- Hirdetés -

A tévére továbbra is jelentős szerep hárul

|

Az elképzeléseink szerint alakulnak a dolgok az idén, és jövőre is növekedésre számítunk – mondja Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatója szerint noha rengeteg bizonytalansággal szembesülnek a piacon, a tévére továbbra is jelentős szerep hárul.

- Tavaly elég jó évet zártatok. Az idei milyen lesz? Vagy messze még a vége?

- Már látjuk az év végét, így bátran kijelenthetem, hogy az elképzeléseink szerint alakulnak a dolgok, egyelőre hozzuk a várt számokat.

- Idén 25 éves a kereskedelmi televíziózás Magyarországon. Amellett, hogy amúgy is elég komoly nézettségi számokat szállít sok-sok tévéműsor, ez a hype segítheti a tévé további erősödését?

- Sőt, jövőre a lineáris tévénézés stabilizálódására, mi több, a növekedésére is számítunk, bár ezt elsősorban a gazdasági környezet változása befolyásolja majd. Ha maradnak a nehéz körülmények, a fogyasztók a streaming-előfizetésekre várhatóan kevesebbet költenek, így a fajlagosan olcsóbb lineáris televíziózás várhatóan minimum stagnál, de inkább növekszik. Azonban a tévés reklámok előnye ettől függetlenül sem változott: a televízió ugyanis egyesíti mindazt, ami fontos a hirdetők számára. Hatékony eszköz az awarenessépítéshez, gyorsan érhető el magas reach, mindemellett költséghatékony: mindez együtt alátámasztja a szektor erősödésére irányuló előrejelzésünket.

- Gondolom, már ezerrel mennek a 2023-as tárgyalások, milyen a hangulatot érzel a piacon az ügyfeleknél?

- Jelenleg még a jövő év előkészítése zajlik, de ahogy szondázzuk a piacot, rengeteg bizonytalansággal szembesülünk. Természetesen, mint mindig, most is reális vállalásokra bátorítjuk a hirdető partnereinket, hiszen így ők és mi is jobban tudunk tervezni. Illetve ha esetleg változtatni kell az év során a terveken, akkor is jobb, ha van mihez visszanyúlni.

- Mennyi forgatókönyvetek van 2023-ra?

- Egy, a lehető legreálisabb, és mondhatjuk, hogy nem túl pesszimista forgatókönyvvel indulunk neki a 2023-as évnek, és bízunk benne, hogy a vártál jobb lesz a helyzet. Azonban egy nagyon fontos szemléletváltásra szükség lesz. Látva a tartalom-előállítás jelentősen megugró költségeit, kénytelenek vagyunk a kereslet mellett a költségoldalt is figyelembe venni az árképzési stratégiánkban.

- Mit gondolsz, 2023-ban a teljes tévés reklámpiac merre mozdul és mennyire?

- A tévére továbbra is jelentős szerep hárul, a legrosszabb esetben is stagnálást várunk jövőre ezen a piacon, ami mellett az Atmedia természetesen igyekszik nagyobb szeletet kihasítani a tortából. A nagy kérdés ez esetben az előretörő „other” képernyőfogyasztás, vagyis hogy mekkora digitális rezsit engedhetnek meg maguknak a háztartások, mennyit költenek majd streamingszolgáltatókra, ha egyáltalán belefér a fizetős szolgáltatások igénybevétele.

- Az örök kérdés, hogy emelnek-e komolyabban árat a tévék. Ti hogyan készültök? Egyáltalán alkalmas most erre a helyzet?

- A válaszom egy határozott igen. Több B2B-kutatásunk is igazolta az évek során, hogy a televízió és a teljes médiapiac nehézségeit az alacsony tévéárak okozzák. Két számjegyű, transzparens, minden szereplő számára egységes és tervezhető áremeléssel készülünk. Emellett, ha bejönnek a nézettségemelkedési várakozásaink, akkor lehetőségünk lesz kereskedelmi másodperceket is zárni, és így kevésbé zajos, minőségibb környezetet biztosítani a hirdetők számára az emelt árszintért cserébe.

Simon Krisztián

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...