- Hirdetés -

Több mint kétezer cég szeretne Szerethető Munkahely lenni

|

A DreamJobs hatodik alkalommal hirdette meg a Szerethető Munkahelyek versenyét, melyre idén több mint 2100 cég jelentkezett. Legnagyobb arányban a kisvállalatok szeretnék megmérettetni magukat, területek szerint a szoftverfejlesztés, a kommunikáció és marketing, valamint a mérnöki, műszaki oldalról érkezett a legtöbb nevezés. A toborzásban és a munkaerő megtartásában is egyre nagyobb szereppel bíró díjakat 2022. november 17-én adják át egy ingyenes online konferenciával egybekötve.

Az idén 6. alkalommal megrendezett Szerethető Munkahelyek verseny célja, hogy minél többen megismerjék, milyen jó munkahelyek vannak 2022-ben Magyarországon és Romániában. „Hitvallásunk szerint minden munkahely valaki álommunkahelye, a díjjal teret adunk, hogy ezt a cégek meg is mutathassák a nagyvilágnak. Minden vállalat másért szerethető, de az biztos, hogy akár sikeres időszakot él meg, akár nehézségekkel küzd éppen, az összetartás mindenhol alapvető. Ezért is gondoljuk úgy, hogy minden cégnek esélye van arra, hogy elnyerje a Szerethető Munkahely Díjat” – mondta el Pataki Géza, a DreamJobs ügyvezetője.

Rekordszámú nevezés, Romániából is

A díj népszerűségét mutatja, hogy évről évre rekordot dönt a nevezők száma. 2022-ben több mint 2100 cég indult a versenyen, ez csaknem 500 vállalattal több, mint tavaly. Ráadásul sikeres határon túli terjeszkedést mutat, hogy a jelentkezők immár 18%-a romániai cég. Legnagyobb arányban (50,4%) a kisvállalatok szeretnék megmérettetni magukat, őket követik a micro- (19,3%), a közép- (18,7%) és a nagyvállalatok (11,6%). „Szerencsére a változó körülmények között is számos cég fordít figyelmet arra, hogy szerethető légkört teremtsen a kollégáknak, aminek a következő lépése az, hogy ezt meg is mutassák, ami persze egy kiváló eszköz arra, hogy értékes munkaerőt toborozzanak” – tette hozzá Pataki Géza. A legnagyobb sikerének éli meg a DreamJobs, hogy ekkora arányban vesznek részt a versenyen a kisvállalatok, mivel a Szerethető Munkahelyekhez hasonló díjakért jellemzően a nagyvállalatok szoktak indulni.

A nevezők közül egy terület emelkedik ki, az összes jelentkező egyötöde érkezett a szoftverfejlesztés területéről, ezt követik a kommunikáció és marketing, a mérnöki, műszaki, a pénzügyi és a gyártás profilú vállalatok. Főként budapesti székhelyű cégek szállnak ringbe a szavazatokért, de a top 5 városban található még Debrecen, Szeged, Pécs és Budaörs.

Hitelesség és felelősségtudat is jár a díjjal

A versenyen induló cégek számára fontos, hogy nevüket a szerethetőséggel kapcsolják össze, hogy őket külső szemmel is vonzónak találják a munkakeresők. Ezt a gondolatot osztja Máté József, a tavalyi nyertes Vodafone Hungary Employer Branding Expertje is: „Fontos, hogy kívülről is érkezzen visszajelzés a munkáltatói márkánkat illetően. Az elismerés megerősített bennünket abban, hogy jó úton járunk azon elvek és értékek mentén, amiket képviselünk.”

A külvilág visszajelzése azért is fontos a szintén díjazott Yettel HR-csapata szerint, mert „így a jelöltjeink tisztább képet kapnak rólunk. A Szerethető Munkahelyek egy remek platform arra, hogy betekintést adjunk abba a kultúrába, amelyben dolgozunk. Lehetőséget ad arra, hogy megmutassuk magunkat olyan oldalról is, amit egy hagyományos álláskereső portál keretei nem engednek.”

A díj employer branding stratégiába illesztéséről Mátrai Lilla a Számlázz.hu marketing managere elmondta, hogy „hiteles, ha egy cég nem csak magáról állítja azt, hogy fontosak a munkatársak és családias a hangulat, hanem ezt független forrásból is visszaigazolják. Manapság a jó szakembereknek nagyon fontos, hogy olyan munkahelyet találjanak, ahol tényleg egyensúlyban tudják tartani a magánéletüket és a munkát, ahol számítanak mint ember és érzik, hogy megbecsülik őket. A pénz mint motiváció egy ponton túl nem működik, ellenben az emberi bánásmód, a partnerként kezelés és az elismerés tudja igazán motiválni a munkatársakat.”

Zombori Dénes, a Shoprenter HR vezetője az elismerés utóéletéről elárulta: „azzal, hogy tavaly bezsebeltük a díjat, felelősségtudatot is nyertünk, hiszen a Szerethető Munkahely címmel egy elvárás is megfogalmazódik felénk, melynek illik megfelelni a jövőben. Úgy gondolom, erre nagy szükség is van, mert ez a díj jelzőfényként tud szolgálni még éveken át a legkülönbözőbb döntési helyzetekben.”

230 közönségkedvenc és 15 különdíj keresi gazdáját

Idén 150 magyar KKV és 50 magyar nagyvállalat kap díjat a november elsejéig tartó közönségszavazás alapján. A díjazottak közül a szakmai zsűri HR és Employer Branding kategóriában további 12 különdíjat ad át. Ebben az évben harmadik alkalommal jutalmazza a romániai cégeket a DreamJobs: 30 elismerést és 3 szakmai különdíjat oszt ki a közel 400 romániai nevező között.

A díjátadó egy hónap múlva, 2022. november 17-én lesz egy ingyenes, online konferenciával egybekötve, melynek központi témája a digitális megoldások szerepe a munka világában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...