A Netflix megállapodott a nézettségméréssel foglalkozó Barb nevű ügynökséggel, így november elejétől független forrásból származó információk állnak majd rendelkezésre arról, hogy mekkora az érdeklődés a cég produkciói iránt az Egyesült Királyságban.
A megállapodásról beszámoló BBC írása szerint a Barb az első, iparági kézben lévő, nézettségméréssel foglalkozó szervezet a világon, amellyel a Netflix megegyezett. A Barb - Broadcasters' Audience Research Board – közönség- és nézettségmérési szolgáltatásokat kínál az Egyesült Királyságban. Az ügynökség több mint 300 csatorna kapcsán méri ezeket az adatokat, köztük a legnagyobb piaci szereplők, mint a BBC és az ITV számait is.
A BBC beszámolója szerint a Netflix esetében is ugyanolyan jelentéseket közöl majd a Barb, mint a többi ügyfele kapcsán. A streamingszolgáltató eddig saját maga hozott nyilvánosságra erősen szűrt adatokat a legnépszerűbb műsorairól, azonban novembertől független forrásból is lesznek erről információk, legalábbis a brit piacon.
A Netflix lépését az indokolhatja, hogy várhatóan november elejétől elindítja reklámokat is tartalmazó csomagját, ami olcsóbb lesz majd, mint a mostani alapcsomag. Értelemszerűen a hirdetői döntésekben kulcsszerepet játszanak a nézettségi adatok, így valószínűleg más piacokon is számíthatunk majd hasonló bejelentésekre. A hirdetésekkel támogatott verzió sajtóhírek szerint az Egyesült Államokban és Kanadában is novemberben rajtol majd.
Az időzítés a brit piacon abból a szempontból is érdekes, hogy november 9-én érkezik a Korona című sorozat ötödik évada. Az angol királyi családról szóló széria eddig is rendkívül népszerű volt, és várhatóan jócskán megdobja majd a Netflix nézettségi számait a jövő hónap elején a szigetországban.