A magyarok 68 százaléka vagy november folyamán, vagy december első hetében tervezte beszerezni az ajándékokat, ezért a GLAMI szakértői összehasonlították a 2020-as és 2021-es magyarországi keresési adatokat.
A GLAMI divatkereső adatai szerint a tavaly novemberben legnépszerűbb termékkategóriák iránt idén csökkent az érdeklődés, 2021-ben jelentős visszaesés volt tapasztalható a hálóruha (-28.24%), a fürdőköpeny (-40%), az ágynemű (-74.67%), és a fitnesz ruházat (-97.92%) kategóriákban is. A tavalyi adatokat alapul véve idén novemberben viszont jelentősen nőtt a kereslet a dzsekikre és kabátokra (+79.51%), tornacipőkre (+16.99%), valamint jellemző, hogy a november folyamán a karácsonyi ajándékok helyett a fogyasztók inkább még az egyes drágább darabok akciós áron történő beszerzésére koncentráltak az olyan nagyobb árleszállítások során mint a Black Friday, vagy a Cyber Monday. Ezzel szemben december első hetében már hirtelen növekedés volt tapasztalható számos olyan kisebb, illetve olcsóbb árucikk területén, amelyet vélhetően karácsonyi ajándéknak szánnak a vásárlók.
Ebben az időszakban a férfiaknak szóló termékek közül a pénztárcák, övek, kesztyűk és sálak fogytak a legjobban, valamint továbbra is az egyik legkelendőbb árucikk maradt az arcmaszk, bár idén már inkább az olyan prémium márkákat keresik, mint pl. a Tommy Hilfiger. Érdekesség ugyanakkor, hogy a tavalyi év decemberéhez képest 69,5%-kal nőtt az erotikus jelmezekre történő keresések száma, az egekbe szökött a leopárdmintás termékek iránt kereslet, miközben a tavaly slágerterméknek számító pizsamák iránti érdeklődés például 83,5%-kal csökkent. A női termékek közül decemberben a táskák iránti kereslet 50%-kal nőtt a novemberihez képest, ezen belül a Calvin Klein táskákra való keresések száma pedig több mint duplájára nőtt (+111%). Meglepő módon a karácsonyi pulóverek idén nemhogy nem produkáltak lenyűgöző növekedést, hanem inkább a tavalyi évhez képest jelentős, 57%-os visszaesés volt tapasztalható a kategóriában.