- Hirdetés -

Gyerekeknek segít a Vodafone új képzése

|

Elstartolt Európa-szerte a Code Week elnevezésű programozási témahét, amelyet Magyarországon már második alkalommal tanári konferenciával nyitottak meg a szervezők. A plenáris ülésen Váczi Dorka, a Vodafone Magyarország Alapítvány digitális pedagógiai szakértője Molnár Janka Sára elméleti fizikussal, az HBO Max: A híd című sorozat szereplőjével közösen mutatta be az alapítvány új, gyermekeknek szánt MédiaGuru néven indított oktatási modulját.

Tizenegyedik alkalommal rendezik meg október 7-22. között az európai programozási témahetet (Code Week), amelyhez az elmúlt évekhez hasonlóan idén is csatlakozott a Vodafone Magyarország Alapítvány. A két hétig tartó eseménysorozat programjain olyan pedagógusok, szakértők, fejlesztők, cégek és szervezetek vehetnek részt, akik fontosnak tartják a digitális készségek és az algoritmikus gondolkodás fejlesztését, valamint a programozás, a technológiai alkalmazások és a mesterséges intelligencia megismertetését a diákokkal.

A Vodafone Magyarország Alapítvány évek óta élen jár a digitális készség és kompetenciafejlesztés területén. A most bemutatott új, gyermekeknek szánt MédiaGuru nevű oktatási modul az Alapítvány korábbi tananyagaihoz hasonlóan iskolai felhasználásra készült. A 10-14 éves korosztályt célzó kurzus olyan praktikus és hasznos tanácsokkal, tippekkel látja el a fiatalokat, amelyeket iskolai foglalkozások keretében sajátíthatnak el egy okoseszközre készített interaktív e-learning tananyag feldolgozása közben.

„A Vodafone-nál úgy gondoljuk, hogy a legújabb technológiai eszközök eljuttatása mellett felelősségünk az is, hogy megtanítsuk a fiataloknak azok helyes és biztonságos használatát. Éppen ezért igyekszünk időről időre olyan friss tananyagokkal előállni, amelyekkel segítségére lehetünk a fiatalabb generációknak és az őket tanító pedagógusoknak is. Az évek óta sikerrel működő NetGurut egy újabb modullal, a MédiaGuruval egészítettük ki, amely a videójátékok felelős használatára épül és segítséget nyújt a manipulált, kattintásvadász tartalmak felismerésében, a valós hírek és a rejtett promóciókat tartalmazó információk közötti különbségtételben. A modul az e-skola.hu oktatási felületünkön már elérhető” – mondta el Váczi Dorka, a Vodafone Magyarország Alapítvány digitális pedagógiai szakértője a konferencia plenárisán.

A Vodafone Magyarország Alapítvány olyan mentorokat választott a MédiaGuru modul tananyagainak videós bemutatásához, akik hitelesen, a téma szakértőiként képesek megjelenni a gyerekek előtt. A felelős videójáték tananyagot Tabár-Szabó Andrea – azaz DoggyAndi, gamer, youtuber – adja át a fiataloknak, a tudatos tartalomfogyasztás- és megosztás képzés szakmai házigazdája pedig Molnár Janka Sára, elméleti fizikus, tudománykommunikátor.

„Örömmel fogadtam a Vodafone Magyarország Alapítvány megkeresését, hogy a tudatos tartalomfogyasztással foglalkozó tananyagukhoz készülő videókban előadóként szerepeljek. Úgy gondolom, hogy a téma rendkívül aktuális és a fiataloknak nagy szükségük van a MédiaGuruhoz hasonló kezdeményezésekre, hogy biztonságos keretek között tájékozódjanak az információgyűjtés világában. Ehhez nagy segítségükre lehet a tananyag, amelyben hasznos tanácsokat és tippeket kapnak az ellenőrizetlen információk kiszűréséhez” - mondta el Molnár Janka Sára.

A Vodafone Magyarország Alapítvány 2020-ban, a Digitális Iskola Program keretében indította el teljes mértékben e-learning alapú képzési platformját, az e-skola.hu oldalt. Az ingyenes felületen először a pedagógusokat célzó, IKT eszközök a tanórán elnevezésű, 30 órás akkreditált képzést tették elérhetővé, melyre azóta csaknem 7000 pedagógus regisztrált. Ezt követte a szülők számára létrehozott Netszülő, majd a fiatalok digitális kompetenciáinak fejlesztését és a biztonságos internethasználatot célzó Netguru képzés.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...