- Hirdetés -

Szoros verseny az RTL Klub és a TV2 között

|

- Hirdetés -

Főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportoknál az RTL Klub, az esti sávban a teljes lakosságnál, továbbá teljes napon mindhárom fontos célcsoportnál a TV2 ért el jobb eredményt. A hét legnézettebb műsorának a Sztárban sztár leszek bizonyult és nagyon erősen kezdett az Ázsia Expressz.

Az elmúlt héten az RTL Klub főműsoridőben és teljes napon is nagyjából ugyanazt hozta, mint egy héttel korábban. Például főműsoridőben a 18-49 éveseknél, valamint teljes napon a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál százalékpontra azonos volt a 40. és a 41. héten elért közönségarányuk, de egyéb célcsoportoknál is 0,2 százalékponton belüliek a változások. A TV2 esetében a 18-59 éveseknél és teljes lakosságnál is csökkenést látni, a 18-49 éveseknél pedig nagyjából azt hozták, mint egy héttel korábban.

Ettől függetlenül teljes napon a TV2 nyerte mindhárom nagy célcsoportnál (18-49 évesek, 18-59 évesek, teljes lakosság) a hetet. A főműsoridőben a teljes lakosságnál a TV2 15,9 százalékkal nyert a 14,9 százalékos RTL Klub előtt. Viszont az RTL Klub meg behúzta főműsoridőben a 18-49 és 18-59-es célcsoportot. Előbbinél 15,5 és 15,2, utóbbinál 15,8 és 14,9 százalékkal, tehát szoros volt a verseny.

Abban a múlt hét sem hozott változást, hogy teljes portfóliókat nézve a TV2 Csoportnak nagyon megy a szekér. Teljes napon, főműsoridőben és mindhárom vizsgált célcsoportnál az RTL Magyarország előtt végeztek. A legkisebb különbséget ismét főműsoridőben és a 18-59 éveseknél látni a két nagy csatornacsalád között: a TV2 Csoport 26,1 százalékos, az RTL Magyarország 25,5 százalékos heti share-t ért el, azaz csak 0,6 százalékpontot tett ki a differencia.

A „két nagy” után a 18-49 éveseknél az AMC Networks számított a harmadik erőnek, majd Paramount és MTVA volt a sorrend. A 18-59 éveseknél holtversennyel zárta a hetet az AMC és az MTVA, a teljes lakosságnál pedig utóbbi végzett előrébb.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 41. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 14,9 15,9 15,2
RTL Klub 15,8 14,9 15,5

 

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 41. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,6 13,1 11,8
RTL Klub 9,8 8,9 9,6

 

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,7 25,6 24,9
RTL Magyarország 20,0 17,6 19,8
MTVA 6,2 9,9 5,3
AMC Networks 6,2 5,7 6,3
Paramount Global 4,6 4,1 5,6
Network4 4,1 4,5 3,1
Antenna Entertainment Group 3,6 2,8 3,4
Warner Bros. Discovery 2,4 3,0 2,2

 

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 17,3% / 16,6% (17,7% / 16,8%)
Tények Plusz – 14,1% / 13,9% (13,9% / 13,2%)
Ázsia Expressz – 17,9% / 19,4% (korábbi héten a Séfek séfe: 15,4% / 15,8%)

RTL Klub
Híradó – 19,3% / 16,2% (20% / 17,5%)
Fókusz – 16,5% / 15,4% (16,4% / 16,1%)
Keresztanyu – 13,1% / 11,2% (14% / 12,7%)
Nyerő páros – 15,8% / 15,5% (16,4% / 16,3%)

Az RTL Híradó esetében 3,1 százalékpontnyi különbség volt a 18-59-es és a 18-49-es heti átlagukban, előbbi javára. Ez a nagy különbség azt jelenti, hogy a 18-59 éveseknél az RTL Híradó verte a Tényeket. A 18-49 éveseknél viszont a Tények ért el jobb heti átlagos share-t. A Keresztanyu számait és azok trendjét látva jó döntésnek tűnik, hogy ez a sorozat utolsó évada. A Nyerő páros százalékpontra hozta az RTL Klub főműsoridős átlagát a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél is (tavaly még magasan megugrották). Ami egyelőre nagy sikernek tűnik a hétköznapokon az a TV2-s Ázsia Expressz, a 18-49 éveseknél közel jártak a heti 20 százalékos share-hez.

