- Hirdetés -

Új bankot építünk, új arculattal – interjú Pataky Piroskával

|

Márka szempontjából egy teljesen új bankot építünk, új arculattal – mondta el a Marketing&Media magazinnak Pataky Piroska. A Magyar Bankholding marketingigazgatója szerint rendkívül fontos most a csapatmunka és a jó projektmenedzsment.

- Ilyen még nem volt talán Európában sem, hogy három bank összeolvad, három teljesen különböző brand egyesül. Átmárkázás szempontjából ez nem tűnik mission impossible-nek?

- Az egészen biztos, hogy párját ritkító kihívás előtt állunk. Az MKB Bank és a Takarékbank 2023 májusában egyesül, a Budapest Bank pedig már az idén tavasszal beolvadt az MKB Bankba. Magyarországon, sőt Európában is ritkaságszámba megy három nagy bank összeolvadása. Ez nem csupán jogi, informatikai vagy épp HR-szakmai kihívás, de a marketing részéről is már több mint egy éve tartó összehangolt munka. Ez, ha nem is mission impossible, értelemszerűen olyan kihívásokkal jár, amely egy „business-as-usual” marketingműködésben, tervezésben nem jelenik meg. Rendkívül fontos a csapatmunka és a jó projektmenedzsment is. Márka szempontjából egy teljesen új bankot építünk, új arculattal, és a brandváltásnak is megvan a maga ütemezése.

- A BB már túl van ezen, beolvadt az MKB-ba. Mik a tapasztalatok eddig?

- A legfőbb tanulság, hogy nem lehet elégszer evangelizálni a márkaüzeneteket, az összeolvadás kapcsán a változásokat. Egy ekkora szervezetben az információáramlás, az információ megosztása az egyik legnagyobb kihívás. Az ügyfelek elég hamar elfogadták azt, hogy az MKB brand égisze alatt működik tovább a kiszolgálásuk, de a korábbi gyökereket és márkát nem egyik napról a másikra engedik el, és ez egy természetes folyamat.

- A Takarékbank 1989-től működik. Nehéz lesz kiverni az emberek fejéből a nevét, mint ahogy még ma is él a Pannon vagy éppen a Matáv elnevezés. Nálatok mi a terv? Hány év kell ehhez?

- Pontosan ezek a példák mutatják, hogy egy erős márkától búcsút venni hosszú folyamat, ugyanakkor mostanában nem hallottam senkit „pannonozni”, a Yettel is viszonylag hamar átment. Valóban, a Takarékbank múltja több évtizedes, míg az MKB Bank esetén a magyar bankrendszer egyik legrégebbi tagjáról beszélünk, hiszen 1950-ben alakult. Arra, hogy az új név mikor megy át a köztudatba, nem lehet konkrét határidőt szabni. A legfontosabb mérőszámaink a márkaismertség alakulása és az ügyfeleink visszajelzése. A brandismertség szempontjából azt várom, hogy 2023 végére legalább olyan számokat látunk, mint most az MKB Bank és a Takarékbank márka tekintetében.

- Lehet egy ekkora monstrum bank elég trendi márka?

- Változóban a bankolás, átalakul a teljes banki ökoszisztéma, és ennek mi a részesei vagyunk. Nagyon hiszek abban, hogy az új MBH Bank idővel abban lehet érzékelhetően más, ahogyan az ügyfeleit kezeli, ahogy az ügyfelekről szélesebb körben is tud gondolkodni, mint a hagyományos értelemben vett napi bankolás.

 

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstand.hu-n, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...