- Hirdetés -

Játékos kihívásokkal ünnepel a 90 éves LEGO

|

A LEGO Csoport idén augusztus 10-én ünnepli 90. születésnapját, és egyben azt az elköteleződést is, amelynek eredményeképpen immár kilenc évtizede sikeresen járul hozzá a gyerekek készségeinek és a LEGO rajongók kreativitásának kibontakoztatásához világszerte. Ebből az alkalomból a márka először rendezi meg nemzetközi World Play Day eseményt, amely során különleges meglepetésekkel és izgalmas kollaborációkkal ösztönzik a családokat és közösségeket a még több játékra.

Már attól a pillanattól kezdve, hogy Ole Kirk Kristiansen, a fiatal dán asztalos 1932-ben elkészítette az első fából készült autót, arra törekedett, hogy olyan jó minőségű játékokat készítsen, amelyek a gyerekeket a világ megismerésére ösztönzik és olyan készségek elsajátításában támogatja őket, amelyek segítik őket a boldogulásban. A cégének a „LEGO” nevet adta, ami a dán „Leg Godt”, vagyis „Játssz jól!” kifejezésből ered. Az inspiráló, szórakoztató, játékos tanulás a játékgyártó célja ma is.

A dániai Billundban található kis műhelyében Ole kézzel faragta a járművekből, kacsákból és jojókból álló gyűjteményét, majd később műanyag építőkockákkal kezdett kísérletezni, amit fia, Godtfred, néhány kis bütyökkel egészített ki, hogy kockák összepattinthatóak legyenek. Ezzel hivatalosan útjára indította a ma ismert, egymásba illeszkedő kockarendszert. A korlátlan kreatív építési lehetőségeket kínáló LEGO kocka végül 1958-ban született meg.

Az ikonikus LEGO kocka a kezdetek óta több mint 18 000 LEGO készlet része volt már, gyerekek és felnőtt rajongók millióit inspirálta játékra és alkotásra: segített nekik a mérnöki ismeretek elsajátításában a LEGO Technic készletekkel; robotikáról és a kódolásról tanította őket a LEGO MINDSTORMS segítségével; a rajongók a LEGO Friends és a LEGO NINJAGO valós és fantáziavilágán keresztül barátságokat és kalandokat találtak, a több mint 85 mobil- és konzoljátékkal új játéktereket ismerhettek meg, a LEGO Ideas révén pedig maguk tervezhettek a márka legnépszerűbb készletei közé tartozó szetteket. A LEGO kockák még Hollywoodba is eljutottak a LEGO MOVIE filmen keresztül.

Kilencven évnyi inspiráló, végtelen játékórát követően - miután egy új kutatás is megállapította, hogy a családok úgy érzik, nem játszanak eleget - a márka az évfordulóját annak szenteli, hogy több családnak segítsen időt találni a játékra a napon belül.

A játék ereje

Az új 2022-es LEGO Play Well tanulmány, amely 55 000 szülő és gyermek megkérdezésével 35 országban készült, azt találta, hogy bár a játéknak nagy ereje van és közelebb hozza egymáshoz az embereket, a mai világban a családok nehezen tudnak rá időt szakítani.

Majdnem minden szülő úgy gondolja, hogy a játék olyan élethosszig tartó készségeket fejleszt a gyerekekben, mint a kreativitás (93%), a kommunikáció (92%), a problémamegoldó készség (92%) és az önbizalom (91%). A játék a szülők 95%-a szerint az egész családot boldogabbá teszi, erősebb családi kötelékeket épít ki és javítja jóllétüket.

A játék számos előnye ellenére azonban a családok úgy érzik, hogy nem jut elég idő rá – a gyerekek többsége (82%) szeretné, ha többet játszhatna, a szülők harmada (34%) pedig úgy érzi, hogy a családjuk nem játszik eleget együtt. A szülők szerint a mindennapi kötelezettségek – mint a hosszú munkaidő (31%), a házimunka (28%) és az egyszerűen csak kevés idő (32%) – jelentik a legnagyobb akadályát a családi játéknak.

Mitchel Resnick, az MIT Media Lab tanuláskutatási professzora így nyilatkozott: „Egy kis játék is sokat segíthet! Amikor a gyerekek játékosan közelítik meg a tevékenységeket a nap folyamán – például takarókból és párnákból készítenek erődítményt a hálószobában, edényeket és kanalakat használnak hangszerként a konyhában, történeteket találnak ki a szülővel vagy testvérrel utazás közben – megtanulnak kreatívan gondolkodni és együttműködni, amelyek a mai világban mindenki számára nélkülözhetetlen készségek.”

World Play Day

A 90 másodperces kihívásoktól, a csak pár percig tartó játékokig a LEGO Csoport és a LEGO Alapítvány tökéletes játékokat kínál bármilyen családi programhoz, de augusztus 10-én lesz a vállalat eddigi legnagyobb, játékra szóló felhívása. A játékokkal telepakolt nap segít a családoknak és közösségeknek megtalálni az egyszerű pillanatait a vidámságnak; életkortól, tartózkodási helytől vagy érdeklődési körtől függetlenül.

„Amikor dédnagyapám 90 évvel ezelőtt megalapította a céget, felismerte, hogy a játék megváltoztathatja a gyerekek életét – összehozza a családokat, és segít a gyerekekben olyan készségeket fejleszteni, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy teljes potenciáljukat kibontakoztassák. Csak egy kis műhelye volt, de az nagy ambíciókkal volt tele, hogy minél több gyerek megtapasztalhassa a játék előnyeit” – mondta Thomas Kirk Kristiansen, a LEGO Csoport elnöke. „Akár 1932-ben, 2022-ben, akár a 100. évfordulónk alkalmával 2032-ben, mindig is arra fogunk törekedni, hogy folytassuk Ole örökségét és segítsük a családokat - bárhol is legyenek a világon -, hogy jól játsszanak” – tette hozzá Thomas.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...