- Hirdetés -

Így áll a tematikus csatornák versenye

|

Több népszerű televíziós tematika esetén is megnéztük, hogyan alakulnak a nézettségi erőviszonyok. A filmcsatornák összességében meglepően erősek, az ismeretterjesztő televízióknál elképesztően szoros a verseny.

A televíziós nézettség kapcsán leginkább az RTL Klubot és a TV2-t szoktuk emlegetni. Ez annyiból indokolt, hogy a nézettség fragmentálódása ellenére még mindig ez a két csatorna szállítja a legmagasabb nézőszámokat. A hét legnézettebb műsorait felsoroló listákat az RTL Klub és a TV2 tartalmai uralják, bármelyik célcsoportot is nézzük. Rajtuk kívül a műsoros top 10-be az M4 Sport egy-egy vonzóbb sportközvetítésének van esélye bekerülni, más csatorna nevét csak elvétve láthatjuk.

Ugyanakkor a szűkebb televíziós tematikáknál is sokszor egészen éles verseny zajlik, csak kevésbé vannak reflektorfényben. Ezért most sorra vettük néhány televíziós szegmens esetén a nézettségi verseny alakulását. Ennek során a teljes napi lineáris közönségarányt vizsgáltuk a 18–49 éves célcsoportnál az idei év első kilenc hetében.

Filmözön

Tíz-húsz éve a filmek még a műsorkínálat fontos elemeinek számítottak az RTL Klubnál és a TV2-nél is, mostanra viszont jelentősen csökkent a szerepük. A nagy tévéadók szinte amolyan tölteléktartalomként használják a filmeket azokban a hetekben, illetve műsorsávokban, amikorra nem jut saját gyártású tartalom.

Ettől függetlenül a filmcsatornák körében zajló verseny azt mutatja, hogy a filmek még most is hatalmas vonzerőt jelentenek. Annyi változás történt, hogy manapság ezt a keresletet az erre szakosodott tévéadók fölözik le. A filmcsatornák piacának két legerősebb szereplőjének a Film+ és a Mozi+ számít. Az idei év első kilenc hetében a két adó átlagos share-je öt százalék körüli szinten mozgott. Gyakorlatilag fej fej mellett haladtak, hetente változott, hogy a Film+ vagy a Mozi+ vonzott több nézőt.

A két említett csatorna dominanciáját jól mutatja, hogy utánuk a 1,5 és 2 százalék közötti sávban mozgó televíziók következtek, név szerint az AMC és a Moziverzum. 1-1,2 százalékos közönségarányt hozott a Film Café és a Paramount Network, a többi fi lmes adó pedig jellemzően egy százalék alatt teljesített. Ezek közül 0,72 százalékos átlagot hozott a Sony Movie Channel, amely hamarosan új nevet kap, a tavalyi tulajdonosváltás miatt elhagyják a Sony nevet, és március végétől Viasat Film néven működik tovább a televízió.

Minimális különbségek

Az ismeretterjesztő adók piacán nagyon éles a verseny. Kilenc csatornát gyűjtöttünk össze, ezeknek az együttes közönségaránya hét százalékot tett ki 2022 első heteiben. Akad még néhány televízió, de ezek közül több is olyan, ahol nincs reklámértékesítés, valamint adatok sem állnak rendelkezésre.

Mindenesetre ez a hétszázalékos együttes közönségarány nem túl komoly eredmény, gondoljunk csak a filmcsatornák együttes sharejére vagy arra, hogy az imént említett három humorcsatorna is összehoz a jobb heteiben ötszázaléknyi közönségarányt. A három „nagy öreg”, a Discovery, a Spektrum és a National Geographic közül az utóbbi tartja a legjobban magát, ami az év első kilenc hetében 1,1–1,2 százalékos közönségarányt jelentett.

Gyakorlatilag ugyanezt a szintet hozta az elmúlt évek feltörekvő csatornájának számító History
is. A 0,9–1 százalékos sávban sorakozik a NatGeo Wild és a TLC, míg 0,7–0,8 százalékos közönségaránnyal holtversenyben halad a Discovery és a Spektrum Home. Utóbbi egyik versenyelőnye, hogy a MinDig Tv hálózatán ingyenesen elérhető. A 0,6–0,7 százalékos share-szinten pedig a Spektrum és a Viasat History tanyázik.

Ahogy látható, egészen minimálisak a differenciák, ennek ellenére ezek az erőviszonyok viszonylag stabilak, tehát bármelyik hetet nézzük, nagy vonalakban a fenti sorrendet láthatjuk. A kis különbségek miatt viszont sokat módosíthat az erőviszonyokon, ha nem a klasszikus, 18–49 éves bontásban nézzük az adatokat, hanem például a kereskedelmi célcsoporton belül különvesszük a férfi és a női célcsoportot. A férfiak körében a Historynak masszív az előnye, ugyanakkor a 18–49 éves nőknél már a középmezőnybe csúszik vissza. Utóbbi célcsoportnál a TLC az éllovas, és jobban szerepel a Spektrum Home is, a NatGeo Wild pedig kicsit erősebb, mint a National Geographic.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. Tavaszi akciónkban most féláron, 19 900 forint helyett 9980 forintos reklámáron fizethet elő a Marketing&Media magazinra. Részletek itt találhatók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...