Digitalizálja a repülőutak során használt dokumentációit a Wizz Air. Az új projektnek köszönhetően minden adat kereshetően rendelkezésre áll a repülés során, így nem különböző forrásból, hanem egyetlen tableten találják a pilóták a repüléshez szükséges összes információt. Az üzemeltetési költségek csökkentése révén a fejlesztés segíti a Wizz Airt üzemeltetési költségeinek alacsonyan tartásában. A 2021-ben továbbfejlesztett Electronic Flight Bag (EFB) rendszert – integrált megoldásaival – digitális szolgáltatóként a T-Systems Magyarország támogatja.
A biztonságos repülés érdekében minden felszállás előtt adatok tömkelegét gyűjtik össze és rendszerezik a pilóták: átnéznek és ellenőriznek minden információt, amire a teljes levegőben töltött idő alatt szükségük lehet, ilyen például a repülési útvonal, az időjárási viszonyok, az egyes repülőtereken alkalmazott eljárások, melyek egy része a fedélzeten eddig nyomtatott formában elérhető kézikönyvekben, papíralapú dokumentumokon vagy a korábbi EFB megoldás által digitális formában volt elérhető, egészen mostanáig. Ezeket a dokumentumokat alapesetben a légitársaságoknál dolgozó pilótáknak minden út során maguknál kell tartaniuk, ami akár 5 kilogramm, folyamatos frissítést igénylő papírmennyiséget is jelenthet.
A Wizz Air továbbfejlesztett megoldása a papíralapú dokumentáció mennyiségét is csökkenti, de előnye, hogy a személyzet gyorsabban hozzáfér a számára szükséges információkhoz. Az új digitális fejlesztés korszerű, modulárisan bővíthető adatbázist hoz létre, ami segíti a pilótákat. Fontos a gyorsaság és az egyszerűség: az applikációk segítségével könnyedén jelenthetnek mindent, ami a repülési feladat teljesítésekor történik. 2021 április végén közel 1500 tablet került a Wizz Air pilótáihoz, így elektronikusan, a saját eszközük segítségével rövidebb idő alatt tudnak felkészülni a repülésre, illetve a repülés során is folyamatosan használják a repülés paramétereinek kiszámítására, a térképi adatokhoz való hozzáférésre.
Komplex kompetencia rendszerének köszönhetően az adatbázis létrehozásán és az eszközökön túl a T-Systems – a Magyar Telekommal szorosan együttműködve – olyan megoldást kínált a légitársaság számára, amely a repülőgépek folyamatos mozgása mellett is képes biztosítani az adatok elérését, bárhol a világon. Fontos szempont, hogy a pilóták által használt eszközöknek a különböző hálózatokhoz csatlakozva is stabil elérést kell biztosítaniuk. Ehhez világszerte használható adat SIM kártyákra van szükség, így a repülőgépeket irányító szakemberek stabilan tudják eszközeiket használni bármely ország hálózatán.
Az adatszolgáltatás mellett kulcsfontosságú a biztonság. Ennek érdekében Mobile Device Management rendszert vesz igénybe a légitársaság, mely lehetővé teszi, hogy az adatok tárolását végző eszközöket központilag koordinálják. A felhőalapú megoldás segítségével a tableteken lévő adatok távolról is kezelhetőek, ezáltal az üzemeltetést végző szakember számára, legyen szó bármilyen problémáról, könnyedén elérhető az összes készülék. A támogatást és a szoftverek üzemeltetését a légitársaság számára a következő három évben a T-Systems biztosítja.