- Hirdetés -

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

|

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból.

A top 30 médiavállalat 2020-ban 300 milliárd forint nettó árbevételt hozott össze. Ezt a mögöttünk álló esztendőben 344 milliárdra növelték, ami 14,4 százalékos bővülés. Az adózott eredményük két évvel ezelőtt 20,7 milliárd forintot tett ki, tavaly pedig 65,8 milliárdot, ez bő háromszoros emelkedés.

Ugyanakkor azért nem annyira jött el a kánaán, mint ahogy ebből az adatból tűnik. Az összesített adózott eredményt ugyanis felhúzta a Magyar RTL Zrt. adózás utáni eredménye (amire még kitérünk). Amennyiben kivesszük az adatokból az RTL-t, akkor összességében 38,2 milliárd forintos adózott eredményt kapunk 2021 kapcsán, ez 84 százalékos ugrás, ami azért így sem szégyellnivaló eredmény.

A médiavállalatok kedvező tavalyi évére utal az is, ha megnézzük, hogy a 30 cég közül mennyi növelte az árbevételét és az eredményét. Előbbit 24-en, utóbbit 21-en. Veszteséget 2020-ban kettő, 2021-ben pedig csak egyetlen vállalat produkált.

Érdemes még egy magyar-nemzetközi összevetést is tenni a top 30 kapcsán. Tavaly a külföldi tulajdonban lévő médiavállalatok 108 milliárd forint árbevételt értek el, ez a top 30 teljes bevételének a 31,6 százaléka. Ennek kapcsán azonban több dolgot is meg kell jegyezni. A Magyar RTL Zrt. bevétele nem tartalmaz minden, a hazai piacról származó összeget. Ezenfelül akad olyan társaság, az AMC Networks Kft., amely régiós központként is működik, azaz a bevételeinek jelentős része külföldről származik. Ráadásul néhány nagy nemzetközi médiavállalat kimaradt az összeállításból, mert még nem adták le a beszámolójukat.

 

Összevont cégek

A lista első helyén a TV2 Csoportot működtető társaság nevét láthatjuk. 48,9 milliárd forint nettó árbevételt produkáltak tavaly, ami közel hétszázalékos bővülés 2020-hoz viszonyítva. Az adózott eredményük ugyanakkor 3,8 milliárdról 3,4 milliárd forintra csökkent.

A lista első három szereplője kapcsán a szimpla céges adatok kicsit megtévesztők, ugyanis a teljes csoportokat nézve a Mediaworks és az RTL is nagyobb volt, mint a TV2. A Mediaworks Zrt. esetén bő 47 milliárd forintos árbevételt láthatunk, viszont a nyár folyamán ezt kiegészítik a teljes cégcsoportra vonatkozó konszolidált adatokkal. Könnyen lehet, hogy néhány év múlva már nem kell a konszolidált adatokra várni, mert a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány érdekeltségénél még mindig zajlik egy összevonási folyamat. Az elmúlt esztendő során a Mediaworks Zrt.-be olvadt a Mandiner Press Kft., a Napfénymédia Kft. és a Dunaújvárosi Szuperinfó Kft. A nagyobb digitális érdekeltségeiket összefogó New Wave Media Group Kft. pedig magába olvasztotta az Evomedia online sales house-t. A cég beszámolójában azt is beharangozták, hogy 2022 folyamán a New Wave Media is fuzionál anyacégével, a Mediaworks Zrt.-vel.

A Magyar RTL Televízió Zrt. tavaly 47,4 milliárd forintos nettó árbevételt hozott össze, ez 15,2 százalékos növekedés a korábbi esztendőhöz képest. Az adózott eredményüknél egy nagy összeget, 27,6 milliárd forintot láthatunk. Ennek a magyarázata, hogy a cég értékesítette az RTL Group Germany SA-ban meglévő 0,91 százalékos tulajdonrészét.

Mint írják: „a tranzakcióra a nemzetközi RTL Csoport racionalizálásának részeként került sor, amely a kereszttulajdonlások megszüntetésére irányult.” A tulajdonrész eladása nélkül az adózott eredményük 1,8 milliárd forintot tett volna ki. Az anyacégük, az RTL Group Central & Eastern Europe GmbH tavaly nyáron 30,5 milliárd forintos osztalékot vett ki a cégből már a 2021-es eredményük terhére, azaz osztalékelőlegként. Az RTL magyarországi tevékenységét egyébként nem fedi le teljes egészében a Magyar RTL Zrt., hiszen utóbbihoz az RTL Klub tartozik, de a lineáris és digitális portfóliójuk ennél nagyobb.

Az Atmedia Csoport árbevétele 2019-ről 2020-ra kicsit csökkent. Azonban tavaly már kimondottan jó évük volt, a nettó árbevételük 45,7 milliárd forintot tett ki, ami 24,7 százalékos bővülés. Mindehhez pedig 1,1 milliárd forint profit is társult.

A legnagyobb hazai médiavállalatok árbevétele és eredménye (TOP10)

(millió forint)

* 1,8 milliárd forintos adózás utáni eredményt értek el, amit kiegészített egy egyszeri, 25,9 milliárd forintos pénzügyi eredmény;

** Az Atmedia Kft. és a Media Services Company Kft. konszolidált adatai;

*** Csoportszintű, nem konszolidált adatok a Ringier AG magyarországi érdekeltségeiről: Ringier Hungary Kft., Blikk Kft., Ringier Hungary Nyomda Kft., profession.hu Kft.;

**** Az Evomedia Kft. esetén 2021. január 1. és szeptember 30. közötti adatok szerepelnek, a társaság ezt követően beolvadt a New Wave Media Group Kft.-be

Forrás: IM

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, további táblázatokkal. A lapban média-, reklám- és PR-ügynökségi rangsorok is találhatók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...