- Hirdetés -

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

|

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet: vitték ugyanis a digitális jogokat is, ezzel pedig az RTL+ lehet az igazán nagypályás játékos. A milliárdos megállapodás ugyanis a streaminget hozhatja helyzetbe, mellesleg a megtérülés is nagyban múlhat rajta.

Nagyot húzott az RTL Magyarország. A következő három szezonban (2024/25–2025/26-2026/27) ugyanis hozzájuk került az UEFA Bajnokok Ligája játéknapok közvetítési jogainak ún. „A-csomagja”. Vagyis dönthetnek arról, hogy a keddi és szerdai játéknapokon melyik mérkőzéseket tűzik műsorra. Az első választások érvényesek az egyenes kieséses szakaszra is. Sőt, a BL-döntőt is kizárólagosan az RTL közvetíti majd a 2024/25-ös szezontól kezdődően. Ennél is nagyobb húzásnak tűnik, hogy az RTL Magyarországhoz kerültek a Bajnokok Ligája ún. „B-csomagjának” digitális közvetítési jogai is. A megnyert közvetítési jogok az A-csomag esetében 36, a B-csomag esetében pedig 167 meccset jelentenek egy szezonban az RTL-nek.

Ez pedig óriási taktikai és üzleti játékra ad lehetőséget: úgy tudjuk ugyanis, hogy az elődöntők és a döntő kivételével arról is dönthetnek, hogy melyik meccs lesz látható majd hagyományos módon, lineárisan az RTL-en, és melyik meccsek mennek az RTL+-ra. Iparági forrásaink szerint az RTL egyértelműen a streamingfelületét hozhatja helyzetbe ezzel a megállapodással. Vagyis arra játszik majd, hogy minél több kiemelt mérkőzés legyen az RTL+-on.

És mit nyerhetnek ezzel? Akár több százezer új előfizetőt, és sok milliárd forintos bevételt a streaming előfizetésekből. Vagyis a reklámbevételek és a hagyományos műsorterjesztési bevételek mellett megjelenik a kasszában a streaming előfizetői bevétel is.

Na és mennyit számít mindez? Arra az M4-es közvetítések jogdíjai adnak némi iránymutatást, a mostani megállapodás üzleti részét ugyanis az RTL üzleti titokként kezeli. Az viszont ismert, hogy az elmúlt években hagyományosan az M4 vagyis az MTVA sportcsatornája közvetítette a BL-meccseket. A Világgazadaság online korábbi cikkéből pedig az is kiderül, hogy az MTVA a 2021–2024-es ciklusra 18,6 millió eurót (7 milliárd forintot) fizetett a Bajnokok Ligája közvetítési jogaiért. Ennél már csak a hazai NB I. kerül többe: azért a 2021–2025-ös szakaszban évente költöttek 9,84 milliárd forintot!

Arról egyébként korábban is megoszlott a tévés szakemberek véleménye, hogy ezek a jogdíj kiadások egyáltalán megtérülnek-e bármikor is. Ráadásul az elmúlt években a sportcsatornák növekvő száma miatt még tovább nőtt a verseny a jogokért, emiatt egyre csak emelkedtek az árak a piacon. És noha a nézettségek jól is alakultak, a reklámbevételekből nehéz lett volna ezeket az összegeket bármilyen tévécsatornánál is kigazdálkodni.

Amúgy az M4-nek rekordot hozott 2022-ben a Real Madrid–Liverpool finálé, a 630 ezres nézőszámmal a BL-meccsek között. Érdekes kérdés lehet, hogy az RTL-en majd milyen nézőszámok jönnek egy-egy BL-meccs közben, hiszen a csatorna egy normál keddi és szerdai napon is alapjáraton eléri a fenti említett nézőszámot, de hogy mennyivel lesz több a mérkőzések közvetítése során, az jövő tavasszal fog kiderülni.

A fő irány azonban valószínűleg nem az lesz az RTL-nél, hogy a lineáris nézettséget tornázzák felfelé, arra lesznek más produkciók. Minden bizonnyal sokkal inkább azon lesz a hangsúly, ahogy fent is írtuk, hogy a labdarúgás, jelen esetben a BL-sorozat streamingpltaformon jelenjen meg, mégpedig minél hangsúlyosabban. Ami egyébként egyáltalán nem új stratégia az európai tévés piacon. Németországban az Amazon, Hollandiában a Vodafone Ziggo, Ausztriában a Canal+ vitte el a digitális közvetítéseket. Úgy tudjuk, hogy a Canal+ a mostani BL-pályázaton több régiós országra is pályázott, és nem kizárt, hogy hasonló módon szeretne majd streaminszolgáltatóként belépni a magyar piacra is hamarosan. Forrásaink szerint a megjelenésére komoly esély van a jövőben.

Ami érdekes és nem mellesleg fontos fejlemény még a mostani történetben, hogy még több meccs lesz jövőre. A 2024/25-ös szezontól kezdődően megváltozik az UEFA Bajnokok Ligája lebonyolítási rendje. Megszűnik a csoportkörnek hívott szakasz, és liga-szakasz néven zajlik majd a jövőben több meccsel. Egy bejutó csapat az őszi fordulókban az eddigi 6 meccs helyett minimum 8-at játszik majd. Az új lebonyolítási rendben a tavaszi szezon is már januártól kezdődik. Vagyis sokkal több izgalmas párosítást, és összességében sokkal több meccset jelent az új rendszer.

Az RTL Magyarország megtartotta az UEFA Európa Liga B-csomagjának mind a lineáris, mind pedig a digitális közvetítési jogait, így ezek a mérkőzések változatlanul az RTL felületein lesznek láthatóak. Az RTL Magyarország lesz az otthona továbbá az UEFA Európa Liga és az UEFA Európa Konferencia Liga „B csomagjának” csütörtöki mérkőzéseinek, ami összesen 323 meccset jelent.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...