- Hirdetés -

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

|

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött.

Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével számolunk, kiéleződik, hogy a marketingszakemberek hogyan hol és mennyit fognak költeni a 2023-as évben.

A gazdaság és az azt tápláló reklámok költésének alakulása 2023-ban olyan kihívások elé állítják a piaci szereplőket, amire időben fel kell készülni. Adunk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött.

1. Ne állj le, főleg ne a digitális költésekkel

Már a pandémia alatt is ezt javasoltuk, de talán most még inkább igaz. Egy ilyen kihívásokkal teli környezetben a vállalkozásoknak továbbra is be kell fektetniük a hirdetésekbe. Ha így tesznek, még a recesszió ellenére is, akkor akár növelhetik piaci részesedésük azon szereplőkkel szemben, akik visszafogják költéseiket.

2. Győződj meg róla, hogy a döntéseidhez minden adat rendelkezésedre áll

Amennyiben a recesszió valósággá válik, minden forint számít majd, és a reklámpazarlás egyre nagyobb gondot fog okozni. 2023-ban az átláthatóság, transzparencia kulcsfontosságú lesz a reklámköltések optimalizálásában. Kritikus fontosságú, hogy a hirdetők a kampányokat a valós eredmények alapján optimalizálják. Az eredmények javításának egyik módja a rejtett költségek levágása, azok eltávolítása a médiaköltségekből.

3. Nem csak a megjelenés számít, a megjelenés minősége fontosabb

A magyar hirdetők jellemzően a megjelenésre vagy átkattintásra vonatkozó mérőszámokat használják arra, hogy a meglévő költségvetésükön belül értsék és validálják a költéseket. A jobb eredmények elérése nem az egységár csökkentésén alapul. Az olcsóbb megjelenés nem hoz feltétlen jobb eredményeket. Kevesebb ráfordítással ugyanazt az eredményt elérni nehéz, azonban, ha növeled a kampányod láthatóságát, akár jobb eredményeket is elérhet a kampány. Ebből következik a 4. pont.

4. Ne vásárolj többé olyan hirdetéseket, amelyeket az emberek nem látnak

A megjelenéstől (CPM) mozdulj el a látható megjelenés (viewable CPM)irányába Ez a "látható megjelenések irányába mozdulás " valóban felfelé nyomhatja a CPM árakat, de megéri majd, hiszen nincs drágább hirdetés annál, mint amit nem látnak. Az a hirdető, aki ezt a stratégiát választja vagy elrakja a megtakarítást - kevesebb pénzből ugyanazt az eredményt csinálja – vagy a megmaradt budgetet még több jobban látható hirdetésbe fekteti - így ugyanabból a költségvetésből több elérést kaphat. Bárhogy is legyen, a megtérülés javulni fog a láthatósági adatok felhasználásának köszönhetően

5. Ne égess hidakat, tarts ki

A 2023-as növekedés lassabb lesz 2022-hez képest, különösen az első félévben a gazdasági bizonytalanság miatt. A második félévben azonban a reklámköltés növekedni fog, elsősorban az autószektor és a pénzügyi szolgáltatások és az FMCG kategóriák által támogatva.

6. Nehéz lesz megtalálni melyik fogyasztónál van pénz

Érdemes a hirdetőknek a reklámköltéseket a különböző médiumok között átcsoportosítani és tesztelni. A költségkeret felosztása a hagyományos digitális médiaköltéseken túl érdemes új csatornákat is betervezni, lehetnek ezek új mobil vagy akár egy bizonyos célcsoportot megszólító programmatic megoldások. Az új fogyasztók megszerzése és a márkaismertség növelése továbbra is a marketingesek legfontosabb prioritásai közé fog tartozni.

7. Ahhoz, hogy ellenálljanak a gazdasági kihívásoknak, a kiadóknak javítaniuk kell kínálatuk minőségét

A kiadókat érzékenyen érinti a fenyegető recesszió hatása. Tekintettel kihívásokkal teli helyzetre, a kiadóknak el kell kezdeniük javítaniuk a hirdetési készleteiken, a tartalmaikon és a felhasználói élmény minőségén.

Gyors, hiteles oldalakat kell létrehozni a kiadóknak mely egyedi, minőségi tartalmakat biztosít az olvasóknak. Az örökérvényű, minőségi tartalom előállítása egyszeri előállítási költséggel akár évekig folyamatos bevételt biztosíthat. A kiadónak törekedni kell arra, hogy tudatos az adatokat értelmezni tudó szerkesztőségeket tartsanak fent és tisztába kell lenniük azzal, melyik tartalom mit és mennyit ér.

A kiadóknak erősíteni kell a saját adatok (first-party data) jelentőségét, tudniuk kell, hogy milyen közönség látogatja őket nap mint nap és ezen adatokat az egyre szigorodó adatvédelmi szabályok mellett, át kell tudni adniuk a hirdetőknek, hogy azok megtalálják a számukra releváns vásárlóerőt.

Tökéletes recept természetesen nem létezik. A 2023-as év várhatóan kihívásokkal teli év lesz, minden reklámpiaci szereplő számára. Azonban az elmúlt 2 évre visszatekintve azt gondolom, hogy a hazai szereplők gyorsan és okosan alkalmazkodnak a váratlan és kihívásokkal teli helyzetekhez. Amennyiben ezen képességük a szereplőknek továbbra is megmarad, a 2023-as év sikeres év lehet a reklámszakmában.

 

Németh Iván, az Ads Interactive Media Group ügyvezetője, programmatic szakember

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...