- Hirdetés -

Ezen is spórolhatnak a vállalatok

|

Bár a gazdasági visszaesés jelei szinte az élet minden területén érzékelhetőek, a cégek nem az éves IT költségvetésük terhére próbálnak meg lefaragni a működésük költségeiből, csupán optimalizálják azt, ez derül ki a ServerElite átfogó kutatásából. A felmérés eredményei szerint a nagyobb felhasználók jelentősebb mértékben próbálják kiszervezni a feladatokat, míg a közepes vállalkozások inkább választják a dobozos termékeket. Az IT eszközök tekintetében még komolyabb költségcsökkentés rajzolódik ki, a legtöbben a használt szerverek beszerzésében látják a hosszú távú megoldást.

Közel 800 hazai cégvezető, IT szakember és rendszergazda vett részt a ServerElite legújabb kutatásában, melyben arra is keresték a választ, hogy az elmúlt évekhez képest hogyan változott a cégek IT költségvetése, illetve hogyan próbálnak a cégek optimalizálni ezen költségeiken.

Az eredmények azt mutatják, hogy a cégek harmadánál ugyanazzal a költségvetéssel próbálják megoldani az idei évet, mint a tavalyit, de a megkérdezettek fele úgy válaszolt, hogy növelte az IT költségekre szánt keretet, és mindössze minden negyedik válaszadó volt kénytelen csökkenteni az ilyen jellegű kiadásain.

A felmérésből kiderül, hogy meglepő módon az informatikát hangsúlyosabban használó cégeknél volt a számottevőbb költségcsökkentés, aminek oka egy jelentősebb költségracionalizálás volt. Az informatikát közepes mértékben használó vállalkozások több mint 80 százalékánál jellemzően nem változott ugyanakkor a keret, amit azzal indokoltak, hogy a kevesebb eszköz esetén hatékony megoldást nyújt a meglévő eszközpark karbantartása, a garanciahosszabbítás, illetve a használt eszközök beszerzése. A kis mértékben IT-t használó cégeknél ugyanakkor ez már nem alternatíva, ők azok, akik a leginkább növelték az ilyen irányú költségeiket.

Mégis hogyan lehet hatékonyabban költeni az IT-re?

A 15 éves tapasztalattal rendelkező ServerElite kutatásában résztvevők több mint fele szerint az IT költségeken nem lehet spórolni, ezért meg sem próbálják azt – tévesen.

Akik mégis megpróbálkoznak ezzel, azok a trendekhez igazodva egyre nagyobb arányban alkalmaznak egyedi termékek helyett kész, dobozos termékeket, illetve a megkérdezettek több mint 10 százaléka próbálja részbeni vagy teljes kiszervezéssel megoldani az IT feladatokat.

Az eredményekből az is kitűnik, hogy minél nagyobb mértékben használ egy cég IT eszközöket, annál inkább próbálja meg kiszervezni azokat és annál kevésbé felelnek meg számára a dobozos megoldások, míg a másik oldalon a közepes felhasználók inkább preferálják a dobozos megoldáoksat, és kevésbé a kiszervezést, ami esetükben lehetséges, hogy magasabb költséget jelentene.

Az IT eszközök költségei esetében is érdekes statisztikákat hozott a felmérés. A legtöbben a használt, de megfelelő minőségű eszközök beszerzésében látja a megoldás, még jelentős hányadot képviselnek azok is, akik szeretnének jobban odafigyelni meglévő eszközeikre és megfelelő karbantartással, valamint ha van rá lehetőség, akkor garanciahosszabbítással próbálják növelni az élettartamukat.

A ServerElite a felhasználói igényekhez igazodva emiatt mint nap azon dolgozik, hogy a hazai használt szerver piacot közelebb hozza a vásárlóihoz és a vásárlás ne nyűg, hanem egy racionális alternatíva legyen akár mikró-, kis és középvállalkozásoknak vagy akár a multinacionális cégek számára is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...