- Hirdetés -

Üzleti előnyt kovácsol az adatokból a mesterséges intelligencia

|

Az adatok napjainkban nagyobb értéket jelentenek a legtöbb vállalat számára, mint az arany – ha megfelelően tudják értelmezni és hasznosítani azokat. A ChatGPT jól megmutatja a nagyközönség számára is, hogyan tud egy mesterséges intelligencián (MI) alapuló rendszer feldolgozni és értelmezni hatalmas adatmennyiséget úgy, hogy utána hasznos válaszokat adhasson a legkülönfélébb kérdésre. A Micro Focus szakértőinek tapasztalatai szerint a fejlett MI-alapú rendszerek számottevő üzleti előnyhöz juttatják a szervezeteket az adatok átfogó elemzésével. A Micro Focus intelligens megoldása például naponta 200 milliárd üzenetet elemezve összegzi valós időben a legfontosabb pénzpiaci tudnivalókat egy médiavállalatnál, felbecsülhetetlen értéket biztosítva ezzel.

Az adat vált az egyik értékesebb árucikké napjainkban. Ha a szervezetek megfelelő analitikai megoldást használnak a rendelkezésükre álló adattömeg elemzésére, rendkívül hasznos információkhoz juthatnak, amelyek segíthetnek azonosítani a trendeket és piaci igényeket, illetve a legfontosabb kockázatokat.

A cégeknél már évek óta hódít

Az átlagember lehet, hogy csak a ChatGPT-t mostanában övező népszerűség kapcsán találkozik ezzel először, a vállalatok számára azonban már évek óta rendelkezésre állnak olyan technológiák, amelyek MI-re támaszkodva segítenek megtalálni a választ a számukra fontos kérdésekre, támogatva őket a döntéshozatalban, a hatékonyság növelésében, a piaci igények követésében és a vásárlók jobb kiszolgálásában.

A McKinsey jelentése szerint a vezető vállalatok több mint fele alkalmaz MI-n alapuló megoldásokat, és ez az arány a duplájára nőtt 2017 óta. Az IDC becslései szerint pedig tavaly összesen 118 milliárd dollárt költöttek a szervezetek mesterséges intelligenciára, beleértve a szükséges hardvert, szoftvert és MI-központú rendszereket, és ez az összeg 2026-ra meghaladja majd a 300 milliárd dollárt.

MI-re jó az adat

Az MI egyik legfontosabb felhasználási területe az adatok elemzése. Emberi munkával egyszerűen lehetetlen átlátni az óriási információtömeget. Egy intelligens rendszer azonban óriási mennyiségű adatot képes átvizsgálni, és olyan mintákat, illetve összefüggéseket tud azonosítani, amelyek felett az emberek nagy része elsiklana. A mesterséges intelligenciára és a gépi tanulásra támaszkodó adatelemzés segítségével a szervezetek valós idejű betekintést nyerhetnek mind a saját működésükbe, mind a versenytársaik bizonyos aktivitásaiba. Nyomon követhetik ügyfeleik és konkurenseik nyilvános, aktuális és múltbeli tevékenységeit a közösségi médiában és a weben, ráadásul mindezt egy pillanat alatt.

Az üzlet múlik rajta

De pontosan milyen feladatokat tud végrehajtani egy ilyen rendszer? Ez jól szemléltethető az IDOL példáján keresztül, amely az egyik piacvezető, MI-n alapuló analitika. A beépített gépi tanulást is alkalmazó rendszer képes valós időben elemezni, értelmezni és rendszerezni bármilyen fájlt: szövegeket, képeket, videókat és hanganyagokat egyaránt.

Tartalmaz szöveg- és arcfelismerőt is, így a beszkennelt dokumentumokat is hasznosítja, és a videókon, képeken is azonosítja az embereket, ami lehetővé teszi a cégek adatainak alapos rendszerezést a szervezet teljes infrastruktúrájában. Ezenfelül képes kutatni a weben és médiatartalmakban is, beleértve a televíziót, rádiót, közösségi médiát, weboldalakat és digitalizált könyvtárakat. Ezekben a forrásokban minden olyan információt felderít, amelyek fontos lehetnek a vállalat számára, és segít megvilágítani, hogyan tekintenek a fogyasztók a márkára. Az összegyűjtött információkat pedig úgy összesíti, hogy azok számos célra felhasználhatók, a marketingtől és brand monitoringtól kezdve a piaci trendek azonosításán és okosvárosok irányításán át a bűnüldözés támogatásáig vagy éppen a digitális asszisztenskén használható chatbotok létrehozásáig.

Az IDOL-t olyan vállalatok használják, mint például a Bloomberg. A megoldás naponta 200 milliárd üzenetet elemez valós időben, köztük cikkeket, e-maileket és kereskedési figyelmeztetéseket, így tud a vállalat értékes, azonnali piaci és pénzügyi információkat szolgáltatni ügyfelei számára. A vállalat előfizetői pénzügyi szakemberek, illetve piaci kereskedők és elemzők, akik számára létfontosságú a mindennapi munkához, hogy naprakész adatokkal rendelkezzenek a piaci körülményekről és trendekről, így jelentős mértékben növelhetik bevételeiket a megfelelő, valós időben érkező információk birtokában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...