- Hirdetés -

Sokat költenek Google hirdetésekre az e-kereskedők

|

- Hirdetés -

Az év első felében stagnált a hazai e-kereskedelem. Csökkenő vásárlószám mellett, a hirdetések kényszerű növelésével és az árak emelésével tudták tartani a tavalyi szintet az e-kereskedők, de ez sem volt elég: az inflációs adatok fényében a helyzet valójában a piac csökkenését tükrözi - mutat rá a Growww Digital e-kereskedelmi trendriportja.

Míg az e-kereskedők küzdenek a növekedés fenntartásáért, a használt piac jelentős növekedést mutat. Az elkövetkező években a teljes e-kereskedelemi piac struktúrájának változása várható, ahol az alkalmazkodó képesség és a stratégiai bővülés lesz a túlélés kulcsa.

Az e-kereskedelem az első félévben stagnált az egy évvel korábbi adatokhoz képest, miközben a vásárlások száma 4-5 százalékkal csökkent, ami a kereslet lassulását jelzi. Ezzel párhuzamosan, másfél év után, paradox módon a Google hirdetések (PPC) árai a második negyedévben emelkedni kezdtek.

„Ez utóbbi azért meglepő, mert az e-kereskedők akkor növelik a hirdetési költségeiket, amikor a piac is növekszik. Ezzel szemben a reklámköltségek növekedése figyelhető meg. A kereskedők egyre többet fizetnek a kattintásért, hogy a csökkenő kereslet ellenére fenntartsák a növekedést” – mutat rá Szabó László, a Growww Digital ügyvezető partnere.

A szokatlan piaci viselkedés magyarázata a szakértő szerint, hogy az e-kereskedők jelentős beruházásokat és fejlesztéseket indítottak az elmúlt években a megnövekedett kereslet kiszolgálására, melyek ma a növekedés fenntartására kényszerítik a vállalkozásokat.

Apadó vásárlóközönség

A további adatokból kitűnik, hogy az online boltok látogatószáma megmaradt, azonban a rendelések száma csökkent. Egyfajta túlkínálat jellemzi az e-kereskedelmi piacot. Az e-kereskedőknek muszáj a csökkenő kereslet ellenére is növelniük a forgalmat, ennek következtében nagyobb a harc a vásárlókért, nő a verseny.

„Mindez rövid távon élénkíti az árversenyt és elősegíti a piac konszolidációját. Egyfajta tisztulásnak lehetünk szemtanúi, mintha csak egy székfoglalós játék indult volna el az e-kereskedők között. Kevesebb a szék, mint a játékban lévő e-kereskedők száma, és aki nem reagál elég gyorsan, az könnyen szék nélkül marad, a piac megtizedelődik” – magyarázza a Szabó László.

A jelenség különösen a kisebb árréssel rendelkező e-kereskedőket fenyegeti. A megoldás egy háromdimenziós expanzió lehet, azaz a kínálat, a terület és az értékesítési csatornák expanziója. Ez a gyakorlatban a kínálat bővítését jelenti új termékekkel, a kereskedelmi terület bővítését például külföldi piacra lépéssel, valamint új értékesítési csatornák kialakítását. Ez a stratégia lehet az, amellyel az e-kereskedők képesek lesznek fenntartani és növelni a forgalmukat a stagnáló piacon.

Újjáéledő használtpiac

Van az e-kereskedelem lassulásának egy meglepő aspektusa is. A kimutatásokban az új termékek szerepelnek, nincsenek adatok a használtpiacról. Pedig, amíg az e-kereskedelem stagnál, addig a használtpiac nő, kannibalizálva az e-kereskedelmi piacot. Jól példázza a trendeket, hogy a Magyarországon is egyre népszerűbb, használt ruhákat és kiegészítőket forgalmazó online piactér, a Vinted, másfélszeresére növelte az árbevételét 2022-be. A német Statista piackutató mérvadó becslései szerint a használt termékek piacán, további jelentős növekedés várható minden kategóriában 2022 és 2026 között – mondta Szabó László.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...

Különleges mesekönyv készült

Hiánypótló kiadvány hívja fel a figyelmet arra, hogy mit tehetünk felelős felnőttként a gyerekek biztonságáért. A Minden gyerek kicsi kincs című könyv Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány gyerekjogi szakértőjének szakmai támogatásával készült és jelent...

Rengeteget adományoztak a Tesco vásárlói

138 962 kiló tartósélelmiszert adományoztak a vásárlók a Magyar Élelmiszerbank Egyesület országos tartósélelmiszer-gyűjtő akciójában a hétvégén. Ez a mennyiség csaknem másfélszerese a tavaly felajánlottnak, így országszerte közel 27 800 rászoruló kaphat támogató csomagot az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...