A hétvégi főműsoridőben komoly birkózás volt az RTL Klub és a TV2 között. Mindkét este adtak X-Faktort, velük szemben szombaton a Dancing with the Stars, vasárnap a Sztárban sztár leszek került képernyőre.

A 18-49 éveseknél a szombati X-Faktor (24,4%), verte a Dancinget (13,3%). Viszont ennél a két műsornál óriási különbség van a kereskedelmi célcsoportos és a teljes lakosságos teljesítmény között. Ez már látszott egy héttel korábban is, most meg aztán pláne. A teljes lakosságnál ugyanis a TV2 táncos műsora 19,4 százalékos közönségarányt hozott a 17,3 százalékos X-Faktorral szemben.

Vasárnap a 18-49 éveseknél a Sztárban sztár leszek 22 százalékos share-rel nyert a 17,6 százalékos X-Faktor előtt. A teljes lakosságnál a TV2-s produkció 23,3 százalékkal, az RTL-es tehetségkutató pedig 12,4 százalékkal futott.

Ahogy a lenti táblázatokból látható, a Sztárban sztár leszek mindhárom célcsoportnál nyerte a hetet. Igaz, az erősebb ellenfél miatt a teljes lakosságnál most nem érték el a lélektani egymilliós nézőszámot. A 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél az X-Faktor volt a második, előbbinél egészen minimális különbséggel (326.397 vs. 324.985 néző). A teljes lakosságnál viszont csak a hét hetedik legnézettebb műsora volt az X-Faktor a maga 648 ezres nézettségével.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 477 199 22,0
X-FAKTOR RTL KLUB 409 825 21,0
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 381 590 18,6
NYERŐ PÁROS RTL KLUB 320 431 18,4
FÓKUSZ RTL KLUB 307 440 18,4
HÍRADÓ RTL KLUB 301 916 17,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 297 116 14,6
DANCING WITH THE STARS TV2 280 011 14,2
KERESZTANYU RTL KLUB 269 012 13,6
TÉNYEK TV2 266 813 20,2

 

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 946 142 23,3
DANCING WITH THE STARS TV2 750 544 19,4
TÉNYEK TV2 691 435 22,9
TÉNYEK PLUSZ TV2 686 026 16,8
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 679 424 16,9
HÍRADÓ RTL KLUB 664 774 18,4
X-FAKTOR RTL KLUB 648 616 17,3
NYERŐ PÁROS RTL KLUB 579 840 17,3
KERESZTANYU RTL KLUB 572 117 14,1
FÓKUSZ RTL KLUB 554 027 15,1

 

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 326 397 22,0
X-FAKTOR RTL KLUB 324 985 24,4
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 295 812 20,5
NYERŐ PÁROS RTL KLUB 224 657 19,3
FÓKUSZ RTL KLUB 179 654 16,5
DANCING WITH THE STARS TV2 177 282 13,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 173 509 16,7
TÉNYEK TV2 173 104 20,0
HÍRADÓ RTL KLUB 165 311 18,8
FÓKUSZ PLUSZ RTL KLUB 164 456 14,9

 

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Demokratizálja a marketinget a mesterséges intelligencia

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára...

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

A gyors kiszállítást keresik az online vásárlók

A magyarországi online vásárlások közel 40 százaléka azért hiúsul meg, mert az adott webshop szállítási lehetőségei között a vásárló nem talál elég gyors kézbesítési lehetőséget. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai...

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Itt érdemes tankolni a hétvégén

A 25. születésnapját ünneplő hazai Auchan hatalmas kedvezményekkel és meglepetésekkel várta vásárlóit egész májusban. Ezt meghosszabbítva júniusban pedig három hétvégén kedvezményes áron lehet majd tankolni az Auchan benzinkutakon. A jubileum alkalmából az első júniusi...

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderül, hogy Magyarországra jön-e a NASCAR

Tavaly a floridai Daytona Beach-en, a NASCAR bölcsőjében rendezték a magyar-amerikai szakmai kapcsolatok egyik legnagyobb rendezvényét, a Hungarian Summitot, akkor Jordan Jiloty, a NASCAR ügyvezető igazgatója üdvözölte a konferencia résztvevőit, de úgy tűnik ez...

Demokratizálja a marketinget a mesterséges intelligencia

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára...

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....