- Hirdetés -

Szoros verseny az RTL Klub és a TV2 között

|

- Hirdetés -

Főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportoknál az RTL Klub, az esti sávban a teljes lakosságnál, továbbá teljes napon mindhárom fontos célcsoportnál a TV2 ért el jobb eredményt. A hét legnézettebb műsorának a Sztárban sztár leszek bizonyult és nagyon erősen kezdett az Ázsia Expressz.

Az elmúlt héten az RTL Klub főműsoridőben és teljes napon is nagyjából ugyanazt hozta, mint egy héttel korábban. Például főműsoridőben a 18-49 éveseknél, valamint teljes napon a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál százalékpontra azonos volt a 40. és a 41. héten elért közönségarányuk, de egyéb célcsoportoknál is 0,2 százalékponton belüliek a változások. A TV2 esetében a 18-59 éveseknél és teljes lakosságnál is csökkenést látni, a 18-49 éveseknél pedig nagyjából azt hozták, mint egy héttel korábban.

Ettől függetlenül teljes napon a TV2 nyerte mindhárom nagy célcsoportnál (18-49 évesek, 18-59 évesek, teljes lakosság) a hetet. A főműsoridőben a teljes lakosságnál a TV2 15,9 százalékkal nyert a 14,9 százalékos RTL Klub előtt. Viszont az RTL Klub meg behúzta főműsoridőben a 18-49 és 18-59-es célcsoportot. Előbbinél 15,5 és 15,2, utóbbinál 15,8 és 14,9 százalékkal, tehát szoros volt a verseny.

Abban a múlt hét sem hozott változást, hogy teljes portfóliókat nézve a TV2 Csoportnak nagyon megy a szekér. Teljes napon, főműsoridőben és mindhárom vizsgált célcsoportnál az RTL Magyarország előtt végeztek. A legkisebb különbséget ismét főműsoridőben és a 18-59 éveseknél látni a két nagy csatornacsalád között: a TV2 Csoport 26,1 százalékos, az RTL Magyarország 25,5 százalékos heti share-t ért el, azaz csak 0,6 százalékpontot tett ki a differencia.

A „két nagy” után a 18-49 éveseknél az AMC Networks számított a harmadik erőnek, majd Paramount és MTVA volt a sorrend. A 18-59 éveseknél holtversennyel zárta a hetet az AMC és az MTVA, a teljes lakosságnál pedig utóbbi végzett előrébb.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 41. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 14,9 15,9 15,2
RTL Klub 15,8 14,9 15,5

 

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 41. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,6 13,1 11,8
RTL Klub 9,8 8,9 9,6

 

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,7 25,6 24,9
RTL Magyarország 20,0 17,6 19,8
MTVA 6,2 9,9 5,3
AMC Networks 6,2 5,7 6,3
Paramount Global 4,6 4,1 5,6
Network4 4,1 4,5 3,1
Antenna Entertainment Group 3,6 2,8 3,4
Warner Bros. Discovery 2,4 3,0 2,2

 

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 17,3% / 16,6% (17,7% / 16,8%)
Tények Plusz – 14,1% / 13,9% (13,9% / 13,2%)
Ázsia Expressz – 17,9% / 19,4% (korábbi héten a Séfek séfe: 15,4% / 15,8%)

RTL Klub
Híradó – 19,3% / 16,2% (20% / 17,5%)
Fókusz – 16,5% / 15,4% (16,4% / 16,1%)
Keresztanyu – 13,1% / 11,2% (14% / 12,7%)
Nyerő páros – 15,8% / 15,5% (16,4% / 16,3%)

Az RTL Híradó esetében 3,1 százalékpontnyi különbség volt a 18-59-es és a 18-49-es heti átlagukban, előbbi javára. Ez a nagy különbség azt jelenti, hogy a 18-59 éveseknél az RTL Híradó verte a Tényeket. A 18-49 éveseknél viszont a Tények ért el jobb heti átlagos share-t. A Keresztanyu számait és azok trendjét látva jó döntésnek tűnik, hogy ez a sorozat utolsó évada. A Nyerő páros százalékpontra hozta az RTL Klub főműsoridős átlagát a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél is (tavaly még magasan megugrották). Ami egyelőre nagy sikernek tűnik a hétköznapokon az a TV2-s Ázsia Expressz, a 18-49 éveseknél közel jártak a heti 20 százalékos share-hez.

A hétvégi főműsoridőben komoly birkózás volt az RTL Klub és a TV2 között. Mindkét este adtak X-Faktort, velük szemben szombaton a Dancing with the Stars, vasárnap a Sztárban sztár leszek került képernyőre.

A 18-49 éveseknél a szombati X-Faktor (24,4%), verte a Dancinget (13,3%). Viszont ennél a két műsornál óriási különbség van a kereskedelmi célcsoportos és a teljes lakosságos teljesítmény között. Ez már látszott egy héttel korábban is, most meg aztán pláne. A teljes lakosságnál ugyanis a TV2 táncos műsora 19,4 százalékos közönségarányt hozott a 17,3 százalékos X-Faktorral szemben.

Vasárnap a 18-49 éveseknél a Sztárban sztár leszek 22 százalékos share-rel nyert a 17,6 százalékos X-Faktor előtt. A teljes lakosságnál a TV2-s produkció 23,3 százalékkal, az RTL-es tehetségkutató pedig 12,4 százalékkal futott.

Ahogy a lenti táblázatokból látható, a Sztárban sztár leszek mindhárom célcsoportnál nyerte a hetet. Igaz, az erősebb ellenfél miatt a teljes lakosságnál most nem érték el a lélektani egymilliós nézőszámot. A 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél az X-Faktor volt a második, előbbinél egészen minimális különbséggel (326.397 vs. 324.985 néző). A teljes lakosságnál viszont csak a hét hetedik legnézettebb műsora volt az X-Faktor a maga 648 ezres nézettségével.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 477 199 22,0
X-FAKTOR RTL KLUB 409 825 21,0
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 381 590 18,6
NYERŐ PÁROS RTL KLUB 320 431 18,4
FÓKUSZ RTL KLUB 307 440 18,4
HÍRADÓ RTL KLUB 301 916 17,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 297 116 14,6
DANCING WITH THE STARS TV2 280 011 14,2
KERESZTANYU RTL KLUB 269 012 13,6
TÉNYEK TV2 266 813 20,2

 

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 946 142 23,3
DANCING WITH THE STARS TV2 750 544 19,4
TÉNYEK TV2 691 435 22,9
TÉNYEK PLUSZ TV2 686 026 16,8
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 679 424 16,9
HÍRADÓ RTL KLUB 664 774 18,4
X-FAKTOR RTL KLUB 648 616 17,3
NYERŐ PÁROS RTL KLUB 579 840 17,3
KERESZTANYU RTL KLUB 572 117 14,1
FÓKUSZ RTL KLUB 554 027 15,1

 

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 326 397 22,0
X-FAKTOR RTL KLUB 324 985 24,4
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 295 812 20,5
NYERŐ PÁROS RTL KLUB 224 657 19,3
FÓKUSZ RTL KLUB 179 654 16,5
DANCING WITH THE STARS TV2 177 282 13,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 173 509 16,7
TÉNYEK TV2 173 104 20,0
HÍRADÓ RTL KLUB 165 311 18,8
FÓKUSZ PLUSZ RTL KLUB 164 456 14,9

 

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....