- Hirdetés -

Nagy veszélyt jelentenek a hamis ChatGPT appok

|

A Sophos több olyan alkalmazásra bukkant, amelyek legitim, ChatGPT-alapú chatbotoknak álcázzák magukat, amelyek túlfizetésre veszik rá a felhasználókat és havonta több ezer dollárt szereznek meg.

Amint azt a Sophos X-Ops legfrissebb, „FleeceGPT’ Mobile Apps Target AI-Curious to Rake in Cash” ( „A FleeceGPT mobil appok a mesterséges intelligenciák iránt érdeklődőket célozzák, hogy pénzt csaljanak ki tőlük”) jelentése részletezi, ezek az alkalmazások mind a Google Playen, mind az Apple App Store-ban megjelentek. Mivel az ingyenes verziók közel nulla funkcionalitással bírnak, a gyanútlan felhasználókat arra kényszerítik, hogy regisztráljanak egy olyan előfizetésre, amely évente több száz dollárba kerülhet.

A csalók mindig is felhasználták, illetve fel fogják használni a legújabb trendeket vagy technológiákat, hogy megtömjék a zsebeiket. A ChatGPT sem kivétel. A mesterséges intelligencia és a chatbotok iránti érdeklődés vitathatatlanul minden eddiginél magasabb, ezért a felhasználók az Apple App Store és a Google Play felületéhez fordulnak, hogy bármit letöltsenek, ami hasonlít a ChatGPT-re. Az ilyen típusú csaló alkalmazások – amit a Sophos “fleeceware”-nek nevezett el – gyakran addig bombázzák hirdetésekkel a felhasználókat, amíg azok regisztrálnak egy előfizetésre. A csalók arra alapoznak, hogy a felhasználók nem fognak figyelni a költségekre vagy egyszerűen elfelejtik, hogy rendelkeznek ezzel az előfizetéssel. Kifejezetten úgy lettek megtervezve, hogy az ingyenes próbaidőszak lejárta után ne legyen sok hasznuk, így a felhasználók anélkül törölhetik az alkalmazást, hogy észrevennék, még továbbra is fizetniük kell havonta vagy hetente – figyelmeztet a Sophos.

A Sophos X-Ops összesen hat ChatGPT fleeceware alkalmazást (Chat GBT, GAl Assistant, Al Chat GBT – Open Chatbot App, Al Chat – Chatbot Al Assistant, Genie AI Chatbot, Al Chatbot – Open Chat Writer) vizsgált meg, amelyek mindegyikénél azt állították, hogy a ChatGPT algoritmusán alapul.

A Sophos által felfedezett úgynevezett fleeceware appok fő jellemzői, hogy a felhasználókkal extra összeget fizetettnek ki máshol ingyenes funkciókért, valamint social engineering és kényszerítő taktikák használatával győzik meg a felhasználókat, hogy regisztráljanak egy rendszeres előfizetésre. Általában az alkalmazások ingyenes próbaverziót kínálnak, de a sok hirdetés és korlátozás miatt alig használhatók, amíg nem fizetnek elő rájuk. Ezek az alkalmazások gyakran rosszul vannak megírva és implementálva, ami azt jelenti, hogy az alkalmazások működése gyakran még azután sem ideális, hogy a felhasználók a fizetős verzióra váltanak. Továbbá az alkalmazásboltokban mesterségesen javítják az értékeléseiket hamis véleményekkel és állandó kérésekkel a felhasználók irányába, hogy még a használatba vétel vagy az ingyenes próbaidőszak vége előtt értékeljék azt.

A felhasználóknak tisztában kell lenniük azzal, hogy léteznek ilyen alkalmazások, és mindig feltétlenül olvassák el az apróbetűs részt, amikor rákoppintanak az „előfizetés” gombra. Továbbá a felhasználók jelenthetik az alkalmazásokat az Apple-nek és a Google-nek, ha úgy gondolják, hogy a fejlesztők etikátlan eszközöket használnak a profitszerzés érdekében.

Azon felhasználók számára, akik már letöltötték ezeket az alkalmazásokat, követniük kell az App Store vagy a Google Play áruház „leiratkozási” útmutatóját. Fontos: a fleeceware app egyszerű törlése nem érvényteleníti az előfizetést.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...