- Hirdetés -

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

|

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser

133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít?

Természetesen elégedettek vagyunk az elért eredménnyel és a növekedéssel, ami a fejlesztéseknek, a szolgáltatásoknak, a jó áraknak és az online és offline tér kihasználtságának és szinergiájának és a törzsvásárlói program kedveltségének és előnyeinek is köszönhető. Évről évre hasonló növekedést sikerült elérnünk, a célunk ennek a szintnek a megtartása volt, természetesen voltak pesszimistább jóslatok is házon belül, de összességében nagyon elégedetten zárjuk a gazdasági évet!

 

Szinte minden komoly szereplőnél nagyot nőtt a webshop forgalom is. Ti ezen a területen mekkorát tudtatok nőni?

Amennyiben csak az online területet nézem akkor az elmúlt gazdasági évhez képest 125 százalékos növekedést sikerült elérnünk, de volt olyan hónap is az éven belül, amikor az elmúlt év azonos időszakához képest 400 százalékot nőttünk.

Mit gondolsz, marad ez a dinamika az online esetében, vagy ha helyreáll az élet, akkor ilyen dinamikájú bővülésre nem kell számítani?

A pandémia hatására hatalmas növekedésen ment keresztül az online terület és olyan fejlesztések is megvalósulhattak, amelyekre korábban akár éveket kellett volna várni, így viszont prioritásban előnyt élveztek ezek a projektek. Az első hullám után az volt a célunk, hogy az akkor elért forgalmakat szinten tartsuk, de ehhez képest az elmúlt évben további fejlődést és növekedést realizáltunk. A jövő évi terveinkben is növekedéssel számolunk. Ha az élet helyre is áll, a vásárlási szokások örökre megváltoztak, előtérbe került a digitalizáció, az online megoldások és az új szolgáltatások.

Érdekes módon ti nem vagytok benne az örült nagy kuponnapokban és a Black Fridayben. De ezt nem hiba kihagyni?

Évekkel ezelőtt átszíneztük ezt a napot. A nagy akciókat, sorban állást, kifogyott készleteket és vásárlói reklamációkat elkerülvén ezen a területen is a példamutatás és a társadalmi felelősségvállalás került a középpontba. A Giving Friday kezdeményezés célja, hogy az ezen a napon online és offline realizálódott forgalom egy meghatározott százalékát jótékony célra ajánljuk fel és egy épp aktuális ügy megvalósulását támogassuk ezzel. Az idei évben ennek köszönhetően 19,5 millió forintot tudtunk felajánlani a Gyermek krízis alapítványnak.

Mennyire kell, hogy előtérne kerüljenek a fenntarthatósági szempontok a működésben? És most nem a kommunikációra gondolok, hanem inkább arra, hogy mondjuk amikor bővítitek a szortimentet, akkor ez számít?

Az első fenntartható, zöld, öko, bio vagy natur termékek már 10-15 évvel ezelőtt megjelentek a dm üzletek polcain. Természetesen korábban nem volt ekkora jelentősége, de ez évről-évre nőtt. A trendeket alakítani és nem követni szerettük volna. A dm célul tűzte ki, hogy vásárlóinak fenntartható alternatívákat adjon a hétköznapok döntéseihez: egyre több környezetbarát terméket kínálnak, a drogériapiacon elsőként utántöltő állomásokat vezettek be, 2021 áprilistól pedig környezetsemleges Pro Climate termékcsalád érkezett az üzletekbe. A Berlini Műszaki Egyetemmel közösen fejlesztették ki azt az egyedülálló koncepciót, amely során a termékek környezetre gyakorolt hatásait mindenre kiterjedően elemezték, majd a lehető legkisebbre csökkentették. A termék előállítása és ártalmatlanítása során keletkező, el nem kerülhető hatásokat öt környezeti hatást érintően kompenzálják: úgy, mint a CO2-kibocsátás, az eutrofizáció, a savasodás, a nyári szmog és az ózonréteg elvékonyodása. A hatások ellensúlyozásaként németországi természeti területek rehabilitációjával állítják helyre az ökológiai egyensúlyt. A saját márkák alatt érkező termékcsalád a legfontosabb drogériatermékek körét fedi le.

