- Hirdetés -

Ragaszkodunk a gyors nethez és a streaminghez

|

Nem mondanak le a széles sávú internetről és a streamingről a háztartások a gazdasági nehézségek ellenére sem – mutat rá az EY több mint 21 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése. Szolgáltatóváltásra elsősorban a gyenge térerő és az instabil hálózati kapcsolat készteti az előfizetőket.

Az emberek csupán töredéke (16%) sokallja az otthoni széles sávú internetre, TV előfizetésre, streamingre vagy mobilnetre szánt kiadásait az EY kutatása szerint. Az emelkedő díjak ellenére nem csökkent ezeknek a szolgáltatásoknak a népszerűsége tavalyhoz képest, a válaszadók többsége továbbra kifejezetten úgy gondolja, hogy jó értéket kap a pénzéért.

Az internetes hálózatok megbízhatósága ugyanakkor kritikusan fontos a megkérdezetteknek. A fogyasztók több mint negyede (26%) tapasztalt már fennakadást az otthoni vezetékes kapcsolatban. Az egyre szélesebb 4G és 5G lefedettség ellenére tízből három (29%) válaszadó a mobilinternet működésében is gyakran érzékel kimaradást.

„A digitális szolgáltatásokat olyan alap infrastruktúrának tekintik az emberek, mint a vizet és az áramot ezért fel sem merül, hogy lemondjanak róla. A fiatalabb generáció esetében ráadásul ez fokozottan igaz, ami komoly áremelési potenciálra ad lehetőséget a szolgáltatóknak” – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere. „A telekommunikációs vállalatoknak mindent meg kell tenniük, hogy megbízható, hibátlanul működő hálózatot üzemeltessenek. Ahol akadozások és leállások fordulnak elő az internet kapcsolatban, onnan könnyen pártolnak el a vevők. A kulcs, hogy ezen a területen az infláció ellenére sem ár, sokkal inkább ár-érték verseny zajlik a fogyasztókért” – tette hozzá a szakértő.

A háztartások harmada véli úgy, hogy szolgáltatójának leginkább a hálózati kapcsolat megbízhatóságán kellene fejlesztenie; a színvonal javulásáért a válaszadók 36 százaléka magasabb árat is fizetne.

Csúcsra jár a streaming

A válaszadók több mint fele (54%) szerint már túl nagy a választék a különböző streaming csatornákból. Minden ötödik előfizető mondott már vissza legalább egy havidíjas szolgáltatást az elmúlt egy évben, és harmaduk (31%) az érdektelen tartalom vagy egy másik platformra való áttérés miatt döntött így az EY adatai alapján.

Egy másik kutatás szerint, amelyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) végzett, már a hazai háztartások közel fele – 44 százaléka – nézett filmeket vagy sorozatokat streaming platformokon. A három legelterjedtebb streamingszolgáltatónak itthon a Netflix, az HBO Max és a Disney+ számít. A háztartások 30, 21, illetve 14 százaléka használta ezeket a felületeket.

Negyedévente 20-30 ezres mínusz

Mivel az emberek szabadideje – legalábbis középtávon – állandó, egy új szórakozási forma elterjedése valami mástól kell, hogy elvonja az időt. Az ugyan általánosságban nem igaz, hogy amennyivel többet néz valaki lekérhető filmeket, annyival kevesebbet tévézik, de kétségtelen jelei vannak a tévéhasználat lassú visszaszorulásának.

A legutóbbi felmérés alkalmával a háztartások 12 százaléka nem nézett már egyáltalán televízióadást. Vagy azért, mert csak streaminget nézett, vagy azért, mert sem tévét, sem streaminget nem fogyasztott.

Az elmúlt két évben ezzel párhuzamosan megindult a televízió-előfizetések lemorzsolódása is. Míg korábban hosszú ideig stabilan 3,7 millió körül volt a tévé-előfizetések száma, 2021 közepe óta csökken: az idei év közepén a két évvel korábbi csúcsértékhez képest 175 ezerrel, közel 5 százalékkal kevesebb előfizetést tartottak nyilván, azaz negyedévente mintegy 20-30 ezer háztartás dönt úgy, hogy nincsen szüksége a hagyományos televíziózásra. Döntő részük alighanem azért, mert jobb szórakozást talál a lekérhető tartalmakban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...