- Hirdetés -

Eljött a bátrak ideje

|

 

Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató

 

- Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak?

- Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig szinte minden szállodát be kellett zárnunk, mindenki kénytelen volt bezárkózni az otthonába. Ezekben a hónapokban kizárólag üzleti és oktatási céllal fogadhattunk vendégeket, így összesen egy budapesti és egy vidéki hotelt tudtuk nyitva tartani.

Jelenleg sokkal lazábbak a szabályok, így lehetőségünk van vendégeket fogadni még az év végi programokra is. Az ünnepi időszakban ez óriási különbség. Érezhető, hogy az emberek élményekre, pihenésre és szállodai kényelemre szomjaznak és most van lehetőségük ezt az igényüket kielégíteni.

Az oltás magával hozott némi nyitottságot az utazók részéről, azonban a helyzet továbbra is törékeny. A bizalom megtartása érdekében folyamatosan frissített, szigorú higiéniai protokollt vezettünk be, Biztos Pihenés néven, így vendégeink és munkatársaink is a lehető legnagyobb biztonságban tartózkodhatnak szállodáinkban, erre most nagy szükség van.

- Elsősorban hol, az ország melyik részein járhatnak jól a hotelek?

- A vidéki családbarát és wellness hotelek a legkedveltebbek ezekben az időszakokban, itt a belföldi vendégek szívesen pihennek. Ennek megfelelően, például a Danubius Hotel Bük szállodánk nagyon népszerű lesz, ahol a programok és a szolgáltatások széles skálája miatt az egész család megtalálja számítását. Budapesti szállodáink a külföldi turizmusnak kitettek, így ott kevesebb vendégünk lesz várhatóan. A nemzetközi utazási korlátozások miatt itt érezhető a piac átmeneti átrendeződése is, jelenleg leginkább autóval a környező országokból és Oroszországból érkeznek a nemzetközi vendégek.

- Karácsony előtt vagy a két ünnep között lehet erősebb a foglaltság? Milyen foglaltságra lehet itt számítani, mivel terveztek? - Jellemzően a két ünnep között, hiszen sokan mennek szabadságra ebben az időszakban. Sőt, egyre többen választják a pihenést, az all-inclusive szálloda kényelmét a karácsonyi sütés-főzés helyett. Az elmúlt másfél évben mindenkinél felértékelődött az együtt töltött idő. A szilveszter népszerű a fővárosi szállodáinkban is, sok programmal készülünk erre az időszakra.

- Egyáltalán, lehet már tervezni?

- Lehet, de megbízhatóan csak rövidtávra. A világjárvány kitörése óta ezzel együtt élünk, megtanultuk, hogy kell rendkívül rugalmasnak lenni – azt gondolom, nem elbizakodott kijelenteni, hogy már nagyon jók vagyunk benne. Rugalmasság kell a munkatársak felé és munkatársak között, a vendégekkel a hétköznapokon és a rendkívüli helyzetekben, de még a foglalási feltételekben is. Megtanultunk rugalmasan tervezni.

 

- Nálatok mekkora az eddigi veszteség 2020 márciusa óta?

- Hatalmas. 2019-ről 2020-ra vendégforgalmunk háromnegyedét elvesztettük. 2021-ben ez ugyan némileg mérséklődött, de még mindig jócskán több mint a fele hiányzik a 2019-es volumenünknek.

 

- Hogy lehetett ezt túlélni?

- Nagyon összetartó csapattal, gyors reagálással, átszervezésekkel, költségcsökkentéssel és folyamatos nyílt és őszinte kommunikációval. A Danubius Hotels szállodáinak jelentős része a koronavírus hullámok szigorúbb korlátozásai idején zárva tartott, a kollégák anyagi támogatás mellett, de munka nélkül maradtak. Így a fókusz a munkatársakon, a velük való kommunikáción és kapcsolattartáson, valamint a hosszútávú üzletmenet biztosításán volt. Új bevételi források után néztünk. Tavaly év végén olyan innovatív termékeket vezettünk be, a veszteségek csökkentésére és a munka megteremtése céljából, amelyekre még soha nem volt példa. Így született meg a hoteliroda koncepciónk, a Room Office és a házhoz szállított, személyes felszolgálás nélküli catering szolgáltatásunk, a Food Pack is – ez utóbbi akár irodai karácsonyi ebédekre, vagy családi adventi vacsorákra alkalmas megoldás. A sportrendezvények piacán úttörők voltunk, buborékrendezvények szállodai hátterét biztosítottuk, komoly világeseményekét is. Bizonyos szállodáinkat pedig bérbe adtuk – akár más funkcióban, például diákszállóként is. Merészen alkalmazkodtunk és éltünk a helyzet adta lehetőségekkel.

- Hogyan lehet ebből építkezni?

- Egy ilyen helyzet összekovácsol. Csapatként az összetartozás, a nehézségek közös megélése, megoldása rendkívül erős alapot ad. A rugalmas működés, az elképzelhetetlen üzleti helyzetek megoldása pedig menedzsment és üzleti szempontból is sok újítást tett lehetővé, akár az alapoktól is. Rengeteget ötleteltünk, kísérleteztünk. Eljött a bátrak ideje, mert nem igazán volt veszteni valónk.

- Ha visszatér az élet, visszatérnek a kollégák is? Rengetegen mentek át más szektorba, szűnt meg itt a munkájuk. Fel vagytok arra készülve, hogy nem lesz egyszerű feltölteni a létszámot, ráadásul minőségi kollégákkal?

