- Hirdetés -

Hegyekben állnak a kidobott otthoni gépek

|

- Hirdetés -

Évente csak Európában 35 millió tonnányi olyan elektronikai hulladék keletkezik, amelyet meg lehetett volna menteni. A nagygépek, mint a hűtők, mosógépek mellett laptopok, porszívók, mikrók, nyomtatók állnak hegyekben a lerakókban és csupán a töredéküket hasznosítják újra – áll az Eurobarométer felmérésében. Ez rámutat arra a tendenciára is, ami szerint az elmúlt évtizedekben a fogyasztók a cserét mind inkább előnyben részesítették a javítással szemben. Ebben mi magyarok sem lógunk ki a sorból, ezért a GreenGo, együttműködésben a Tudatos Vásárlók Egyesületével, a Javíttatás nemzetközi világnapjához kapcsolódva arra szeretné az elkövetkező hetekben felhívni minél több ember figyelmét, hogy az elromlott eszközeiket ne dobják el, inkább próbálják azokat megjavíttatni.

A GreenGo a „Ne dobd ki, javíttasd!” mottó jegyében induló októberi JóÜgyek kampányban a flottájához tartozó autókban, valamint saját kommunikációs felületein számos hasznos információt oszt majd meg a felhasználókkal ebben a témában, valamint egy egyedi, kreatív design-nal ellátott GreenGo autón is megjelenítik a javíttatás fontosságának üzenetét.

„A fenntartható fejlődés mellett elkötelezett vállalatként évről évre aggódva figyeljük, hogy Magyarországon egyre korábban köszönt ránk a túlfogyasztás napja. Idén ez nálunk május 30-án volt, ami azt jelenti, hogy ránk nézve ebben az évben addig tartottak ki a Föld egy évre elegendő erőforrásai és a fogyasztásunk átlépte azt a szintet, amit egy esztendő alatt képesek vagyunk újratermelni. Emiatt is szeretnénk minél több ember figyelmét felhívni a javíttatás fontosságára, mert muszáj tudatosítani bennük azt, hogy a mostani pazarló - megvesszük, használjuk, majd amikor elromlik eldobjuk - életmóddal egyre gyorsuló tempóban tesszük tönkre a bolygónkat.” – mondta Ádám Boglárka, a GreenGo vezérigazgatója.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete évek óta végez felvilágosító kampányokat ebben a témában is, hogy az emberek valós alternatívaként tekintsenek a javíttatásra. Legyen szó tartós fogyasztási cikkről, vagy akár egy elvásott talpú bakancsról, mert álláspontjuk szerint valójában a legtöbb használati eszközünk megmenthető, hozzáértő szakember segítségével ismét jó állapotba hozható. A szervezet úgy látja a globális cél, a túlfogyasztás mérséklése és ezzel együtt a Föld erőforrásainak védelme mellett a javíttatáshoz való jog megteremtése, erősítése lokálisan sok pozitív hatással járna kezdve a szolgáltatóipar fejlődésétől a fogyasztói attitűdök megváltozásáig, hogy a minőségi termékek kapjanak nagyobb hangsúlyt a vásárlási döntések meghozatalakor. Végső soron ez a tudatosabb fogyasztói magatartás a gyártókat, eladókat is a fenntartható üzleti modellek kidolgozására fogja ösztönözni.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete emlékeztet rá, hogy az Unióban már megszülettek az első biztató eredmények ezen a területen. Az Európai Bizottság március 22-én fogadta el azt a javaslatot, ami a jövőben biztosítja azt, hogy a fogyasztók könnyebben és olcsóbban javíttathassák a műszakilag menthető termékeiket (például porszívókat, táblagépeket, okostelefonokat stb.), akkor is ha a garancia idő lejárt, vagy ha az az elhasználódás miatt romlott el.

Mindezen túl azonban az emberek hozzáállásnak a megváltozására is szükség van, hogy egyre többen belássák azzal egyéni, lokális, sőt globális szinten is csak jól járunk, ha inkább szerelőhöz fordulunk a meghibásodott eszközeinkkel és nem másikat veszünk helyette, amit aztán megint csak kidobunk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...

Különleges mesekönyv készült

Hiánypótló kiadvány hívja fel a figyelmet arra, hogy mit tehetünk felelős felnőttként a gyerekek biztonságáért. A Minden gyerek kicsi kincs című könyv Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány gyerekjogi szakértőjének szakmai támogatásával készült és jelent...

Rengeteget adományoztak a Tesco vásárlói

138 962 kiló tartósélelmiszert adományoztak a vásárlók a Magyar Élelmiszerbank Egyesület országos tartósélelmiszer-gyűjtő akciójában a hétvégén. Ez a mennyiség csaknem másfélszerese a tavaly felajánlottnak, így országszerte közel 27 800 rászoruló kaphat támogató csomagot az...

Újabb Dűne sorozat érkezik

Casey Bloys, az HBO és a Max tartalomért felelős elnök-vezérigazgatója bemutatta a Max saját gyártású sorozata, a Dűne: Prófécia első teaserét. A hat epizódból álló évad idén ősszel debütál a Maxon.A DŰNE – PRÓFÉCIA...

Régóta várt funkciót tesz elérhetővé a Wolt

Mostantól a Wolt magyarországi felhasználói egyszerre két, ugyanazon a környéken található étteremből vagy üzletből is rendelhetnek - egyetlen szállítási díjért.A funkciót először Helsinkiben tette elérhetővé a Wolt, a napokban pedig elkezdte kiterjeszteni azt Magyarországra,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...