- Hirdetés -

Gyorsabban dolgoznak a kiberbűnözők

|

A támadás kezdetétől az észleléséig eltelt idő 8 napra csökkent. Kevesebb, mint egy napba telik, hogy a támadók elérjék az Active Directory-t – a vállalatok legkritikusabb eszközét. A zsarolóvírus-támadások túlnyomó többsége a “nyitvatartási időn” kívül történik.

A Sophos megjelentette az “Active Adversary Report for Tech Leaders 2023” anyagát (magyarul “Jelentés az aktív ellenfelekről a technikai vezetőknek, 2023”), amely alapos áttekintést nyújt a támadók tevékenységeiről és eszközeiről 2023 első felében. A Sophos Incident Response (IR) 2023 januárja és júliusa közötti eseteinek elemzése után a Sophos megállapította, hogy a támadók tartózkodási ideje– a támadás kezdetétől az észleléséig eltelt idő – az összes támadásnál 10-ről 8 napra csökkent, és 5-re a zsarolóvírus-támadások esetében. 2022-ben a tartózkodási idő átlaga 15-ről 10 napra csökkent.

Átlagosan kevesebb mint egy napba – körülbelül 16 órába – tartott, mire a támadók elérték az Active Directory-t (AD), amely a vállalat egyik legkritikusabb eszköze. Az AD általában egy szervezeten belül az azonosítást és az erőforrásokhoz való hozzáférést kezeli, ami azt jelenti, hogy a támadók az AD-t használva könnyedén kiterjeszthetik jogosultságaikat a rendszeren, és számos káros célú tevékenységet hajthatnak végre.

"A szervezet Active Directory infrastruktúrájának megtámadása offenzív szemszögből logikus. Az AD általában a hálózat legerősebb és legmagasabb jogosultságú rendszere, amely széles körű hozzáférést biztosít azokhoz a rendszerekhez, alkalmazásokhoz, erőforrásokhoz és adatokhoz, amelyeket a támadók kihasználhatnak támadásaik során. Amikor egy támadó irányítja az AD-t, irányíthatja a szervezetet. Amiért célozzák az Active Directoryt a támadások során:a a hatás, az eszkaláció, illetve a helyreállítás költsége,” mondta John Shier, a Sophos field CTO-ja.

“A domain kompromittállódása utáni teljes helyreállítás hosszadalmas és fáradtságos munka lehet. Egy ilyen támadás megkárosítja a biztonsági alapokat, amelyre a szervezet infrastruktúrája támaszkodik. Egy sikeres AD-támadás nagyon gyakran azt jelenti, hogy a biztonsági csapatnak nulláról kell újrakezdeni.”

A zsarolóvírus-támadásoknál a “dwell time”, a hálózaton töltött idő szintén csökkent. Ez volt a leggyakoribb támadástípus az elemzett IR-esetek között: a vizsgált esetek 69%-át tette ki. A tartózkodási idő átlaga mindössze 5 nap volt ezeknél a támadásoknál. A zsarolóvírus-támadások 81%-ában a végső payloadot a hagyományos munkaidőn kívül indították el, a munkaidőben indítottak közül pedig mindössze 5 esetnél történt hétköznap.

Az észlelt támadások száma a hét előrehaladtával nőtt, leginkább a zsarolóvírus-támadások vizsgálatakor. A zsarolóvírus-támadások közel felét (43%) pénteken vagy szombaton észlelték.

„Bizonyos szempontból saját sikereink áldozatai lettünk. Az olyan technológiák elterjedésével, mint az XDR és az olyan szolgáltatások, mint az MDR, egyre gyorsabban észleljük a támadásokat. Az észlelési idők csökkentése gyorsabb válaszadáshoz vezet, ami rövidebb cselekvési időt jelent a támadók számára. Ugyanakkor a bűnözők finomították, csiszolgatták a módszereiket, különösen a tapasztalt és jó erőforrásokkal bíró zsarolóvírus-támadók, akik továbbra is gyorsítják a zajos támadásaikat a jobb védelem mellett.

De ez nem jelenti, hogy kollektíven nagyobb biztonságban lennénk. Ezt bizonyítja a kiegyenlítődés a nem-zsarolóvírus-es tartózkodási időknél. A támadók még mindig bejutnak a hálózatainkba, és ha nem sürgős a helyzet, hajlamosak ott elidőzni. De a világ összes eszköze sem tud megmenteni, ha nem figyelsz oda. Megfelelő eszközökre és folyamatos, proaktív megfigyelésre egyaránt szükség van ahhoz, hogy a bűnözőknek rosszabb legyen a napja, mint neked. Ez az a pont, ahol az MDR valóban csökkentheti a szakadékot a támadók és a védők között.

A “Sophos Active Adversary Report for Business Leaders” jelentés a Sophos Incident Response (IR) adatain alapul, amelyek 2023 januárja és júliusa közötti vizsgálatokból származnak, 25 szektorból, szerte a világból. A megcélzott szervezetek 6 kontinens 33 országában működnek. Az esetek 88 százaléka 1000 főnél kevesebb alkalmazottat foglalkoztató szervezetektől származott.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...