- Hirdetés -

Magányossá tette a munkavállalókat a COVID

|

Egy globális tanulmány szerint az emberek több mint 75 százaléka úgy érzi, hogy személyesen és szakmailag is megrekedt. A munkavállalók 88 százaléka szerint a világjárvány kezdete óta megváltozott a siker fogalma, 85 százalékuk szeretné, ha a technológia segítene meghatározni a jövőjét.

Az Oracle és a Workplace Intelligence HR-kutató és tanácsadó cég új tanulmánya szerint az emberek a robotokhoz fordulnak karrierfejlesztési iránymutatásért, miután a COVID-19 járvány miatt magányosnak és a saját életükben is kívülállónak érzik magukat. A 13 ország több mint 14 600 alkalmazottja, menedzsere, HR-vezetője és C-szintű vezetője körében végzett tanulmány szerint az emberek szerte a világon úgy érzik, hogy megrekedtek személyes és szakmai életükben, de készen állnak arra, hogy visszaszerezzék az irányítást jövőjük felett.

A globális munkaerő magányosnak, elszigeteltnek és irányt vesztettnek érzi magát

A több mint egy éve tartó korlátozások és a világjárvány miatti folyamatos bizonytalanság sok munkavállalót felkavart érzelmileg, és úgy érzik, hogy életük és karrierjük kicsúszott a kezükből.

A megkérdezettek 80 százalékát negatívan érintette az elmúlt egy év, sokan küzdenek anyagi gondokkal (29 százalék), szenvednek a romló mentális egészségtől (28 százalék), nincs karriermotivációjuk (25 százalék), és úgy érzik, hogy elvesztették az irányítást a saját életük felett (23 százalék).
62 százalékuk szerint 2021 volt az eddigi legstresszesebb év a munkahelyükön. Több mint felüknek (52 százalék) 2021-ben több gondja volt a munkahelyi mentális egészség megőrzésével, mint 2020-ban.
A világjárvány kezdete óta megduplázódott azoknak az embereknek a száma, akik úgy érzik, hogy kevéssé vagy egyáltalán nem ők irányítják a magán- és szakmai életüket. A megkérdezettek elvesztették az irányítást a jövőjük (43 százalék); a magánéletük (46 százalék); a karrierjük (41 százalék); és a kapcsolataik (39 százalék) felett.
A válaszadók 76 százaléka úgy érzi, hogy megrekedt a magánéletében, szorong a jövőjével kapcsolatban (31 százalék); csapdába esett ugyanabban a rutinban (27 százalék); és minden eddiginél magányosabb (26 százalék).

Az emberek motiváltak a változtatásra, de nagy kihívásokkal kell szembenézniük

Az elmúlt év küzdelmei ellenére az emberek világszerte szívesen változtatnak szakmai életükön.
A megkérdezettek 93 százaléka az elmúlt évet arra használta, hogy átgondolja az életét, és 88 százalékuk számára a világjárvány óta megváltozott a siker jelentése. A legfontosabb prioritások közé most a munka és a magánélet egyensúlya (42 százalék), a mentális egészség (37 százalék) és a munkahelyi rugalmasság (33 százalék) tartoznak.
75 százalékuk úgy érzi, hogy szakmailag megrekedtek, mert nincsen előrelépési lehetőség a karrierjükben (25 százalék), és túlságosan leterheltek ahhoz, hogy változtassanak (22 százalék).
Az emberek 70 százaléka szerint a karrierjükben való megrekedés negatívan hat a magánéletükre is, mivel plusz stresszt és szorongást okoz (40 százalék); hozzájárul a személyes elakadás érzéséhez (29 százalék); és elvonja a figyelmet a magánéletről (27 százalék).
83 százalékuk készen áll a változtatásra, de 76 százalékuk szerint ez komoly akadályokba ütközik. A legnagyobb akadályok közé tartozik, hogy instabil a pénzügyi helyzetük (22 százalék); bizonytalanok, hogy milyen karrierváltásnak lenne értelme számukra (20 százalék); nem érzik magukat elég magabiztosnak a változáshoz (20 százalék); és nem látnak fejlődési lehetőséget a vállalatuknál (20 százalék).
2022-ben a személyes fejlődés az első helyen áll, és sokan hajlandóak lemondani az olyan kulcsfontosságú juttatásokról, mint a szabadság (52 százalék), a pénzbeli bónuszok (51 százalék), vagy akár a fizetésük egy része (43 százalék) a szakmai fejlődési és előrelépési lehetőségekért.
A globális munkaerő 85 százaléka azonban nem elégedett munkáltatója támogatásával. Azt várják a szervezetektől, hogy biztosítsanak több tanulási és készségfejlesztési lehetőséget (34 százalék); magasabb fizetést (31 százalék); és lehetőségeket a vállalaton belül új feladatkörök betöltéséhez (30 százalék).

