Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést irányoz elő.
A BMW Group 2022-ben is tovább folytatta károsanyag-kibocsátási mutatója módszeres csökkentését: a 2021-es teljesítményhez képest tavaly a vállalatcsoport – az előzetes belső kalkulációk alapján – több mint 9 százalékkal csökkentette Európában értékesített új autói összemissziós értékét.
Az átlagosan egy eladott új autóra vetített, az előzetes belső kalkulációk alapján kilométerenkénti 105 grammos (WLTP) károsanyag-kibocsátási értékkel (a 2021-ben regisztrált autónkénti 115,9 grammos mutatóhoz viszonyítva) a BMW Group ismét, ezúttal autónként 22 grammal teljesítette túl az EU27+2 országok (az Európai Unió országai, Norvégia és Izland) által kitűzött, eladott új autónkénti 127 grammos célértéket.
Az új BMW és MINI modellek hajtáslánc-hatékonyságát, valamint az összemissziós érték módszeres csökkentését nagymértékben elősegíti a müncheni központú vállalatcsoport elektromos mobilitást népszerűsítő stratégiájának sikeres alkalmazása. 2022-ben a BMW Group világszerte több mint 215 000 darab tisztán elektromos meghajtású modellt adott el, amely a 2021-es teljesítményhez képest mintegy 108 százalékos fejlődés, egyúttal a vállalatcsoport egész tavalyi éves értékesítési eredményének hozzávetőlegesen 9 százaléka. A BMW Group célja, hogy 2023-ban ezt az értéket 15 százalékra emelje. A vállalatcsoport mindemellett azt is célul tűzte ki, hogy legkésőbb 2030-ra már egész éves értékesítési mutatója több mint 50 százalékát tisztán elektromos meghajtású modellek adják.
A BMW Group a németországi autógyártó vállalatok közül elsőként csatlakozott az SBTI (Science Based Targets Initiative) 1,5 fokos üzleti tervéhez, amellyel párhuzamosan a teljes értékláncára vetített teljes klímasemlegesség hosszútávú célja mellett is maradéktalanul elköteleződött.
A következő lépés e tekintetben, hogy a 2019-es értékekhez viszonyítva 2030-ra a BMW Group teljes értékláncában – a beszállítói hálózattól kezdve, a sorozatgyártási folyamatokon keresztül, egészen a felhasználói fázisig – legalább 40 százalékkal csökkentse az egy legyártott új autójára vetített károsanyag-kibocsátás mértékét.