- Hirdetés -

Megcsappant a nagyvállalatok optimizmusa

|

Bevételeik ilyen mértékű emelkedését még sosem várták a cégek - derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index 2021 utolsó negyedéves eredményeiből. Ennek ellenére hat ponttal csökkent a mutató értéke, a cégek optimizmusa mind a makrogazdaságra, mind saját teljesítményükre vonatkozóan érdemben csökkent. A várakozások mérséklődését feltehetően a negyedik hullám jelentette bizonytalanság okozta. Jelenleg az ipari szektorban a legderűlátóbbak az idei évre vonatkozó előrejelzések.

A K&H nagyvállalati növekedési index, amely a 2 milliárd forint feletti éves bevétellel rendelkező magyarországi cégek várakozásait vizsgálja, 6 ponton zárta az évet, miután felére csökkent 2021 harmadik negyedévéhez képest. „A járvány harmadik hullámának lecsengésére egyértelmű optimizmussal reagáltak ősszel a nagyvállalatok, ám tavaly év végére újfent súlyosabbá vált az egészségügyi helyzet, és ez 2022-re vonatkozó várakozásaikon is látszik. Ennek ellenére biztató jel, hogy az előrejelzések még mindig jóval pozitívabbak, mint a vírus kirobbanása utáni időszakban” – értelmezte az eredményeket Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.

Átlagosan 4 százalékkal több árbevétellel számolnak a cégek 2022-re, ekkora emelkedést még sosem vártak az index hét éves története során. Ennek ellenére összességében borúsabban látják helyzetüket, mint az előző negyedévben. A háttérben az állhat, hogy az árbevétel-növekedés jelentős részét elviheti az infláció, és a következő egy évre vonatkozó gazdasági kilátásaikat is jóval rosszabbnak értékelik, mint 2021 harmadik negyedévében.

A vállalatok makrogazdasági várakozásai erőteljesebben csökkentek, mint a saját teljesítményükre vonatkozó előrejelzéseik. Ennek oka a járvánnyal kapcsolatos bizonytalanság mellett, hogy a kormány gazdaságpolitikájának hatása jóval több vállalat (10%) szerint lesz kedvezőtlen idén, mint várták azt 2021 harmadik negyedévében (3%). Szintén fontos tényező, hogy a forint a felmérés készültekor nagyon gyenge volt az euróhoz képest, ezért a cégek 26 százaléka szerint fog rontani helyzetén az árfolyamváltozás, szemben a harmadik negyedév 19 százalékos arányával. A makrogazdasági kilátások romlását az sem tudta érdemben ellensúlyozni, hogy ugrásszerűen, 7 százalékról 25 százalékra nőtt a csökkenő közterhekre számító cégek aránya a szakképzési hozzájárulás eltörlése, illetve a szociális hozzájárulási adó és az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulás csökkenése miatt.

Amíg a kereskedelemben és a szolgáltató szektorban nagyot – 7, illetve 9 ponttal – esett a nagyvállalati növekedési index értéke 2021 utolsó negyedévében, az ipari cégek esetében mindössze egy ponttal mérséklődtek a várakozások. Ezzel esetükben jóval az átlag felett, 11 ponton áll az index, míg a kereskedelemben 4 pontra, a szolgáltató szektorban pedig 3 pontra esett vissza. A régiók várakozásai között kevés az eltérés, Közép- és Nyugat-Magyarországon egyaránt 7 ponton, Kelet-Magyarországon pedig az átlag alatt, 4 ponton van a mutató.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...