Egy ilyen nehéz időszakban, mint ami mögöttünk van, gondolom nem keveset számít a munkáltatói márka. Mennyire voltatok, vagytok erősek ebben?

2021 februárjától megújult a dm karrieroldala, a nemzetközi koncepció alapján kidolgozott weboldal letisztult megjelenésével és extra funkcióival hűen tükrözi a szintén idén megújult munkáltatói szlogent. Újdonság, hogy az oldalon a dm konszern többi országában meghirdetett pozíciók is elérhetők, megpályázhatók. Ezzel párhuzamosan elindult a dm e-learning platformja is, a felületen az önálló fejlődés és tanulást segítő digitális oktatóanyagok érhetők el.

2021-ben 3. alkalommal nyerte el a dm Magyarország a „Megbízható Munkaadó” címet a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamarától (DUIHK). A díjat a munkatársaink iránti példaértékű munka- és életkörülményekre irányuló kezdeményezéseink miatt kapta a dm, illetve az elmúlt év során, a járvány okozta kihívások ellenére tanúsított helytállásunkért, különös tekintettel a dolgozóink egészségmegőrzését szolgáló intézkedésekre.

A díjak egy dolog, de például ti is meg tudtátok tartani a kollégákat a Covid alatt? Vagy azért voltak elbocsátások?

Első pillanattól az volt a célunk, hogy megőrizzük a munkahelyeket. Büszkén mondhatom, hogy a Covid hatására egyetlen munkatársat sem kellett elküldenünk sem a raktárban, sem a központban, sem az értékesítés területén. Természetesen volt olyan időszak amikor például a plázák zárva voltak és nem bonyolítottak akkora forgalmat az ott található dm üzletek mint korábban, de sok eladó-pénztáros, vagy épp központi munkatárs a megnövekedett rendelések miatt az online raktárban segített be éppen. Átszervezéssel vagy a feladatok újragondolásával sikerült mindenkit megtartanunk.

Mire fogtok jövőre a legjobban fókuszálni, miken lesznek a hangsúlyok?

Természetesen jövőre is a két stratégiai alap pillér lesz a legfontosabb a dm életében, ez pedig a Tartós Ár koncepció a Mindig megéri kommunikációval, és a Törzsvásárlói program. Ezen felül az üzletek fejlesztése, az online shop szolgáltatásainak magasabb szintre emelése és a fenntarthatóság lesz a középpontban, de természetesen folytatjuk a társadalmi felelősségvállalás kampányainkat is.

És te mire fókuszálsz? Rengeteget futsz, és nem is lassan! Mi a cél, hány kilométer, verseny, milyen idők?

Minden évben vannak kisebb nagyobb célok, minden területen szüksége van erre az embernek szerintem. A futás kapcsán vannak természetesen havi célok, ami esetemben átlag 200 kilométer, éves célok, ami idén a minimum 2021 kilométer összegyűjtése volt és verseny célok, ami nálam egy félmaratonnál 1:40 alatti idő, 10 kilométeren pedig 46 perc környéke. A félmaratoni időmet idén az első dm RUN versenyen 1:38 közelébe sikerült hozni, jövőre ezen szeretnék majd javítani.

Ki nyeri a Bajnokok Ligáját 2022-ben?

Sajnos nem a Juventus, ebben biztos vagyok. A formát és a lehetőségeket tekintve szerintem jelenleg a Bayern München és a Chelsea van a legmagasabb szinten.

Jövő év végén foci-vb lesz katarban. Nagy Juve drukker vagy, gondolom akkor az olasz válogatott a kedvenc. Elég jól nyomták az EB-n. De mi lesz a VB-n, megnyerik?

Arra először ki kellene jutniuk… ha már nekünk nem sikerült, legalább nekik tudjak szurkolni. Fura lesz karácsonykor VB-t nézni a sivatagban. ????

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...