- Hirdetés -

Hatalmas zöld projektben a Toyota

|

- Hirdetés -

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli lakosságszámú városok hidrogénhasználatára összpontosít, mielőtt a modellt országszerte hasonló méretű városokra alkalmaznák.

A két fél elkötelezte magát a hidrogént használó modell teljes körű megvalósítása mellett, azzal a céllal, hogy a jövő új városait fejlesszék, amelyek a Fukusimában termelt hidrogént és a Fukusimában kifejlesztett hidrogénnel kapcsolatos technológiákat egyaránt hasznosítják. A projekt az alapvető városi infrastruktúra részét képező szupermarketeknek és kisboltoknak való kiszállításokra, valamint katasztrófa idején az evakuálási területekre összpontosít. A karbonsemlegesség 2050-re történő elérése érdekében további erőfeszítésekre van szükség a következő generációra átörökíthető fenntartható társadalom megteremtése érdekében. A hidrogénre összpontosító megvalósítási modell révén Fukusima prefektúra, a Toyota és partnereik megerősítik közös meggyőződésüket és bővítik együttműködési körüket. Folyamatosan azon fognak dolgozni, hogy megvalósítsák a világ egyik első hidrogéntársadalmát, és 2050-re elérjék a karbonsemlegességet.

A könnyű hidrogén üzemanyagcellás elektromos haszongépjárművek bevezetése és az üzemirányításba integrált energiagazdálkodási rendszerek létrehozása

A Commercial Japan Partnership Technologies (CJPT) vállalattal együttműködve a szállítmányozók és logisztikai vállalkozások, az infrastruktúra-szolgáltatók, valamint az autógyártók együttműködnek a könnyű üzemanyagcellás elektromos haszongépjárművek bevezetésében Iwaki és Koriyama városokban, és olyan energiagazdálkodási rendszereket hoznak létre, amelyekbe integrálva van a flottakezelés. Pontosabban, mivel 2023 januárjától a kisboltok és szupermarketek megkezdik az üzemanyagcellás könnyű haszongépjárművek bevezetését, egy olyan energiagazdálkodási rendszert fognak kiépíteni, amely összekapcsolja az egyes vállalatok flottakezelési rendszerét, a járművek utazási információit és a hidrogénállomásokkal kapcsolatos információkat. Ez a rendszer optimális elhelyezést és működési feltételeket biztosít a hidrogénállomások számára, elkerüli a forgalmi torlódásokat a közelükben, és minimalizálja a hidrogénállomások látogatása által okozott jármű- és rakományleállást. Körülbelül 60 könnyű üzemanyagcellás elektromos haszongépjárművet állítanak forgalomba Iwaki és Koriyama városaiban, és a tervek szerint később nehéz üzemanyagcellás elektromos haszongépjárműveket is használatba vesznek majd.

A hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek népszerűsítése különféle felhasználási célokra

2022 júniusa óta népszerűsítik az elektromos berendezésekkel, például hűtőszekrényekkel és fagyasztókkal felszerelt mobil kiskereskedelmi járművek használatát Namie és Futaba városokban, kihasználva az FCEV-k energiatermelési képességeit. Továbbra is mérlegelni fogjuk azon FCEV-k megalkotását, amelyek hasznosak lehetnek a helyi közösségek lakóinak mindennapi életében. A villamos energia felhasználásával új értéket előállító járművek bevezetésével, valamint azok tiszta és csendes használati környezetével ez a projekt számos előnnyel jár, beleértve a városok kényelmesebbé tételét – különösen az elöregedő népesség vagy az elnéptelenedés miatt szenvedők esetében –, és segít előmozdítani Fukusima prefektúra vonzerejét.

Az üzemek és raktárak karbonmentesítése megújuló energia és hidrogén felhasználásával

Az üzemek és üzletek szén-dioxid-mentesítése érdekében a projekt célja a megújuló energia felhasználásának növelése és a hidrogént hasznosító modellek kialakítása. Pontosabban, a projekt a Denso Fukushima erőműveit használja fel a hidrogéntechnológiák megvalósításának bemutatására. Elkezdik kialakítani a helyben termelt hidrogén helyi fogyasztásának modelljét, új elektrolizáló berendezések kifejlesztésével, amelyek tiszta hidrogént állítanak elő, és elégetik az üzemek gázkemencéiben. A széndioxid-kibocsátás csökkentése érdekében a helyhez kötött üzemanyagcellás generátorok irodai telepítése mellett megkezdik annak a modellnek a megvalósítását is, amelynek köszönhetően katasztrófa idején áramforrásként használhatók ezek a rendszerek, valamint megvizsgálják az üzemanyagcellás generátorok bolti telepítésének lehetőségét is.

A Toyota célja, hogy ezekkel az erőfeszítésekkel egy olyan hidrogénhasznosítási modellt építsen fel, amely különböző iparágakban és régiókban is megvalósítható, ezért a mintaprojekt részleteit folyamatosan publikálva majd annak érdekében, hogy minél többen csatlakozzanak a programhoz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...