Egy hét után a TV2 főműsoridőben és a kereskedelmi célcsoportnál visszavette a vezetést. Kiugróan jól teljesített a Szerencsekerék, az RTL-nek pedig a hétvégi esti műsorai hoztak sok nézőt.
Egy héttel ezelőtt arról írtunk, hogy a 4. héten az RTL, ha szűk előnnyel is, de átvette a vezetést főműsoridőben a 18-49 és 18-59 éveseknél. A mögöttünk álló 5. héten viszont a TV2 ezt vissza is vette és az említett két célcsoportnál 0,2 százalékpontnyi előnyt hoztak össze a fő versenytársukkal szemben. Mindez annak köszönhető, hogy a TV2 kicsit erősödött, az RTL kicsit gyengült az esti sávban, egyikünknél sem volt nagy kilengés, de ez most elég volt a helycseréhez. Abban nincs változás, hogy a többi bontásban, tehát teljes napon minden fontosabb korosztálynál, továbbá főműsoridőben és a teljes lakosságnál a TV2 vezet.
A teljes csatornacsaládokat nézve továbbra is a TV2 Csoport számít piacvezetőnek. A legnagyobb, közel 10 százalékpontos előnyük teljes napon és a teljes lakosságnál van. Múlt héten az RTL Magyarország főműsoridőben és a 18-49 éveseknél férkőzött legközelebb a TV2 Csoporthoz, de ez is 1,1 százalékpontnyi különbséget jelentett.
A harmadik hely tekintetében nem történt nagy átrendeződés. Azaz teljes napot és a 18-49, valamint a 18-59 éveseket nézve az AMC Networks követi a két nagy szereplőt. A teljes lakosságnál pedig az MTVA számít a harmadik erőnek.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 5. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 12,5 | 15,5 | 11,8 |
RTL | 12,3 | 11,9 | 11,6 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 5. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9,6 | 12,2 | 9,2 |
RTL | 7,2 | 6,8 | 6,7 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,5 | 25,3 | 22,7 |
RTL Magyarország | 17,8 | 15,9 | 17,2 |
AMC Networks | 6,4 | 6,0 | 6,9 |
MTVA | 4,9 | 9,1 | 3,9 |
Paramount Global | 4,9 | 4,1 | 6,0 |
Network4 | 3,9 | 4,7 | 2,5 |
Antenna Entertainment Group | 3,6 | 2,9 | 3,8 |
Warner Bros.Discovery | 3,0 | 3,5 | 2,8 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 17% / 16,2% (16,4% / 16%)
Tények Plusz – 14,2% / 13,5% (13% / 13,2%)
Szerencsekerék – 17,5% / 16,9% (16,4% / 16,9%)
Hazatalálsz – 12,8% / 10% (13,4% / 12,1%)
RTL
Híradó – 17,3% / 14,7% (17,9% / 15,7%)
Fókusz – 14,4% / 13,6% (13,9% / 13,6%)
Drága örökösök – 13,3% / 12,5% (14,1% / 14,1%)
A mi kis falunk – 12,1% / 11,8% (13,1% / 12,7%)
A TV2-nek továbbra is kiemelkedően jó eredményeket szállított a Szerencsekerék. A vetélkedő heti átlagban és a napi eredményeket nézve is verte a Drága örökösöket. Ugyanakkor az RTL-es sorozat sem teljesített rosszul, hiszen még így is megugrotta a főműsoridős csatornaátlagot. A mi kis falunk ismétlései közel ugyanazt hozták, mint a Drága örökösök, sőt, volt olyan nap, amikor többen nézték A mi kis falunkat.
A TV2 új napi sorozata, a Hazatalálsz nagyon eltérően szerepel a különféle célcsoportoknál. A teljes lakosságnál egész jó nézettséget hozott, a 18-59 éveseknél elérte a csatorna esti átlagát, a 18-49 éveseknél viszont egyelőre ez alatt teljesített.
Az esti sávban, a 18-49 és a 18-59 éveseknél a keddet, valamint a szombatot és a vasárnapot nyerte az RTL, a többi este a TV2-é volt. A hétvégi jó RTL-es szereplésben megint a Gólkirályságnak és a Cápák közöttnek volt nagy szerepe. A 18-49 éveseknél a Gólkirályság 14,9 százalékos, a Cápák 15,8 százalékos share-rel futott. Utóbbi ellen a TV2 a Vigyázat, gyerekkel vagyok című műsort küldte harcba, ami a 18-49 éveseknél ugyan csak 10,1 százalékos közönségarányt hozott, viszont a teljes lakosságnál már közel jártak a Cápák között share-jéhez (13,2% vs. 13,6%).
A 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál a Szerencsekerék, annak is a szerdai adása volt a hét legnézettebb műsora. Ez 380 ezres, illetve 956 ezres nézőszámot jelentett. A 18-49 éveseknél megőrizte vezető helyét a Cápák között, miután 253 ezer nézőt vonzott a műsor. Ezen a téren is erős volt a Szerencsekerék, hiszen 247 ezres nézettséggel végzett a második helyen.
A teljes lakosságos toplista kapcsán említést érdemel, hogy a TV2-s és RTL-s műsorok közé beférkőzött a Duna Tv szombat esti produkciója, a Csináljuk a fesztivált: 633 ezres nézőszámot és 14,8 százalékos share-t hozott. Ez egyébként annyira felhúzta a Duna Tv főműsoridős közönségarányát (9,7 százalékra) a teljes lakosságnál, hogy a szombat esti sávban a TV2-t is megelőzve másodikak voltak az RTL után.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 380 427 | 18,4 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 360 939 | 15,8 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 358 587 | 16,0 |
HÍRADÓ | RTL | 337 873 | 16,1 |
TÉNYEK | TV2 | 311 129 | 20,0 |
FÓKUSZ | RTL | 305 444 | 16,3 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 297 514 | 15,9 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 289 174 | 13,9 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 279 649 | 13,8 |
HAZATALÁLSZ | TV2 | 259 165 | 13,2 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 956 754 | 22,4 |
TÉNYEK | TV2 | 838 315 | 24,1 |
HÍRADÓ | RTL | 747 346 | 18,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 729 366 | 18,4 |
CSINÁLJUK A FESZTIVÁLT | DUNA TV | 633 438 | 14,8 |
HAZATALÁLSZ | TV2 | 611 730 | 16,2 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 609 710 | 13,6 |
VIGYÁZAT GYEREKKEL VAGYOK | TV2 | 590 370 | 13,2 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 587 788 | 13,7 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 577 599 | 13,2 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 253 130 | 15,8 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 247 925 | 17,7 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 226 886 | 14,9 |
HÍRADÓ | RTL | 218 959 | 14,9 |
TÉNYEK | TV2 | 194 293 | 19,0 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 192 770 | 13,9 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 191 767 | 13,5 |
FÓKUSZ | RTL | 191 327 | 15,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 188 573 | 14,8 |
VIGYÁZAT GYEREKKEL VAGYOK | TV2 | 160 506 | 10,1 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás