- Hirdetés -

Újabb zöld megoldások a SPAR áruházaiban

|

- Hirdetés -

Környezeti fenntarthatóságra törekszik a SPAR Magyarország az új áruházai építése és a korábban épült üzletek modernizálása során. A 2017. évi értékhez képest 2021-re 49 százalékkal csökkent az áruházláncnál az üvegházhatású gázok kibocsátása.

„Vállalatunk kiemelt figyelmet fordít arra, hogy az üzemeltetésből fakadó káros környezeti hatásokat minimálisra csökkentse. Ennek egyik alappillére a környezettudatosság, s az ehhez szorosan kapcsolódó eljárások széles körű alkalmazása. A SPAR Magyarország energiafogyasztása elsősorban a villamosenergia felhasználásából származik. A világítási és hűtés-fűtési rendszerek korszerűsítésének eredményeként folyamatosan csökkentjük a villamosenergia-felhasználásból eredő fogyasztást. A vállalat energia-megtakarítás terén bevezetett intézkedéseinek és az üzletek modernizálásának köszönhetően a hálózatban 2021-re 49 százalékkal csökkent a teljes ÜHG-kibocsátás a 2017-es értékekhez képest, illetve az elmúlt 10 év alatt 4 százalékkal csökkentettük a vásárolt villamos energiából fakadó kibocsátások mértékét is. Törekvéseinket visszaigazolja, hogy 2020-ban vállalatunk elnyerte Az Év Zöld Kereskedője címet a környezettudatos vállalatirányításnak és a bevezetett fenntarthatósági intézkedéseknek köszönhetően” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

Nagyobb energiaigény, kevesebb fogyasztás

Jóllehet egy-egy szupermarket az átépítésnél jellemzően olyan többletfunkciókkal gyarapodik, amelyek magasabb villamosenergia-igényt támasztanak, az alkalmazott új technológiáknak köszönhetően mégsem nő a villamosenergia-felhasználás, sőt számos esetben akár 10-15 százalékkal még csökkenhet is. Ennek magyarázata a kivitelezés során alkalmazott megoldásokban és az energiatakarékossági intézkedésekben rejlik.

A vállalat egy-egy átépítés során a teljes áruház fénycsöves lámpatesteit LED lámpákra cseréli, de akkor is alkalmazza ezt a technológiát, ha nem a teljes épületet modernizálja, hanem csak annak elektromos rendszerét. Az üzletek zárásakor valamennyi világítótestet – beleértve az eladótér világítását – lekapcsolják, kizárólag az őrvilágítás marad. A késő éjszakai és kora hajnali órákban pedig – a frekventált helyek kivételével – a parkoló-, és reklámvilágítás fényei is kialszanak.

Hővisszanyerés a hűtőrendszerekből

Négy évvel ezelőtt, 2018-ban a SPAR Magyarország átállt az úgynevezett transzkritikus CO2 hűtéstechnikákra, amelyek a korábbinál környezetkímélőbbek, hatékonyabbak és hosszútávon is gazdaságosan üzemeltethetők. Idén pedig elkészült az első olyan transzkritikus CO2 hűtéstechnikai rendszer, amely ejektor-technológián alapul: ettől a hűtéstechnika villamosenergia-fogyasztásában további 10 százalékos megtakarítást vár a hazai üzletlánc. A hővisszanyerés is jelentős megtakarításokat eredményez. Az integrált transzkritikus CO2 hűtéstechnika rendszer a hűtőbútorokból és hűtőkamrákból elvont hőt hasznosítja a legtöbb esetben használati melegvíz termeléshez, ám bizonyos üzleteknél az épület fűtésénél is. Komolyabb hidegben pedig a rendszer hőszivattyús üzemmódban melegíti az épületet, ugyanez nyáron komforthűtést biztosít. Mivel a fűtő/hűtő közeg víz, így számos további hasznosítási lehetőség adódik: ilyen a fan-coil fűtés/hűtés, padlófűtés/hűtés, légkezelőben a levegő előfűtése/hűtése, illetve a használati melegvíz-előállítás.

Egyes üzleteknél a vállalat egy úgynevezett VRV alapú hűtéstechnikai rendszert alkalmaz, amely intelligens módon működteti a technológiai- és komfort fűtést, illetve a hűtést. Az integrált hűtéstechnikai rendszernek köszönhetően, az épületen belüli jobb komfortérzeten felül alacsonyabb energiafelhasználást is jelent. A VRV alapú rendszer ugyanúgy felhasználja a hulladékhőt és szükség esetén hőszivattyús üzemben is fűt, ám működéséhez nem szükséges vízkört kiépíteni.

Hőszigetelés, nyílászárócsere

Fontos az épület hőszigetelése és a nyílászárók cseréje is. A SPAR Magyarország elsődlegesen az elavult portálokat cseréli jó hőszigetelő képességű, modern típusokra, indokolt esetben pedig a tető vízszigetelések cseréjénél elvégzi a hőszigetelést, illetve homlokzati hőszigetelést is alkalmaz.

Napelem, elektromos autótöltők

A vállalat minden beruházásnál – legyen szó új épületről vagy átalakításról – megvizsgálja annak a lehetőségét, hogy az épület adottságainak figyelembevételével alkalmazható-e hatékonyan napelemrendszer, amely segíti az adott egység elektromos igényének kiszolgálását.

A vállalat a parkolóval rendelkező áruházaiban folyamatosan alakít ki elektromos autó-töltőállomásokat, eddig 168 ilyen pontot hozott létre országszerte.

Fotó: spar.hu

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szeretik a dolgozók a kutyabarát munkahelyeket

Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság", abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel...

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligencia alapú asszisztenssel erősít az SAP

Az SAP walldorfi főhadiszállásán tartott konferencia csúcspontjaként bemutatkozott Joule, a természetes nyelvet használó, generatív mesterséges intelligencia alapú irodai asszisztens, amellyel végérvényesen megváltoznak az üzletviteli folyamatok. A Joule beágyazódik az SAP felhőalapú vállalati portfóliójába, és...

Szeretik a dolgozók a kutyabarát munkahelyeket

Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság", abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel...

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....