Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt tűnt fel újra a médiában mint a Viasat 3-on futó Éden Hotel producere, 2011 elején pedig a csatorna kreatívigazgatójává nevezték ki, azonban még annak az évnek az őszén távozott a televíziótól.
- Mivel foglalkozol jelenleg?
- Tulajdonképpen a hobbimmal. Még a Magyar Rádió párizsi tudósítójaként szerzett élmények alapján döntöttem el, hogy nyitok Budapesten egy francia hangulatú bisztrót. Ez lett a Két Szerecsen, amit 25 évvel ezelőtt indítottunk el. A vendéglátás sokáig párhuzamos családi vállalkozás volt a televíziózás mellett. Amióta pedig már nem dolgozom a médiában, azóta ez a főállásom. Jelenleg öt budapesti vendéglátóhelyben vagyok érdekelt. A Két Szerecsenben, a vele szemben lévő Fleischer Restobarban, Budán van egy Bartók. Reggel. Délben. Este. nevű bisztróm, a Kecskeméti utcában pedig egy fiatalosabb helyem, a GoodBar. Legutóbb pedig a Krúdy Gyula utcában nyitottam egy helyet, ami söröző, borbár, kulturális tér, koncertterem egyben.
- Ez a terület nagyon más hozzáállást igényel, mint a média?
- Amikor manapság megkérdezik tőlem, hogy mivel foglalkozom, akkor azt szoktam mondani, hogy producer vagyok. Csak mostanában nem tévéműsorokat, hanem vendéglátóhelyeket hozok létre. Szerintem ugyanis a vendéglátás is a szórakoztatóipar része. Ugyanúgy élményt nyújtunk, ahogy a média.
- A televíziós vezetőként szerzett tapasztalatok mennyire hasznosíthatók a vendéglátóiparban?
- Nagyjából ugyanarról van szó, csak más a termék. Már televíziós vezetőként is mindig azt mondtam, hogy az ehhez a feladathoz szükséges képességek ugyanolyanok, mintha egy
zoknigyárnak lennék a vezetője. Ami nagy különbség, hogy a televízió egy nagyvállalat volt, ahol én alkalmazottként dolgoztam. Most pedig vállalkozó vagyok egy meglehetősen magas kockázatú területen. Sokkal kisebb a volumene a mostani munkámnak, de a rám eső kockázat jóval magasabb.
- Elképzelhetőnek tartod, hogy egyszer újra a médiapiacon dolgozz?
- Ahogy az angolok mondják: never say never. Még mindig közel áll hozzám a média mint műfaj. Ugyanakkor a mostani magyarországi konstellációban – és itt most nem is politikai dolgokra gondolok – elég nehezen tudom elképzelni, hogy visszatérjek a médiapiacra. Pláne, hogy eléggé beágyazódtam már a vendéglátásba. A távoli vonzalom megmarad a média iránt, de szerintem ezzel már nem foglalkozom a hátralévő aktív éveimben.
Heszler Róbert