- Hirdetés -

A show-nak folytatódnia kell

|

A hazai nézők körében töretlen népszerűségnek örvendenek a különféle show-műsorok, legyen szó zenei tehetségkutatóról, gasztroversenyről vagy párkereső műsorról. A tévécsatornák ontják magukból az új produkciókat, hatalmas a verseny a nézők kegyeiért és a hirdetőkért.

A hétvégi show-műsorok többnyire vezetik a nézettségi listákat, a nézők hétről hétre nagy lelkesedéssel követik az ilyen típusú produkciókat. A legnépszerűbbek a zenés tehetségkutatók, de a hazai sztárokat új oldalukról megmutató műsorok is rendre a nézettségi listán élmezőnyében találhatók. Hatalmas verseny folyik a nézők kegyeiért, a vezető kereskedelmi csatornák egymás után indítják az új és visszatérő show-műsoraikat.

Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója abban látja az ilyen produkciók sikerének titkát, hogy az emberek kikapcsolnak arra a pár órára, amíg nézik, és tudnak maguknak kedvencet találni, akiknek hétről hétre szurkolnak, sőt, a szavazatukkal befolyásolhatják az eredményt.

Új formátumok

A TV2 Csoport az idén több új formátummal is előrukkolt, az egyik ilyen a karibi térségben forgatott Money or Love. A SuperTV2-n évekig meghatározó tartalom volt a Jóban rosszban sorozat, azonban a nézői szokások átalakulásával arra a döntésre jutottak, hogy befejezik, és az így felszabaduló erőforrásokat több saját gyártású műsor előállítására fordítják. „Így jött a napi reality ötlete, amit eredetileg is ide terveztünk, mivel ma ez a típusú tartalom leginkább kábelcsatornán találja meg a közönségét. A Money or Love csatornaátlag feletti eredményt hoz, így teljesíti a feladatát. A kihívások között említhetjük a többnyelvű stáb napi munkájának összehangolását, de a pár hete elvonuló hurrikán jelentette a legnagyobb kihívást. Egy ilyen természeti csapás átélése mind a munkatársaink, mind a szereplők életében sokáig emlékezetes marad” – mutatott rá Fischer Gábor.

Szintén az idén láthatták először a nézők a TV2 Város vs. Vidék című produkcióját. „Jól
teljesített külföldön, és azt gondoltuk, hogy van két olyan műsorvezetőnk Tilla és Zsolti gazda
személyében, akiket erre a műsorra találtak ki, így megpróbáljuk, mert a nyárba belefér egy
ilyen kísérletezés. Az emberek szeretik a humoros tartalmat, és egy kicsit az őszi Farm VIP promójának is beillik ez a műsor” – hangsúlyozta. Ami az eredményeket illeti, a Város vs. Vidék
nagyjából azt hozta, amit vártak tőle, a folytatásról pedig még nem született döntés.

Ami a vidéki életérzést illeti, hamarosan folytatódik a Farm VIP. A forgatások pár hete befejeződtek, jelenleg gőzerővel zajlik az utómunka, és még az idén adásba kerül a népszerű reality következő évada. Az ismert személyiségeket a komfortzónájukból kimozgató produkció első évada 2020 novemberében debütált, és telitalálatnak bizonyult, hiszen rendre jól teljesített a nézettségi versenyben mind a kereskedelmi szempontból kiemelt korcsoportban, mind a teljes lakosságban.

A második évad tavaly novemberben került képernyőre, ekkor már ismerősként köszönthették a
nézők Gáspár Zsoltit, aki a gazda szerepét töltötte be, valamint Demcsák Zsuzsa műsorvezetőt.
A produkció úgy tűnik, tetszett a hazai közönségnek, mert tavaly is szép nézettségi számokat hozott.

 

Szeptemberben indult az RTL új show-műsora, a Tehetség első látásra. Az eddigi adatok alapján a produkció nem került be tíz legnézettebb hazai televíziós műsor közé, a csatorna ennek ellenére elégedett az eredményekkel. „Rendkívül izgalmas műsornak tartjuk, ami egy nehéz környezetben tud viszonylag jól teljesíteni. Ezzel a produkcióval egy másik alternatívát adunk a közönségnek, és úgy vettük észre, hogy ezt értékelik, hiszen kialakult egy stabil bázisa – mondta el Verebély Marcell, az RTL Magyarország kreatív producere. – Folyamatosan figyeljük, hogy milyen produkciók jelennek meg a világban. A Tehetség első látásra eredeti verzióját már az első évadja óta nézzük, és úgy éreztük, hogy minden elem megvan benne, amit itthon szerethetnek a nézők: a show-műsorok látványos világa, illetve a gameshow-k izgalma.”

Régi kedvencek

Az X-Faktor az idén is hozza a szokásos jó eredményeket. A produkció tíz évad után is egyértelműen közönségkedvenc. Verebély Marcell szerint a siker titka a stáb befektetett munkája, ami azért eredményez ilyen kiemelkedő teljesítményt, mert mindenki elhivatott a szakmája iránt. A stábtagok, a versenyzők, a műsorvezető és a mentorok is a maximumot hozzák ki magukból. „Azt szoktam mondani, hogy egy olyan műsor, mint például az X-Faktor a történet miatt tud kitűnni. Pontosabban, ha a néző azt érzi, hogy egy igaz mesét láthat a képernyőn, ami kizökkenti a szürke hétköznapokból és kikapcsolódást nyújt számára.”

Az emelkedő energiaárak és az infláció a látványos show-k előállítási költségeit is megemeli. „Az idén adásba kerülő műsorok már készen vannak, így jelenleg rövid távon nem érint minket a probléma. Mivel azonban nagyon gyorsan elkezdődik az új produkciók felvétele, ez valóban komoly kérdés. Egyfelől bízunk abban, hogy javul a helyzet, de fel kell készülni arra, hogy mi van, ha nem. Ebben az esetben kérdés, hogy az amúgy is drága magyar piac elbír-e további gyártásiköltség-emelkedést vagy le kell mondanunk bizonyos műsorokról. Ez a jövő zenéje, erre most senki sem tud válaszolni” - mutatott rá Fischer Gábor.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...