- Hirdetés -

A hazai turistáknak is egyre fontosabb a fenntarthatóság

|

A világ utazóinak 81 százaléka részesíti előnyben a fenntartható úti célokat és szolgáltatásokat – derül ki a booking.com 2022. évi fenntarthatósági jelentéséből. Az Innotime Hungary Kft által az elmúlt időszakban végzett kutatások azt bizonyítják, hogy már a hazai utazók nagy része is előnyben részesíti a fenntartható turisztikai szolgáltatásokat.

 

A cég nemrégiben a Bükki Kör tagjainak megbízásából készített 1000 fős nem reprezentatív országos primer kutatást, amelyben többek között azt vizsgálta, hogy a különböző korosztályú hazai utazók mennyire választanak tudatosan fenntartható szolgáltatásokat az utazásaik megtervezésekor. A felmérés szerint a fiatalabb korosztályok válaszadóinak több mint 70%-a, az idősebbek 80%-a már a fenntartható szolgáltatásokat keresi - a különbségek elsősorban a büdzsé tervezésében jelentkeznek.

 

A kutatásban részt vevők válaszai alapján a 18-25 éves korosztály fókuszál legkevésbé fenntartható szolgáltatásokra: 32%-a ugyan mindenképp előnyben részesíti a fenntartható módon működő szolgáltatókat, azonban 37% csak akkor, ha árban nem sokkal drágábbak ezek a szolgáltatások, így összességében a válaszadók 69%-a törekszik valamilyen szinten a fenntarthatóságra.

 

A 26-35 évesek körében a válaszadók 29%-a részesíti mindenképpen előnyben a fenntartható módon működő szolgáltatókat, 42%-uk pedig akkor, ha nem sokkal kell többet fizetniük a fenntartható programokért, így a válaszadók 71%-a foglalkozik ezzel a kérdéssel az úti cél kiválasztása során.

 

A 36-45 évesek körében is jellemző az árérzékenység: ugyan a válaszadók 74%-a számára fontos a fenntarthatóság, azonban mindösszesen 29%-uk választja mindenképp a fenntartható módon működő szolgáltatókat, 45% pedig csak akkor, ha nem jön ki drágábban a pihenés, ha ilyen szolgáltatásokat választanak.

 

Sokkal tudatosabban választanak fenntartható úti célokat a 46-65 év közöttiek, akiknek már a 36%-a nyilatkozta azt, hogy mindenképp törekszik a fenntartható programok kiválasztására, míg 43%-uk számára pénztárca függő, hogy milyen szolgáltatásokat vesznek igénybe.

 

A 65 év felettiek körében azokat kérdezte meg a cég, akik rendszeresen utaznak. Ennek a körnek az 54%-a mindenképp előnyben részesíti a fenntartható módon működő szolgáltatókat, 29% pedig akkor, ha árban nem sokkal drágábbak.

 

A fenntarthatóságra törekvés ugyanakkor még csak kis mértékben jelenik meg az utazási eszközök kiválasztásában: a válaszadók 74%-a saját autóval indul nyaralni, pihenni, s a desztináción belüli közlekedéshez is csak a válaszadó 33%-a választja a helyi közösségi közlekedést.

 

Mára már vendégelvárás, hogy az attrakciók fenntartható módon működjenek

 

A cég egyik most zajló kutatásában többek között azt vizsgálja, hogy az örökségturisztikai programhelyszínek esetében mennyire elvárás a vendégek részéről a fenntarthatóság. A kutatás ugyan még nem zárult le, de a válaszokból már jól körvonalazódik, hogy a válaszadók több mint a fele igényli, hogy a múzeumokban, kastélyokban, látogatóközpontokban megvalósuljon a szelektív hulladékgyűjtés, s a válaszadóknak mintegy 47%-a azt is, hogy a kiállítási eszközök energiatakarékosak legyenek. A válaszadók 41%-a nyilatkozta azt, hogy azt is elvárja, hogy a létesítmények folyamatosan kommunikálják is a környezeti, társadalmi, gazdasági fenntarthatóságért végzett munkájukat.

 

A kutatásokból kiderült: a digitális értékesítési platformok elterjedésével egyre többen igénylik a helyszíni, papír alapú jegyértékesítés helyett a környezettudatosabb e-jegyeket, mindkét kutatás szerint a válaszadók mintegy 70%-a számára fontos, hogy elérhető legyen az online jegyvásárlás lehetősége.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...