- Hirdetés -

Kiderült, miben javítottak a közösségi felületek

|

A nagy közösségi média platformok érték el a legnagyobb előrehaladást a felelősségvállalás terén, de a helyi sugárzású és kábel adók, a CTV/OTT platformok, az online videó és hirdetési felületek is egyre jobban szerepelnek – derül ki a legfrissebb Media Responsibility Index-ből (MRI 4.0). Az IPG Mediabrands (az Initiative Hungary az IPG Mediabrands csoport tagja) kutatásának célja, hogy felhívja az iparági szereplők figyelmét azokra a módszerekre, amelyek képesek csökkenteni a különböző márkákhoz és a fogyasztókat célzó hirdetésekhez köthető káros hatásokat.

Az első MRI 2020 augusztusában készült és azokra a közösségi média platformokat érintő aggodalmakra igyekezett választ adni, amelyek szerint ezek a médiumok nem tesznek eleget azért, hogy felismerjék, felmérjék és mérsékeljék a hozzájárulásukat az online térben és a való világban bekövetkező káros jelenségekért. Ezek között a káros hatások, veszélyek között említhető a félretájékoztatás, adathalászat és gyűlöletbeszéd terjedése is.

Az MRI 4.0 az adott iparág által elfogadott ESG (környezetvédelmi, szociális és vállalat irányítási irányelvek) keretrendszerrel összhangban minden médiumot négy, az elszámoltathatóságot meghatározó szempont mentén értékelt: biztonság, befogadás, fenntarthatóság és etikus adatkezelés. 15 országból több mint 150 kiemelt partnert vontak be a kutatásba, közöttük szerepeltek a helyi sugárzású és kábel adók, a tévékészülékhez csatlakoztatható médiumok (CTV – Connected TV), online videó, és a márkaüzeneteket megjelenítő egyéb platformok.

A kutatás legfontosabb megállapításai között szerepel, hogy a közösségi média platformok átlagosan 3 pontot javítottak a négy fő értékelési szempontokban. Kiemelendő, hogy a vizsgálatban résztvevők 10 százalékpontos javulást értek el a befogadás tekintetében.

Példaként lehet említeni a Snap-et, amely egyik évről a másikra 6 pontos javulást ért el és ezzel túlszárnyalta az összes többi platformot az emberek védelme, a félretájékoztatás és a dezinformáció elleni harc terén – köszönhetően annak, hogy a publikálási gyakorlatukban rendkívül szigorúan betartották az alapelveiket. A TikTok egyre magasabbra teszi a lécet, és ezúttal 8 pontos emelkedést könyvelt el a márka biztonsági mutatói terén és 24 pontos javulást ért el a gyerekek jólétének erősítése terén. A YouTube az online videók piacán meghatározó minden kategóriában, de leginkább a befogadás tekintetében, ahol 60 százalékos diverzitási mutatóval rendelkezik a saját készítésű tartalmak stábjának összeállításában és a tartalmak sokszínűségében. Ugyancsak jól teljesített a YouTube a biztonság terén, az irányelveik és azoknak a felhasználói tartalmakban való érvényesítése okán.

“Az MRI-nek fontos szerepe van a Media for Good stratégiánk pozícionálásában. Az MRI a felelősségvállalást helyezi minden médiavásárlásra vonatkozó döntésünk középpontjába, hisz egyre nagyobb az aggodalom a hirdetések, a médiumok és a félretájékoztatás szerepét és társadalmi hatásait illetően” – mondta el Eileen Kiernan, a Mediabrands globális elnök-vezérigazgatója “Az ügyfeleink egyre nagyobb figyelmet fordítanak az ESG céljaik teljesülésére a mindennapi üzleti gyakorlatukban, mi pedig erőforrásokat biztosítunk számukra ahhoz, hogy elérjék a céljaikat azáltal, hogy szigorúbb és nagyobb biztonságot jelentő standardokat honosítunk meg a média világában.”

Spielmann Katalin, az Initiative Hungary operatív vezetője a kutatás eredményeivel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy – ugyan az MRI 4.0 index magyarországi médiaszereplőket nem vizsgált, de a nemzetközi kutatás üzenete és tanulsága itthon is érvényes: az iparági szereplőknek nagyobb figyelmet kell fordítaniuk azokra a módszerekre, amelyek képesek csökkenteni a hirdetésekhez köthető káros hatásokat. A felelős viselkedés a hazai vállalatoknál is egyre fontosabb, ami a médiaipar aktív szerepvállalását is sürgeti. „Mi az Initiative-nél tervező szoftvereinkben már most tudunk úgy optimalizálni, hogy csökkentse az ügyfelünk médiamegjelenése kapcsán az ökológiai lábnyomot”. A hasonló kezdeményezésekre és megoldásokra az iparágnak egyre nagyobb szüksége van a fogyasztók érdekében.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...