Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén elfogadott, az idei első félévet vizsgáló új tanulmányából. Az új tévéreklámok még mindig leginkább gyógyszereket és élelmiszereket hirdetnek.
Elfogadta a Médiatanács a televíziókban – az idei első félévben – közzétett új reklámszpotokról szóló tanulmányt. A hatóság hetvenhat televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol a feltárt 3051-féle új hirdetést közel 4,2 milliószor ismételték.
Az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiség több mint felét (55,6%) tették ki, amely kevéssel meghaladta a tavalyi időszak eredményét (51,9%). A legtöbb (43%) új reklámot az általános szórakoztató csatornákon (ilyen többek között a Viasat 3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN) láthatták a nézők.
A korábbi év azonos időszakával összevetve az új reklámokat továbbra is a kereskedelmi szektor dominálja (39,3% kontra 41,6%). A gyógyhatású készítmények (12,7%), az élelmiszer (7,7%), a szolgáltatás (4,4%) és a szépségápolás (5,1%) részesedése egyaránt felülmúlta a szabadidőszektort (4,2%), amely évek óta visszaszorulóban van.