- Hirdetés -

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

|

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős tevékenységeket és könnyebbé a kertészkedést, a grillezést és az otthoni munkákat. Az Euronics az elmúlt év eladási adatai, az idei év vásárlói és gyártói előrejelzései alapján vizsgálta meg, milyen termékkörök esetén várható kiugró kereslet ebben az évben is.

A nyári hónapok során a különböző ventilátorok, léghűtők és mobilklímák abszolút sztárterméknek számítanak. Az eladások felfutása már a tavasszal elindul, de a nyári hónapok során egyértelműen ezek a termékek a legkeresettebbek az Euronics kínálatában. Az állóventilátorokból 2022. június és július között 90-szer több terméket adott el az áruházlánc, mint ugyanez év áprilisban és májusban összesen. Ezzel egyidőben a mobilklímák iránti kereslet is megnőtt. Az időszak során mobilklímából is 40-szer többet adtak el, mint április-májusban. A harmadik legnépszerűbb kategória az oszlopventilátoroké, melyek előnye, hogy kis helyen, akár a szoba egyik sarkában is elférnek, mégis az egész helyiséget hűthetjük vele.

Szabadidő a szabadban, sport minden mennyiségben

A jó idő természetesen a szabadidős tevékenységek iránti igényt is megteremti. Az áruházláncnál a tavaszi időszakban a túra- és tábori felszerelések a legkeresettebb sporteszközök, kiegészítők, de a nyári időszakban is aktív az érdeklődés a sátrak és a hozzá kapcsolódó kellékek iránt.

Egy nagyon komoly trend jelenleg a vízisportok területén a SUP: a tavaly tavaszi időszakhoz képest a nyári hónapokban több, mint tízszeresére nőtt a kereslet. E tevékenységhez kapcsolódóan a kiegészítő vízálló termékeket is keresik a vásárlók, ilyenek a különféle 5-20 literes zsákok, a vízálló telefontokok. A kültéri sportoknál a pingpong örök klasszikus, de a mobil kosárpalánkok és focikapuk iránti igény is folyamatosan nő. A kerékpáros kiegészítők között a sisakok, szerszámok, karbantartási eszközök, biciklis táskák és órák, valamint a kerékpárszállítás eszközeinek forgalma is megnő. A hagyományos rollerek és gördeszkák újra divatba jöttek, de a longboardok trendje is kezd begyűrűzni hazánkba. A trambulinok népszerűsége jelenleg kisebb visszaesést mutat, pedig a pandémia idején a kereslet ezek iránt kimagasló volt.

E-mobilitás az új hívószó

Az elektromos mikromobilitás eszközei, mint a gyors, környezetbarát közlekedés és persze sportolási lehetőség is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. „E kategória egyik meghatározó termékköre az E-rollereké, amelyek forgalma már márciustól felfutásnak indul és május végéig felfelé ívelő trenden van. A nyár során végig kiemelkedő forgalmat tapasztalunk, de júliustól már 10-15%-kal csökkenő trendre fordul, szeptemberre pedig az átlagosra esik az igény irántuk. Az E-kerékpárok keresletét negatívan befolyásolja, hogy az állami támogatás korábbi kerete kimerült, és egyelőre nem tudjuk várható-e ezek újraindulása” – monda el Gulyás Péter az Euronics játék és sport kategória beszerzője.

Indul a grillszezon is

A grillszezon a jó idő kezdetével indul be, március közepétől egészen szeptember-október közepéig tart. Nemrég kezdtek divatba jönni a pizzakemencék, melyekből elektromos, gázos és vegyes tüzelésű is kapható.

„A fanatikus grillezők időjárástól függetlenül hódolnak a kedvenc hobbijuknak. Az eladási számaink ugyanakkor azt mutatják, hogy júniusban fut fel igazán a grillek és grilltartozékok kereslete. Tavaly májushoz képest júniusban 5-ször annyi, és júliushoz képest is 63%-kal több faszenes grillt adtunk el júniusban. A pizzakemencéket már nálunk is előszeretettel keresik a vásárlók. Ezeket az eszközöket az év bármely szakaszában tudja használni a fogyasztó, kevésbé van szezonális jellegük, mint a grilleknek” – tette hozzá Barhács Zita az áruházlánc family line beszerzője.

A kertibulik kellékei

Végül érdemes még megemlíteni a különféle partihangszórókat és boomboxokat is, melyek forgalma nyáron 10-20%-kal nő, illetve hasonlóan nyári slágertermékek a szódagépek és a hozzájuk árult szirupok is, amelyek forgalma a tavaszi időszakhoz képest 65%-kal nőtt tavaly.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...