Nemcsak a számítógépen, de a mobiltelefonon is szükséges védekeznünk az adatlopás, a hackerek vagy a nem kívánt tartalmak megjelenése ellen. Egy friss kutatás rávilágított, hogy bár a többség fontosnak tartja az adatbiztonságot, a válaszadók jóval kisebb hányada használ bármiféle adatvédelmi megoldást. A Yettel az idei, 10. alkalommal megrendezett Európai Kiberbiztonsági Hónapot követően új, internet-biztonsági szolgáltatást indított.
Európa szerte 2012 óta rendezik meg a netes fenyegetések megismertetését és a kiberbiztonsági tudatosság növelését célzó kampányt, az Európai Kiberbiztonsági Hónapot. A Yettel az októberben zajlott, egyhónapos kampány lezárásaként elemezte ügyfelei körében végzett nagymintás kutatását és most elindította új internetbiztonsági szolgáltatását, a Yettel NetPajzsot.
A kutatásból kiderült
A Yettel ügyfelein végzett nagymintás országos kutatásából kiderült, hogy a személyes adatok biztonsága a válaszadók 61 százalékának prioritás. A megkérdezettek 40 százaléka érzi úgy, hogy tisztában van az internet veszélyeivel, a többiek bizonytalanok ebben. A többség maga (38%) vagy közeli ismerőse, hozzátartozója (30%) szembesült már valamilyen internetbiztonsági problémával, például vírussal, adatlopással vagy azzal, hogy gyermeke korának nem megfelelő tartalommal találkozott az interneten.
A felhasználók nagy többsége úgy gondolja, hogy az okostelefonokat is szükséges olyan biztonsági szoftverekkel védeni, mint amilyeneket a számítógépeken használnak: az állítással a megkérdezettek 68 százaléka teljesen vagy részben egyetért. Ennek ellenére míg laptopon vagy PC-n a válaszadók kétharmada, okostelefonon csupán 43% százaléka használ biztonsági szoftvereket. Bár leginkább a fiatalok vannak tudatában az internethasználat veszélyeinek, az okostelefonjukon még mindig alacsonyabb szintű védelmet alkalmazna.
Nekik is szól a november 22-től elérhető mobilinternet-biztonsági szolgáltatás, a Yettel NetPajzs, amely a Yettel mobilhálózaton keresztülmenő net-forgalmat szűri, azaz még azelőtt blokkolja a nem kívánt tartalmat, hogy az a telefonunkig eljutna. Működéséhez nincs szükség külön applikációra, a szolgáltatás aktiválása után automatikusan működésbe lép, majd a felhasználó egyénileg állíthatja be a kívánt biztonsági szintet, kizárandó tartalomtípusokat. Ez – amíg a felhasználó a Yettel mobilhálózatát használja és nem más szolgáltató wifi-hálózatára csatlakozik – biztonságosabbá teszi az okostelefonos internetezést.
A Yettel NetPajzs azonosítja és letiltja azokat a gyanús weboldalakat, amelyek valószínűsíthetően kártevőket, kémprogramokat tartalmaznak vagy adathalász-gyanúsak. A szolgáltatásban le lehet tiltani a különböző nemkívánatos tartalmakat is, például szerencsejátékot, felnőtt tartalmat, vagy akár közösségi média weboldalakat. Mivel a szolgáltatás bármilyen Yettel SIM-kártyához megrendelhető – akár gyermek számára is –, így alkalmas lehet a kiskorúak okostelefonos netezésének biztonságosabbá tételére is. A Yettel kutatása erre a témakörre is kitért, és az eredmények nagyfokú egyetértést mutattak a válaszadók között: 47 százalékuk teljesen, további 42 százalékuk pedig inkább egyetért azzal, hogy a szülők nyomon követhessék és szükség esetén korlátozhassák, hogy gyermekeik milyen tartalmakat látnak az interneten.
„A Yettel kiemelt célja, hogy a legjobb mobil adat és azzal kapcsolatos szolgáltatásokat nyújtsa ügyfeleinek. A kutatásból egyértelműen látjuk, hogy ma már nem elegendő pusztán megfelelő adatkeretet biztosítani, az ügyfeleink többsége szükségesnek látja valamilyen internetbiztonsági megoldás használatát, bár kevesen tesznek érte a gyakorlatban. Ebben szeretnénk segíteni ügyfeleinket, a NetPajzs védelmének aktiválása rendkívül egyszerű, bármely értékesítési csatornánkon elérhető és az ügyfelek részéről gondozásmentes, naprakész védelmet biztosít nagyságrendileg egy kávé áráért egy teljes hónapra.” – mondta el Pomezanski Máté, a Yettel Magyarország digitális termékeiért felelős igazgatója.
A Yettel NetPajzs november 22-től, hűségidő nélkül és 30 napos ingyenes próbaidőszakkal, 390 forintos havidíjjal rendelhető meg lakossági és kisvállalati ügyfelek számára.