A hazai nézők körében töretlen népszerűségnek örvendenek a különféle show-műsorok, legyen szó zenei tehetségkutatóról, gasztroversenyről vagy párkereső műsorról. A tévécsatornák ontják magukból az új produkciókat, hatalmas a verseny a nézők kegyeiért és a hirdetőkért.
A hétvégi show-műsorok többnyire vezetik a nézettségi listákat, a nézők hétről hétre nagy lelkesedéssel követik az ilyen típusú produkciókat. A legnépszerűbbek a zenés tehetségkutatók, de a hazai sztárokat új oldalukról megmutató műsorok is rendre a nézettségi listán élmezőnyében találhatók. Hatalmas verseny folyik a nézők kegyeiért, a vezető kereskedelmi csatornák egymás után indítják az új és visszatérő show-műsoraikat.
Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója abban látja az ilyen produkciók sikerének titkát, hogy az emberek kikapcsolnak arra a pár órára, amíg nézik, és tudnak maguknak kedvencet találni, akiknek hétről hétre szurkolnak, sőt, a szavazatukkal befolyásolhatják az eredményt.
Új formátumok
A TV2 Csoport az idén több új formátummal is előrukkolt, az egyik ilyen a karibi térségben forgatott Money or Love. A SuperTV2-n évekig meghatározó tartalom volt a Jóban rosszban sorozat, azonban a nézői szokások átalakulásával arra a döntésre jutottak, hogy befejezik, és az így felszabaduló erőforrásokat több saját gyártású műsor előállítására fordítják. „Így jött a napi reality ötlete, amit eredetileg is ide terveztünk, mivel ma ez a típusú tartalom leginkább kábelcsatornán találja meg a közönségét. A Money or Love csatornaátlag feletti eredményt hoz, így teljesíti a feladatát. A kihívások között említhetjük a többnyelvű stáb napi munkájának összehangolását, de a pár hete elvonuló hurrikán jelentette a legnagyobb kihívást. Egy ilyen természeti csapás átélése mind a munkatársaink, mind a szereplők életében sokáig emlékezetes marad” – mutatott rá Fischer Gábor.
Szintén az idén láthatták először a nézők a TV2 Város vs. Vidék című produkcióját. „Jól
teljesített külföldön, és azt gondoltuk, hogy van két olyan műsorvezetőnk Tilla és Zsolti gazda
személyében, akiket erre a műsorra találtak ki, így megpróbáljuk, mert a nyárba belefér egy
ilyen kísérletezés. Az emberek szeretik a humoros tartalmat, és egy kicsit az őszi Farm VIP promójának is beillik ez a műsor” – hangsúlyozta. Ami az eredményeket illeti, a Város vs. Vidék
nagyjából azt hozta, amit vártak tőle, a folytatásról pedig még nem született döntés.
Ami a vidéki életérzést illeti, hamarosan folytatódik a Farm VIP. A forgatások pár hete befejeződtek, jelenleg gőzerővel zajlik az utómunka, és még az idén adásba kerül a népszerű reality következő évada. Az ismert személyiségeket a komfortzónájukból kimozgató produkció első évada 2020 novemberében debütált, és telitalálatnak bizonyult, hiszen rendre jól teljesített a nézettségi versenyben mind a kereskedelmi szempontból kiemelt korcsoportban, mind a teljes lakosságban.
A második évad tavaly novemberben került képernyőre, ekkor már ismerősként köszönthették a
nézők Gáspár Zsoltit, aki a gazda szerepét töltötte be, valamint Demcsák Zsuzsa műsorvezetőt.
A produkció úgy tűnik, tetszett a hazai közönségnek, mert tavaly is szép nézettségi számokat hozott.
Szeptemberben indult az RTL új show-műsora, a Tehetség első látásra. Az eddigi adatok alapján a produkció nem került be tíz legnézettebb hazai televíziós műsor közé, a csatorna ennek ellenére elégedett az eredményekkel. „Rendkívül izgalmas műsornak tartjuk, ami egy nehéz környezetben tud viszonylag jól teljesíteni. Ezzel a produkcióval egy másik alternatívát adunk a közönségnek, és úgy vettük észre, hogy ezt értékelik, hiszen kialakult egy stabil bázisa – mondta el Verebély Marcell, az RTL Magyarország kreatív producere. – Folyamatosan figyeljük, hogy milyen produkciók jelennek meg a világban. A Tehetség első látásra eredeti verzióját már az első évadja óta nézzük, és úgy éreztük, hogy minden elem megvan benne, amit itthon szerethetnek a nézők: a show-műsorok látványos világa, illetve a gameshow-k izgalma.”
Régi kedvencek
Az X-Faktor az idén is hozza a szokásos jó eredményeket. A produkció tíz évad után is egyértelműen közönségkedvenc. Verebély Marcell szerint a siker titka a stáb befektetett munkája, ami azért eredményez ilyen kiemelkedő teljesítményt, mert mindenki elhivatott a szakmája iránt. A stábtagok, a versenyzők, a műsorvezető és a mentorok is a maximumot hozzák ki magukból. „Azt szoktam mondani, hogy egy olyan műsor, mint például az X-Faktor a történet miatt tud kitűnni. Pontosabban, ha a néző azt érzi, hogy egy igaz mesét láthat a képernyőn, ami kizökkenti a szürke hétköznapokból és kikapcsolódást nyújt számára.”
Az emelkedő energiaárak és az infláció a látványos show-k előállítási költségeit is megemeli. „Az idén adásba kerülő műsorok már készen vannak, így jelenleg rövid távon nem érint minket a probléma. Mivel azonban nagyon gyorsan elkezdődik az új produkciók felvétele, ez valóban komoly kérdés. Egyfelől bízunk abban, hogy javul a helyzet, de fel kell készülni arra, hogy mi van, ha nem. Ebben az esetben kérdés, hogy az amúgy is drága magyar piac elbír-e további gyártásiköltség-emelkedést vagy le kell mondanunk bizonyos műsorokról. Ez a jövő zenéje, erre most senki sem tud válaszolni” - mutatott rá Fischer Gábor.
Kalocsai Magdolna
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.