- Hirdetés -

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

|

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt is, hogy ő mit tesz a karbonlábnyoma csökkentéséért.

- Eddig milyen lépéseket tett a vállalat a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért?

- Az Auchan Magyarország stratégiájában kiemelt helyen szerepel a fenntarthatóság, folyamatos és következetes lépéseket teszünk a környezetvédelemért. A vállalatunk három fő terület mentén építi fenntarthatósági stratégiáját, amelyek közül az egyik legnagyobb terület a környezet. Idetartozik az energiahatékonyság növelése, a műanyagfelhasználás csökkentése, a biodiverzitás védelme, az egészséges táplálkozás elősegítése, valamint az élelmiszer-pazarlás csökkentése. A műanyagmentesítésért több úttörő lépést tettünk az elmúlt évek során. Jó néhány alternatív csomagolóeszközt vezettünk be a zöldség-gyümölcs és a pékségosztályon, emellett a hal- és hentespultoknál, valamint a saját csomagolású sajtoknál is környezetbarát csomagolóeszközt használunk. Az igazán forradalmi lépés pedig az volt, hogy egy éve végleg kivezettük a zöldség-gyümölcs, illetve a pékáru leméréséhez és hazaszállításához használt egyszer használatos műanyag zacskókat, az úgynevezett rollbageket, és helyettük már csak környezetbarát csomagolóeszközöket kínálunk. Idén márciusban pedig néhány paradicsom műanyag csomagolását is lecseréltük 100 százalékban újrahasznosított papírból készült dobozra. Természetesen más területeken is hatékony lépéseket tettünk. LED-esítettük a parkolóinkat, lecseréltük a hűtőberendezéseinket és jelenleg is zajlik a napelemek telepítése az áruházaink, illetve a logisztikai központunk tetejére azért, hogy jelentősen csökkenthessük szén-dioxid-kibocsátásunkat. A körforgásos gazdaságot támogatva 2022 márciusa óta forgalmazunk jó minőségű, válogatott használt ruhákat, tavaly nyár óta pedig használt mobiltelefonokat is.

- A közeljövőben milyen zöld lépésekre készülnek?

- Megalkottuk a klímastratégiánkat, amely tartalmazza a Science Based Target kezdeményezés (SBTi) által hitelesített hosszú távú kibocsátáscsökkentési céljainkat. Ennek megfelelően 2030-ra az áruházaink működéséből fakadó (Scope 1 és 2) szén-dioxid-kibocsátást 46, az azon kívüli kibocsátást (Scope 3) pedig 25 százalékkal csökkentjük. Úgy gondolom, hogy az elköteleződés mellett az egyik legfontosabb tényező a megfelelő erőforrások biztosítása. Támogatjuk a zöldátállást különböző innovatív fejlesztésekkel és projektekkel, továbbá a struktúrákban is, ugyanis a területnek dedikált igazgatósága van a vállalatnál. Rövidebb és hosszabb távra kidolgozott stratégia szerint haladunk, az eredményeket pedig rendszeresen mérjük.

- Jelenleg mi a legnagyobb kihívás a cég számára a fenntarthatóság terén?

- Tisztában vagyunk azzal, hogy a kiskereskedelem szereplőinek milyen jelentős a felelőssége egy fenntarthatóbb jövő megteremtésében. Miután rengeteg emberrel állunk napi szinten kapcsolatban, feladatunknak tartjuk a példamutatást és a szemléletformálást is. Éppen ezért a fenntarthatósági célok elérése mellett kiemelten foglalkozunk a vásárlói edukációval. Folyamatosan dolgozunk azért, hogy az újítások komfortosak legyenek a vásárlóink számára, mert abban hiszünk, hogy a valódi változásokat csak közösen érhetjük el.

- Mi volt eddig a legjelentősebb zöld lépés az üzletlánc működése során?

- Forradalmi lépésként ítéltük meg az egyszer használatos műanyag zacskók kivonását. Nemcsak azért, mert elsőként léptük meg ezt a piacon, hanem mert 100 százalékosan nem lehetett előre látni, hogy milyen lesz ennek a fogadtatása, leginkább azért, mert a helyettük kínált környezetbarát tasakokért fizetni kell. Merész és jelentős, ugyanakkor szükséges lépés volt. Büszke vagyok arra, hogy az Auchan kiállt a műanyagszennyezés ellen, meghozta ezt a döntést és edukációval segítette a vásárlóit az átállásban.

- Magánemberként mit tesz a fenntarthatóságért?

- Próbálok környezettudatosan élni, két kisiskolás gyermekem van, akiknek a jövőjét is szem előtt kell tartanom és példát kell mutatnom nekik. Kiszámoltam a saját karbonlábnyomom, és újragondoltam a vásárlási, valamint a fogyasztási szokásaimat. Tudatosan figyelek arra, hogy mindig a táskámban legyen a többször használatos bevásárlótáska, komposztálok, sem élelmiszert, sem ruhát nem veszek feleslegesen és az utazásaimat is sokkal tudatosabban tervezem.

 

Kalocsai Magdolna

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...