- Hirdetés -

Ez várható idén a biztosítási piacon

|

Felemás képet mutat a jelenlegi biztosítási piac: miközben az infláció nyolc év reálnövekedését veti vissza a legutóbbi két évben, a profitadótól eltekintve az idei év végére várhatóan jelentősen nő a biztosítók eredménye – többek között ez hangzott el a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) által szervezett esztergomi XIX. Biztosításszakmai Konferencián.

Kovács Zsolt, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium miniszteri biztosa előadásában elmondta, hogy a biztosítási piac legnagyobb része a kedvezőtlen gazdasági háttér ellenére is növekedni tudott, a teljes díjbevétel csupán az egyszeri díjas életbiztosítások kiesése miatt csökkent minimálisan (az idei első félév 779 milliárd forintos díjbevétele gyakorlatilag megegyezik a 2022 első félévének 786 milliárd forintjával). A biztosítók profit tekintetében még erőteljesebb növekedést értek el, és 2023 egészére (a profitadót nem számítva) az elmúlt 15 év legnagyobb nyereségére számíthatnak. A szerződésállomány a legutóbbi, nehézségekkel terhelt években is folyamatosan emelkedett – ellentétben a 2010-es évek elején tapasztalható időszakos visszaeséssel.

A független közvetítői szektor 7,7 százalékkal növelte értékesítési árbevételét, a legnagyobb 20 alkusz esetében ez a bővülés csaknem kétszeres, 14,1 százalék volt. A miniszteri biztos ugyanakkor kedvezőtlen fejleményként említette, hogy a közvetítők száma tíz év alatt 13,2 százalékkal csökkent. A biztosítási szektort érintő további negatívum, hogy a biztosítási penetráció mértéke mindössze 2,1 százalékos, ami az EU harmadik legrosszabb értéke.

Erdős Mihály, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) elnöke azt emelte ki, hogy az elmúlt két év inflációja nyolc év reálnövekedését törte le a biztosítási szektorban. Az első félévben a szerződésállomány volumene az előző év végéhez képest 0,5 százalékkal, 13,4 millió darabra nőtt, miközben az állománydíj 7 százalékkal, 1,28 milliárd forintra bővült. A növekedés legnagyobb részét tehát nem a volumenhatás, hanem a díjak emelésének hatása eredményezte. A rendszeres díjas életbiztosítások és a nyugdíjbiztosítások alakulása is kedvező képet mutatott az év első felében, utóbbinak az állománya immár meghaladta a 470 ezer darabot.

A MABISZ-elnök külön kitért a viharkárok aggasztó alakulására, amellyel kapcsolatban a kárkifizetések mértéke az idei viharszezonban elérte a 13,1 milliárd forintot. Ez trendszerűen is kiugró növekedést jelent (2018-hoz képest már csaknem négyszeres összeget jelent), ami előrevetíti annak szükségességét, hogy az ilyen jellegű károk hatása a díjak oldalán is fokozottan megjelenjen.

Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke nyitóbeszédében az alkuszi szektor előtt álló feladatok közül többek között a jövő tavasszal elsőként megtartott lakásbiztosítási kampányra való felkészülést, a biztosítási penetrációnak a munkaadók aktívabb bevonásával történő növelését, az alkuszi szakma fiatalítását, illetve a digitalizáció kihívásainak történő minél teljesebb megfelelést emelte ki.

Az elnök kitért arra, hogy az alkuszszövetség tagcégei jelenleg mintegy 4 millió biztosítási szerződést kezelnek 350 milliárd forint értékben. A szövetségen belüli összesített állományban az életbiztosítások aránya immár eléri a 26 százalékot. A FBAMSZ vállalatai több mint ezer alkalmazottal és mintegy 5500 alvállalkozóval végzik tevékenységüket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...