Csökkent a Disney+ előfizetők száma

Csökkent az idei első negyedévben a The Walt Disney Company streaming előfizetőinek száma, igaz az üzletág veszteségét is sikerült mérsékelni. A társaság összességében több mint tizedével tudta növelni forgalmát, és bejelentették azt is, hogy kombinált Disney+-Hulu applikáció elindítását tervezik.

Az április elsejével zárult üzleti negyedévében 21,82 milliárd dolláros bevételt ért el a The Walt Disney Company, ez 13 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A társaság üzemi eredménye majdnem duplájára, 2,1 milliárd dollárra bővült, a nyeresége pedig az előző év hasonló időszakában elért 470 millió dollárról 1,27 milliárd dollárra emelkedett.

A bevételben elért fejlődés elsősorban a Disney Parks, Experiences and Products üzletágnak volt köszönhető, amely 17 százalékos növekedést tudott felmutatni éves szinten, 7,77 milliárd dolláros forgalmat elérve. A Media and Entertainment Distribution részleg 14 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 3 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit.

A társaság streamingszolgáltatásai 5,5 milliárd dollárt hoztak az idei első három hónapban, ez 12 százalékos fejlődést jelentett éves összevetésben. A streaming részleg üzemi vesztesége az egy évvel korábbi 887 millió dollárról 659 millió dollárra csökkent.

Kevésbé örömteli hír a cég számára, hogy az streaming előfizetőik száma is csökkent. A Disney+, Hulu és ESPN+ összesen 231,3 millió előfizetővel rendelkezett április elsején, míg december végén még 234,7 millió volt ez a szám. A Disney+ esetében 2 százalékos volt a visszaesés (161,8 millióról 157,8 millióra csökkent az előfizetők száma), amiben meghatározó szerepet játszott, hogy a Disney+ Hotstar esetében több mint 4,5 milliós csökkenés történt.

Bob Iger, a cég vezérigazgatója a vállalat második negyedéves eredményeinek bejelentése során közölte, hogy a tervek szerint egy közös streaming alkalmazásban lesznek elérhetők a Disney+ és a Hulu tartalmak. A Disney+, a Hulu és az ESPN+ továbbra is elérhető lesz önálló szolgáltatásként is. A jövőben elérhető tartalomkínálat kapcsán lehet érdekes Bob Iger azon kijelentése, mely szerint a társaság „racionalizálni” fogja a streaming-tartalmak mennyiségét és az ezekbe történő befektetéseket, illetve a tervek szerint emelik majd a szolgáltatások árát is.