A munkavállalók világszerte szeretnének új készségeket elsajátítani, és a technológiához fordulnak segítségért

A változó munkahelyi dinamika közepette a legjobb tehetségek megtartása és kinevelése érdekében a munkáltatóknak minden eddiginél nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a munkavállalók igényeire, és a technológia segítségével jobb támogatást kell nyújtaniuk.

A megkérdezettek 85 százaléka szeretné, ha a technológia segítene meghatározni a jövőjét azáltal, hogy azonosítja a fejlesztendő készségeket (36 százalék); ajánlásokat tesz az új készségek elsajátítására (36 százalék); és megadja a karriercélok felé vezető következő lépéseket (32 százalék).
Az emberek 75 százaléka változtatna az életén a robotok ajánlásai alapján.
82 százalékuk úgy véli, hogy a robotok jobban támogatják a karrierjüket, mint egy ember azáltal, hogy elfogulatlan tanácsokat adnak (37 százalék); gyorsan válaszolnak a karrierjükkel kapcsolatos kérdésekre (33 százalék); vagy olyan új állásokat találnak, amelyek megfelelnek a jelenlegi képességeiknek (32 százalék).
A válaszadók úgy vélik, hogy az embernek még mindig kritikus szerepe van a karrierépítésben, és úgy gondolják, hogy egy ember jobb támogatást tud nyújtani azáltal, hogy személyes tapasztalatokon alapuló tanácsokat ad (46 százalék); azonosítja az erősségeket és gyengeségeket (44 százalék); és az önéletrajzon túlmutatva a személyiséghez illő munkaköröket ajánl (41 százalék).
Az emberek 87 százaléka úgy véli, hogy munkahelyüknek többet kellene tennie azért, hogy meghallgassa igényeiket, és 55 százalékuk nagyobb valószínűséggel maradna olyan vállalatnál, amely fejlett technológiákat, például mesterséges intelligenciát használ a karrierépítés támogatására.

„Az elmúlt másfél év megváltoztatta a munkánkat, beleértve azt is, hogy hol dolgozunk, és sokak számára azt is, hogy kinek dolgozunk. Bár mind a munkavállalók, mind a munkáltatók számára rengeteg kihívást jelentett, ez egy lehetőség is arra, hogy jobbá tegyük a munkahelyeket” – mondta Dan Schawbel, a Workplace Intelligence ügyvezető partnere. „Az eredmények egyértelműen azt mutatják, hogy a készségekbe és a karrierfejlesztésbe való befektetés ma már kulcsfontosságú megkülönböztető tényező a cégek számára, mivel jelentős szerepet játszik abban, hogy a munkavállalók úgy érezzék, irányíthatják a személyes és szakmai életüket. Azok a vállalkozások, amelyek befektetnek alkalmazottaikba és segítik őket a lehetőségek megtalálásában, a produktív, elkötelezett munkaerő előnyeit fogják élvezni.”

„Az elmúlt év új irányt szabott a munka jövőjének. Meglepő módon a globális világjárvány okozta stressz, szorongás és magány közepette a munkavállalók megtalálták a hangjukat, megerősödtek, és most már felszólalnak az akaratuk érvényesítéséhez” – mondta Yvette Cameron, az Oracle Cloud HCM vezető alelnöke. „A munkahely változó jellege megváltoztatta a sikerről való gondolkodásmódot, és átalakította az emberek elvárásait a szervezetek által nyújtott legjobb támogatással kapcsolatban. A tehetségek vonzása és megtartása érdekében a vállalkozásoknak nagyobb hangsúlyt kell fektetniük arra, hogy segítsék a munkavállalókat az új készségek azonosításában és fejlesztésében, valamint személyre szabott karrierutakat kell biztosítaniuk számukra, hogy újra úgy érezhessék, maguk irányítják a szakmai életútjukat.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...