Frankfurtban és Berlinben is ad koncertet.
A BMW akkumulátorokról táplált színpad-energiaellátási megoldása több mint 40 darab újrahasznosítható akkumulátorral biztosítja majd az élő fellépésekhez szükséges energiát, amely a zenetörténet egyik legzöldebb turnéjává emeli a Music Of The Spheres koncertkörutat. A BMW és a Coldplay együttműködése új mércét állít fel, amely az egész turnéipar számára mintául szolgálhat.
A környezetbarát színpad-energiaellátási megoldás egy részét az első BMW i3 modellek újrahasznosított akkumulátorai adják. A technológia rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátású elektromos áramot biztosít és kiváltja a szokásos dízel-, illetve benzinüzemű generátorokat, amellyel jelentős mértékben csökkenti a zenekar élő fellépéseinek károsanyag-kibocsátását. Az akkumulátorokat megújuló erőforrásokból, így többek között napelem-rendszerekkel, kinetikus stadionpadlókon és elektromos kerékpárokon keresztül, valamint hidrogénezett növényi olajjal működő generátorok segítségével töltik majd fel. A kinetikus stadionpadlókon és az elektromos kerékpárokon keresztül az akkumulátorok a rajongók kollektív erejét hasznosítják.
Ezek a BMW első olyan akkumulátorai, amelyek egymást követően több helyszínen kezdenek második életet, a BMW Group hosszútávú fenntarthatóságra és gazdasági körforgásra összpontosító működési modelljének szerves részeként.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a BMW oldalán megalkottuk a világ első, világkörüli turnéra alkalmas, újratölthető színpad-energiaellátási megoldását, amely lehetővé teszi számunkra, hogy koncertjeinket szinte teljes egészében tiszta, megújuló energiával tápláljuk” – mondta Chris Martin, a Coldplay énekese.
„A fenntarthatóságra való törekvés az elmúlt években intenzív, kreatív alkotási folyamathoz vezetett a BMW és a Coldplay között. Az, hogy a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay JOYTOPIA virtuális színpadán is fellépett, sikeres együttműködésünk első két csúcspontja volt. A BMW i3 második életet kezdő akkumulátoraival pedig most hozzájárulunk ahhoz, hogy a Coldplay világkörüli turnéja fenntarthatóbb legyen, mint eddig bármikor” – fogalmazott Jens Thiemer, a BMW márkaigazgatója.
Az együttműködés sikerei: a Higher Power és JOYTOPIA
A BMW és a Coldplay 2014 óta ápol gyümölcsöző együttműködést: akkor a Chris Martin, Jonny Buckland, Will Champion és Guy Berryman alkotta együttes a BMW Weltben, 1 500 rajongó előtt zárta a nagysikerű Ghost Stories Tour turnét, mígnem a kezdeti kapcsolat és a fenntarthatóságra való kölcsönös törekvés végül a BMW és a Coldplay együttműködéséhez vezetett.
Az egyedülálló partnerség első világméretű sikere a BMW iX és a BMW i4 tisztán elektromos meghajtású modellek 2021 júniusában indított kampánya volt, amelyet a BMW és a Coldplay egy páratlan társalkotói folyamat részeként, közösen dolgozott ki. A kampány dala, a Higher Power hatalmas sláger lett, a „This joy is electric” sor pedig tökéletesen közvetíti a BMW két új prémium modelljének üzenetét.
Fenntartható világkörüli koncertkörút, amely az egész turnéipar számára mércét állít
A 2021-es Müncheni Nemzetközi Autószalon – amelyet a „RE:IMAGINE TODAY” mottó alatt, a BMW Group fenntarthatóságra és gazdasági körforgásra összpontosító elképzeléseinek jegyében rendeztek meg – ezt követően a BMW és a Coldplay társalkotói folyamatának újabb jelentős sikerét hozta: az együttes a bajor prémiumgyártó által megálmodott JOYTOPIA virtuális színpadán adott koncertet. Az előadás 24 órán keresztül volt elérhető online, és ez idő alatt világszerte több mint 150 000 megtekintést gyűjtött. A marketing és a vállalati kommunikáció szempontjából JOYTOPIA kvantumugrást jelentett a digitális világ számára.
A BMW és a Coldplay sikeres együttműködése most újabb szintre lép és a jövő évi világkörüli turné során újabb csúcspontjához érkezik. Az újrahasznosítható autóakkumulátorok szállító partnereként a BMW nem csupán abban segíti a brit zenekart, hogy még inkább fenntarthatóvá váljon, hiszen az együttműködés alapjaiban változtatja meg a játékszabályokat és az egész turnéipar számára mintául szolgálhat.