- A munkaerőhiány ma a teljes turizmus számára nehézséget jelent. Igen, sokan hagyták el a szektort és mentek át átmenetileg biztosabbnak tűnő iparágakba, így az igazi kihívás a szakmába való visszacsábítás lesz. A Danubius Hotels közel 50 éves múltja, minőségi, átlátható munkakörülményei, rendkívüli közössége és szakmai hírneve a jövőben is vonzó érték lesz a munkaerőpiacon. A turizmus pedig fantasztikus közeg, mondom ezt én, aki hét évet a kereskedelemben töltöttem – engem is elvarázsolt, és azóta is ámulatba ejt a szállodaipar, a maga elegáns, különleges világával. Emellett természetesen mi is fejlődünk és újítunk a toborzás területén is, hiszen fontos a létszám bővítése, hogy továbbra se kelljen a minőségben kompromisszumot kötni. Reméljük, hogy a szakma szeretete sok embert visszahoz a kényszerből elhagyott pályára és lesz, aki a fellendülő fázisban kap kedvet újra a szektorban való munkavégzéshez.

 

- Azt szokták mondani, innen szép nyerni. Ti jövőre már nyerhettek? Vagy még kemény évvel számoltok?

- Szinte biztos, hogy lesz még néhány nehezebb évünk. Úgy látjuk, hogy talán 2024-re helyreállhat a nemzetközi turizmus, de tudjuk, hogy az elhúzódó járványidőszak hónapról hónapra hoz váratlan helyzeteket, így óvatos optimizmussal tekintünk a jövőre. Mindenképpen az ideinél kedvezőbb évet remélünk 2022-re, de már az idei is hatalmas előrelépés volt a mélyponthoz, 2020-hoz képest.

- Hogy lehet ilyen körülmények között kommunikálni az utazni vágyókkal?

- Ugyanúgy, ahogy a munkatársakkal, őszintén és nyíltan. Érezni kell és felmérni a helyzethez kötődő hangulatot, lélekállapotot és annak megfelelően alakítani a kommunikációt. Bizonytalan helyzetben bizalmat építeni, az élményeket előtérbe hozni. Tavaly az első hullám és az első sokk után a biztonságos pihenést hangsúlyozó „Már ne maradj otthon!” üzenettel, Győrfi Pállal futott az újranyitási kampányunk, nagyon jól rezonáltak rá a munkatársaink és a vendégeink is. Majd idén tavasszal, a fél évig elhúzódó harmadik hullám után az érzelmekre ható, élményeket hangsúlyozó „Vesd bele magad az életbe!” kampánnyal nyitottuk ki ismét szállodáinkat, Kiss Gergely olimpiai bajnokkal melegítettünk be újra a nyaralásba. Ez utóbbi kampánynál a hangsúly azon volt, kicsit humorosan is, hogy már el is felejtettük valójában, hogy kell nyaralni, ezért szükség van a bemelegítésre – ebben pedig az olimpikonoknál kevés embernek van nagyobb gyakorlata. De jövőre is lesznek az érzelmekre, hangulatokra, utazási igényekre ható üzeneteink – 50 éves lesz a Danubius, már nagyon készülünk!

 

- Milyen üzeneteket és hol érdemes megjelentetni, hogy tudják mikor és hová érdemes vagy ami talán a legfontosabb, lehet biztonságosan utazni?

- Sikeres volt a bizalomépítő kampányunk, így a biztonságról szóló üzeneteink eljutottak a megfelelő célcsoportokhoz. Nagyon fontosnak tartjuk az azonnali és teljeskörű tájékoztatást egy-egy változás bejelentése kapcsán. Weboldalunkon a kormányrendeleteket, szakmai ajánlásokat figyelembe véve folyamatosan frissített vendégtájékoztatókat teszünk közzé. A weboldal mellett ügyfélszolgálatunk és szállodáink recepciója mindig naprakész információkkal tud szolgálni. Ezen felül bejelentkezés előtt is kapcsolatba lépünk vendégeinkkel, felhívjuk a figyelmüket az aktuális tudnivalókra. Egy profi gépezet és rengeteg tapasztalat áll már a vendég-, partner és munkatársi tájékoztatás mögött, sajnos ezeket a változásokat is volt alkalmunk rengeteget gyakorolni. Célunk, hogy bármely csatornán is lép kapcsolatba velünk leendő vendégünk, számára megnyugtató és pontos válaszokkal tudjuk felelni kérdéseikre. Mert igen, érdemes és kell is pihenni, a testi-lelki kikapcsolódás elengedhetetlen, főleg egy két éve elhúzódó világjárvány idején, feszültségekkel teli világban.

- Te tervezel valamilyen év végi utat, szállásfoglalást valamilyen klassz hotelben?

- Az adventi időszak nagyon sűrű a szállodaiparban, így inkább azt választottuk, hogy ráhangolódunk már előtte: a novemberi hétvégéket töltöttük családbarát Danubius Hotels és Ensana szállodákban, 3 és 6 éves gyermekeinkkel és barátokkal, rokonokkal. Akinek erre nem jutott ideje, csak ajánlani tudom, hogy lépje meg az év végén, vagy az év elején, mert sokat számít egy pár napos töltődés is a szeretteinkkel.

 

- Neked mennyire volt nehéz ez az időszak? Üres hotelek, vendégek nélkül. Nem volt jó látvány, gondolom.

- A harmadik, közel fél évig tartó, tavaszig tartó hullám volt a legnehezebb, amikor már kétszer talpra álltunk, majd újra be kellett zárni a legtöbb szállodát, tétlenül várni az újranyitást. De a csapat kitartása, kreativitása elképesztő, rengeteg energiát és lelkesedést ad. Ezúton is köszönöm minden marketinges kollégámnak, hogy kitartottak mellettem és a Danubius mellett – most jobb a csapat, mint valaha, ezért már sokkal bizakodóbb vagyok!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...