- Hirdetés -

Sokat tesz a LEGO azért, hogy megtartsa a dolgozóit

|

- Hirdetés -

Idén első alkalommal került átadásra a HR-Revolution Díj. Az elismerést objektív mutatók alapján, a munkaerő megtartás terén kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalatok kapták.

A HR-Evolution Kft. által alapított szakmai díj odaítélésének elsődleges szempontja a fluktuációs adatok vizsgálata volt. Ezt követte egy szakmai mélyinterjú a munkaerő megtartásért tett erőfeszítésekről. A zsűrizési folyamatot online visszajelzések ellenőrzése zárta, amely a vállalat digitális lábnyomát és munkavállalói visszajelzéseit vizsgálta.

A HR-Revolution Díj 2023-ban öt kategóriában került kiosztásra, valamint a szakmai zsűri egy különdíjat is odaítélt: LEGO Manufacturing Kft. (termelő nagyvállalat kategória), XELLIA Kft. (termelő közepes vállalat kategória) Schaeffler Savaria Kft. (autóipar kategória), NAPCSILLAG Kft. (Ecofamily) (szolgáltatás kategória), Adnovum Hungary Kft. (kereskedelem kategória), Robert Bosch Power Tool Elektromos Szerszámgyártó Kft. (különdíj).

„A forradalmárok olyan emberek, akik radikális változásokat szeretnének elérni, és aktívan részt vesznek a változások megvalósításában. A díjazott vállalatok radikálisan növelték megtartó erejüket. Példájuk, módszereik, eredményeik amellett, hogy méltók az elismerésre, inspirálnak más cégeket, ezzel pozitív változásokhoz vezetnek. Ezért lett a díj neve HR-Revolution” – árulta el Csikós-Nagy Katalin fluktuáció-kezelés szakértő, a díj alapítója.

A HR-Revolution díj átadására az idei Recruitech Blue konferencia után került sor.

A kis fluktuáció nagy erőfeszítéseket követel

A termelő nagyvállalat kategória díját a LEGO Manufacturing Kft. kapta, példaértékű és innovatív fluktuációkezelésért. A szolgáltatás, termelés és HR háromszögének bevonásával számos elemző workshopot valósítottak meg, majd teljesen átstrukturálták, személyre szabták többek között a toborzás, fogadtatás, beillesztés folyamatait.

Komplex, minden generációt támogató HR programjával érdemelte ki a termelő közepes vállalat kategória díját a XELLIA Kft. A vállalat kiemelkedő erőfeszítéseket tesz a tehetségek fejlesztése és támogatása terén, ugyanakkor nagy hangsúlyt fektet a régi kollégák megbecsülésére, támogatja a közösségek szerveződését és a rászorulókat.

Az autóipar kategória díját a Schaeffler Savaria Kft. kapta, magas elköteleződést és alacsony fluktuációt eredményező széleskörű gondoskodásáért. A munkavállalók támogatásának egyik legerősebb eszköze a vállalatnál az egészségügyi szolgáltatás, ami alanyi jogon igénybe vehető a dolgozóknak. A vállalatnál demokratikus a légkör, a munkavállalókat érintő lényegi kérdésekről közösségi elven, a munkavállalók bevonásával döntenek.

A NAPCSILLAG Kft. (Ecofamily) a kereskedelem kategória díját érdemelte ki. Évente többször, többféleképpen is megkérdezik a munkavállalókat és bevonják őket. A vezetőket folyamatosan fejlesztik belső akadémiájukon; konfliktuskezelő, coach, szervezetfejlesztő, közvetlen vezető bevonása szintén működik náluk. A vállalat innovatív eszközöket alkalmaz: az év elején indult TikTok csatornájuknak mára már közel hétezer követője van.

A szolgáltatás kategória nyertese az Adnovum Hungary Kft. Az elmúlt években radikálisan, mindössze 6–10 százalékra csökkentette a fluktuációt. A mentorálás kultúrája kiemelkedően fontos az Adnovumnál, új és tapasztalt munkavállalók számára is. A vállalat számos innovatív eszközt alkalmaz, például az ügyvezetőnek saját blogja van az intraneten, amely betekintést enged a vállalat működésébe.

A HR-Revolution különdíjasa a Robert Bosch Power Tool Elektromos Szerszámgyártó Kft. lett. A miskolci kéziszerszámgyárában abszolút az ember van fókuszban. Egy önszerveződő csapat koordinálja a megtartási intézkedéseket a kollégák visszajelzése alapján. Az EAP (Employee Assistance Program) mellett számos más, kollégák jóllétére irányuló kezdeményezést is elindított a vállalat. Az önfejlesztés és a pozitív vezetés is szerves részét képezi a vállalati kultúrának. A kommunikáció innovatív formában, például videók formájában történik.

„A díjjal szeretnénk felhívni a figyelmet a munkaerő megtartás jelentőségére. A megtartóerő javítása társadalmi jelentőségű kérdés, hiszen a fluktuáció tartós csökkentése csak a dolgozók jóllétének a javításával érhető el. A munkavállalók jóléte nemcsak a vállalatok sikerességéhez járul hozzá, hanem a közvetlen a környezetére, közvetetten pedig az egész társadalomra is pozitív hatással van. Erre példa a díjazott vállalatok teljesítménye. Ezért indítottuk el a HR-Revolution Díjat” – árulta el Csikós-Nagy Katalin.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...