- Hirdetés -

Így lehet sikeres külföldön a webáruházad

|

A magyar webáruházak is lehetnek sikeresek külföldön, állítja Bogdan Colceriu, a Frisbo vezetője. A nemzetközi e-logisztikai vállalat vezérigazgatója szerint a magyar e-commerce cégek jó esélyekkel indulnak a külpiacokon. Öt plusz egy tipp következik a szakértőktől.

Eladni bárki tud, de egy fokkal bonyolultabb mindezt külföldön tenni. Éppen ezért a magyar webshopok elenyésző hányada merészkedik csak külpiacokra, mert nincs tapasztalata és bátorsága hozzá.

„Pedig határokon át értékesíteni egyáltalán nem ördöngősség,” – mondja Bogdan Colceriu, a legnagyobb közép-kelet-európai lefedettséggel rendelkező e-logisztikai cég vezérigazgatója – „csak egy kicsit nagyobb elszántság és előkészítés szükséges hozzá. Ezért kollégáimmal a Frisbo-nál összegyűjtöttünk 5+1 jótanácsot azon cégek számára, amelyekben már megszületett az elhatározás, hogy határon túl is értékesítsenek.”

1. Ne a nagy piacokat, hanem a nagy növekedési potenciállal rendelkező piacokat célozd!

Ha a világ összes országában akarsz is értékesíteni, lépésről-lépésre kell haladni a külföldi piacokra lépésben. Olyan célpiacot válassz, amelyben nagy a növekedési potenciál, de még nem telített és ne olyat, ahol már nincs hely az újonnan érkezőknek! Nagy az esélye annak, hogy egy kisebb, nagy növekedéssel rendelkező piacon több lehetőséget találsz, mint egy nagyon nagy, kis növekedéssel rendelkező piacon, amely már kiforrott az eladók és a termékek tekintetében. Például egy 80 milliárd eurós, már telített német piacra nehezebb belépni, mint a 12 milliárd eurós és évente több mint 20%-kal növekvő lengyel piacra.

2. Teszteld a piacod!

A piacralépés előtt szerződj le egy piactérrel – mint az emag, az allegro vagy a heureka – és rajtuk keresztül kezdd meg az értékesítést! Így megismered a helyi fogyasztókat és értékes visszajelzést kaphatsz anélkül, hogy túl nagy kockázatot vállalnál és túl sokat fektetnél be a webshopod lokalizálásába.

3. Ne Magyarországról szállítsd az árut!

A vásárlók számára a gyorsaság elsődleges, itthonról szállítani pedig költséges és hosszadalmas, ezért olyan fulfillment céggel szerződj le, amelynek van helyi raktára! A Frisbo például Európa 9 országában 20 raktárból álló hálózattal rendelkezik és 16 országba kínál másnapi kiszállítást. Nagyon fontos, hogy minél közelebbről szállítson a webshopod a helyi vásárlóknak és minél több különböző helyszínen tudj raktározni. Ráadásul a helyi raktár használata helyi visszaküldési címet biztosít termékeid számára, ami bizonyítottan javítja a konverziós arányokat.

4. Változz helyivé!

Ha sikeres akarsz lenni egy másik országban, úgy kell gondolkodnod és viselkedned, mint az ott lakók. Legyen helyi domain neved, a honlapod fordítsd le az adott ország nyelvére, az áruk ellenértékét helyi valutában tüntesd fel és legyen elérhető helyi visszaküldési címed és ügyfélszolgálatod az adott ország nyelvén!

5. Jó bornak is kell a cégér!

Nem feledkezz meg a marketingről! Attól, hogy itthon ismert vagy, külföldön még lehet, hogy nulláról kell kezdened, fel kell építened a márkád, bizalmat kell ébresztened. Működj együtt helyi cégekkel, ügynökségekkel, hiszen ők ismerik legjobban az adott piacot.

+1 Lépj szövetségre!

Ha kisebb webshopod van, lépj szövetségre más magyar e-commerce cégekkel és együtt tárgyaljatok a helyi partnerekkel! Érdemes nemzetközi e-fulfillment társaságokra támaszkodni, mert ők nemcsak a megrendelések teljesítésének teljes folyamatát veszik át tőled, de segíteni tudnak tanácsadással a marketing, ügyféltámogatás, jogi megfelelés, vámügyek és fordítás területén is. Ezzel pedig sok időt és pénzt lehet spórolni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...