- Hirdetés -

Tudott-e múlt héten fordítani az RTL?

|

- Hirdetés -

A mögöttünk álló héten javultak az RTL eredményei, különösen hétköznap. Kiderült, hogy ez elég volt-e ahhoz, hogy megfordítsák a nézettségi versenyt, legalább a számukra fontos 18-49 éveseknél és főműsoridőben.

Az őszi tévés szezon elején a TV2-nek jobban jött ki a lépés, gyakorlatilag minden húzásuk bejött és mindegyik műsoruk jól teljesített. Azonban múlt héten frissült az RTL esti kínálata, hiszen hétköznapon új évad jött a Nyerő párosból és a Survivorből, valamint már vasárnap is képernyőre került a The Voice. Ennek meg is látszott az eredménye, hiszen a főműsoridőt nézve a korábbi héthez képest a 18-49 éveseknél 2,2 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 2 százalékponttal, a teljes lakosságnál pedig 1,7 százalékponttal erősödött az RTL heti közönségaránya.

Azonban még ez is kevés volt ahhoz, hogy megfordítsák a nézettségi versenyt, a TV2 továbbra is mindhárom fontos célcsoportnál (18-49, 18-59, teljes lakosság) az RTL előtt jár, a főműsoridőben és teljes napon is. A 18-49 éveseknél a hétfő és a kedd estét tudta megnyerni az RTL, a többi napon a TV2 magasabb share-t ért el náluk. A 18-59 éveseknél pedig csak a hétfői főműsoridő volt az RTL-é.

A teljes csatornaportfóliókat nézve is hasonló a helyzet, az RTL Magyarország ugyan faragott a hátrányából, de nem tudtak a TV2 Csoport elé kerülni. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben volt kettejük között a legkisebb differencia, de ez is 4 százalékpontot jelentett (TV2 Csoport: 27%, RTL Magyarország: 23%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 15,9 17,6 16,1
RTL 14,1 13 14,4

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,8 13,4 11,7
RTL 8,4 7,7 8,4

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 25,2 26,2 24,4
RTL Magyarország 18,0 16,3 17,6
MTVA 6,3 10,1 5,1
AMC Networks 5,4 5,0 5,1
Paramount Global 4,6 3,5 5,8
Network4 4,4 5,2 3,3
Warner Bros.Discovery 2,6 3,1 2,5
Antenna Entertainment Group 2,3 2,1 2,3

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,9% / 15,6% (17,8% / 16,1%)
Tények Plusz – 14% / 13,2% (14,3% / 13,6%)
Séfek séfe – 17% / 17,6% (15,9% / 17,2%)
Kőgazdag fiatalok – 10,8% / 12,5% (10,4% / 9,1%)

RTL
Híradó – 18,9% / 16,8% (17,6% / 16,1%)
Fókusz – 14% / 14,1% (13,1% / 12,9%)
Nyerő páros – 16,5% / 18,8% (korábbi héten a Konyhafőnök: 11% / 11,7%)
Survivor – 10,5% / 11,2% (korábbi héten A mi kis falunk ismétlés: 9,5% / 9,9%)

Hétköznapokon a hírműsorok utáni sávval mindkét csatorna elégedett lehetett. A TV2-n a Séfek séfe rendkívül erős átlaggal búcsúzott, az RTL-nek pedig a Nyerő páros rég nem látott szintű közönségarányt hozott. Mostanában ebben a műsorsávban nem volt ennyire jól teljesítő műsora a csatornának. A főműsoridő második felében a TV2-n futó Kőgazdag fiatalok javított a korábbi heti eredményeihez képest, de a csatornaátlag alatt maradtak. Utóbbi pedig az RTL-re visszatérő Survivorra is igaz, csütörtökön és pénteken már 10 százalék alatt volt a 18-49-es közönségarányuk.

A TV2-n hétvégén debütált az Ázsia Expressz új évadának első két adása. Szombaton a 18-49 éveseknél verte A mi kis falunkat: az RTL-es sorozat 15 százalékos, a TV2-s műsor 17,3 százalékos közönségarányt hozott. A 18-59 éveseknél hagyományosan erős A mi kis falunk és ennél a célcsoportnál az Ázsia Expressznél jobb eredményt hozott sorozat (17,6% vs. 16,3%).

A korábbi hetekben a szombati Sztárban sztár leszek verte a The Voice-t és ebben múlt hétvégén sem történt változás, viszont nem volt nagy különbség közöttük. A 18-49 éveseknél a Voice 16,3 százalékos, a Sztárban sztár leszek 17,4 százalékos share-t ért el. A 18-59 éveseknél pedig ugyanez 16,6% vs. 17,4% volt a TV2-s produkció javára.

Vasárnap a Voice a szombatihoz hasonló nézőszámot produkált, ami aznap a 18-49 éveseknél 13,7 százalékos, a 18-59 éveseknél 13,8 százalékos közönségarányra volt elegendő. A TV2-n az Ázsia Expressz az említett két célcsoportnál 14,5 százalékos és 13,7 százalékos, a Sztárban sztár leszek pedig 18,4 és 18,8 százalékos share-t szállított.

A korábbi hetinél alacsonyabb nézőszámot ért el a vasárnapi Sztárban sztár leszek, de még ezzel együtt is a múlt hét legnézettebb műsora volt: 18-49 éveseknél 272 ezer, a 18-59 éveseknél 397 ezer, a teljes lakosságnál 802 ezer nézővel. A Nyerő páros jó szereplését mutatja, hogy a 18-49 és a 18-59 éveseknél is második helyen végeztek a heti toplistán, 269 ezer, illetve 344 ezer nézőt vonzott a hétfői adás. A teljes lakosságnál pedig a vasárnapi RTL Híradó volt a csatorna legnézettebbje, 617 ezer nézővel, a Nyerő páros utánuk következett 612 ezres nézettséggel.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 397 450 18,8
NYERŐ PÁROS RTL 344 896 17,7
SÉFEK SÉFE TV2 343 297 18,8
THE VOICE RTL 324 886 16,6
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 306 907 13,7
A MI KIS FALUNK RTL 306 146 17,6
HÍRADÓ RTL 294 074 16,2
TÉNYEK TV2 250 593 13,9
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 248 703 11,0
UEFA EUROPA KONFERENCIA LIGA M4 SPORT 239 556 14,2

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 802 810 20,8
TÉNYEK TV2 716 614 19,4
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 690 298 15,7
SÉFEK SÉFE TV2 687 886 18,5
HÍRADÓ RTL 617 622 16,6
NYERŐ PÁROS RTL 612 863 15,5
TÉNYEK PLUSZ TV2 565 728 16,7
THE VOICE RTL 563 557 14,6
A MI KIS FALUNK RTL 546 278 14,6
UEFA EUROPA KONFERENCIA LIGA M4 SPORT 467 192 14,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 272 220 18,4
NYERŐ PÁROS RTL 269 899 20,0
SÉFEK SÉFE TV2 243 769 19,7
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 224 700 14,5
THE VOICE RTL 222 562 16,3
HÍRADÓ RTL 177 968 14,3
A MI KIS FALUNK RTL 177 578 15,0
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 162 453 10,3
UEFA EUROPA KONFERENCIA LIGA M4 SPORT 156 115 13,4
FÓKUSZ RTL 154 773 16,1

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...