- Hirdetés -

Mégsem olcsó sport a futás

|

Újra nő a futókedv Magyarországon, a futók száma és a futással töltött idő is növekedett az elmúlt egy évben az NN Biztosító friss felmérése szerint. A legtöbben azért választják a futást, mert ez a legegyszerűbb módja a testmozgásnak, amely hozzájárul a testi és lelki egészség, a fittség megőrzéséhez. Eközben azonban még egy hobbifutó is súlyos tízezreket költ a kocogásra, nem is beszélve a komolyabb futókról.

Sokan és egyre többen választják rendszeres testmozgásként a futást és nő azok száma is, akik rajtszámot tűznek mezükre egy-egy futóverseny alkalmával – derül ki az NN Biztosító friss kutatásából, amely a futás népszerűségét és a futási szokásokat vizsgálta.

A felmérésben résztvevők 20%-a válaszolta azt, hogy kisebb-nagyobb rendszerességgel jár futni, ami jóval magasabb a tavalyi 16%-os aránynál. A futók száma érdekesen kísérte a COVID-19 járvány alakulását. 2020-ban, az első hazai megbetegedések és a járványintézkedések bejelentését követően 20-ról 23%-ra nőtt azok aránya, akik valamilyen rendszerességgel kocognak. A rákövetkező évben már csak 19, 2022-ben pedig már csak 16% válaszolt igennel a kérdésre, hogy fut-e legalább alkalmanként.

Egyszerű, egészséges, stresszoldó

A felmérés készítői arra is keresték a választ, hogy mi célból húznak futócipőt a magyarok. A túlnyomó többség (69%) azért választja a futást, mert ez a legegyszerűbb módja a testmozgásnak, így ezt könnyebben be tudja illeszteni heti vagy havi rutinjába, és nem igényel különösebb szervezést sem.

Ehhez képest jócskán lemaradva a következő legnépszerűbb motivációt (20%) az egészség és fittség megőrzése jelenti. Egyre többen azonban (22%) azért kaptak kedvet a futáshoz, mert olyan sok embert látnak maguk körül, akik ezt a tevékenységet végzik.

A futás célját tekintve a legtöbben a fittségük megőrzése kedvéért indulnak neki kocogni (76%), de fontos (54%) a futás rekreációs és relaxációs hatása is számukra. 37% például direkt a futáson keresztül szeretné levezetni extra energiáit, hogy így levezesse a napi stresszt. Mindezek mögött csupán 34% fut fogyási céllal.

Egyszerű, mégis többet költünk rá

Bár főként azért szeretjük a futást, mert ez a legegyszerűbb mozgásforma, az elmúlt egy évben jelentősen, közel 70%-kal nőtt a futással összefüggő költések mértéke, figyelembe véve az inflációt és a forint-euró árfolyamot is. Egy átlagos futó 2023-ban 32 ezer forintot költ ruházatra (főként aláöltözőre) és cipőre, míg tavaly még csak 19 ezret költött. Emellett egyre többen neveznek be kisebb-nagyobb távokra versenyekre is, amire átlagosan évi 25 000 forintot költenek, és további 29 ezret egyéb kapcsolódó dolgokra, úgy mint futóapplikáció vagy okosóra.

Mindezt összegezve egy átlagos magyar futó évi 86 000 forintot költ erre a hobbijára. A komolyabb futók azonban, akik rendszeresen futnak maratonközeli vagy annál hosszabb távokat, háromszor ennyit, évi 228 000 forintot fektetnek a futásba. Mindeközben a válaszadók majdnem fele mondta, hogy azt szereti igazán a futásban, hogy nem kell sok pénzt költeni rá.

„Az egészségmegőrzésnél talán nem is lehet fontosabb üzenetünk biztosítóként, aminek fontos része az aktív életmód is. Az NN Biztosítónál ezért immár 9. éve vagyunk az NN Ultrabalaton főtámogatói, amely a régió legkülönlegesebb futóeseménye. Az NN Ultrabalaton megtestesíti mindazt, amiben az NN-nél hiszünk: tűzz ki magad elé jó célokat, onnantól kezdve pedig lépésről lépésre elkötelezetten és tudatosan tegyél ezekért a céljaidért hosszú távon. Ez éppúgy igaz a futásban, mint a pénzügyeinkben is: bármilyen célt is tűzünk ki magunk elé, ez az eltökéltség a siker kulcsa" – mondta Holló Bence, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója.

A felmérést az NN Biztosító a 2023. májusi NN Ultrabalaton alkalmával készítette, ahol rekordszámú, 22 000 futó állt rajthoz egyénileg vagy csapatban, hogy teljesítse a 211 km-es távot. Az eseményen idén újabb körrekord született: Mihalik Norbert 16:27:54-es időeredménnyel új pályacsúcsot futott a Balaton körül.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...