Miközben globális szinten az online videós szolgáltatásokra előfizetők már többen vannak, mint a tévé előfizetők, Közép- és Kelet-Európában egyelőre fordított a helyzet és ez várhatóan a következő öt évben sem változik majd. Ugyanakkor arra kell készülniük a piaci szereplőknek, hogy gyorsan bővül majd a streaming szolgáltatásokat használók száma és az ehhez köthető hirdetési bevétel is.
A televízió előfizetésekből származó bevétel 2027-re Közép- és Kelet-Európában (KKE) várhatóan eléri majd a 8,8 milliárd dollárt, miközben az online videószolgáltatásokból származó előfizetési bevétel 3,3 milliárd dollár lehet – mondta el Maria Rua Aguete, az Omdia média- és szórakoztatóiparért felelős kutatási igazgatója egy zágrábi konferencián. Ugyanebben az időszakban az online videó előfizetések száma a KKE térségben több mint 49 millióra emelkedik, de még mindig elmarad a tévé-előfizetések számától, amelyek száma várhatóan viszonylag stabilan 86 millió körül alakul – idézi a digitaltveurope.com a szakembert.
Míg globálisan az online videó előfizetések már megelőzték a televízió-előfizetéseket, ez nem így van Közép- és Kelet-Közép-Európában, ahol a fizetős televízió népszerűsége várhatóan továbbra is megmarad - mutatott rá Rua Aguete A következő öt évben azonban az online videó előfizetések és a reklámbevételek növekedése várhatóan régiónkban lesz a leggyorsabb: az előrejelzések szerint az előfizetések 51 százalékkal, a reklámbevételek pedig 63 százalékkal fognak megugrani 2027-ig.
Ezzel szemben, bár a fizetős televíziózás nagyobb szeletet hasít ki a tortából, az előfizetők száma ez idő alatt csak 15 százalékkal fog növekedni. Eközben a hagyományos televíziós reklámokból származó bevétel az előrejelzések szerint a következő öt évben 5,8 százalékkal fog növekedni Közép- és Kelet-Európában.