Augusztus elsejéig lehet nevezni az Effie 2022 hazai fordulójára, a versenyen idén egy új kategóriában, Employer Brandingben is várják a jelentkezőket.
Az Effie a marketingkommunikáció legfőbb célját, a hatékonyságot díjazó megmérettetés, amely nyitva áll bármilyen típusú és nagyságrendű, sikeres marketing aktivitást megvalósító megbízó és ügynökség előtt, akik készek megmérettetni magukat, csapatuk eredményes munkáját. A szaktekintélyekből álló zsűri két fordulós értékelését követően a legjobbakat a marketing „Oscar”- ként számon tartott Platina, Arany, Ezüst, Bronz és Finalist Effie illeti meg.
Idén lesz egy új kategória is, az Employer Branding. A május 19. és 26-i nevezői webinariumok segítséget nyújtanak ahhoz, hogy az elkészítendő pályaművek minél sikeresebben állják meg a helyüket a zsűrizés során.
Az Effie globális standard pályázati lapján a nevezőknek be kell bemutatniuk és számokkal, adatokkal alátámasztaniuk, hogyan jutottak el a célkitűzéstől a sikeres megvalósításig és a kiváló eredményekig. A hazai versenyen mintegy 120 zsűritag értékeli 2 fordulóban a határidőre beérkezett pályaműveket. A szigorú Effie standard értékelési és pontozási rendszer miatt már a döntőbe jutás is komoly teljesítmény. A döntőben legkiemelkedőbb pontszámot elért pályaművek közül a Platina Effie nyertest külön grémium választja ki.
A zsűri értékelése alapján odaítélt Platina, Arany, Ezüst, Bronz és Finalist Effie díjak, valamint a Microsoft Innovációs Különdíj átadása hagyományosan novemberben lesz – a tervek szerint újra nagyszabású Díjátadó Gálaest formájában.
A díjazott csapatok a globális Effie Index értékelési rendszere alapján pontszámokat kapnak, amellyel felkerülnek a nemzetközi Effie ranglistára, és az Arany Effie-t nyert pályaművek indulhatnak a Global Best of the Best Effie megmérettetésen is. Az Effie Index standard pontszámai alapján alakul ki az Effie Awards Hungary Hatékonysági Ranglistája is, értékelve a hazai legeredményesebb csapatok kiváló teljesítményét.