- Hirdetés -

Fókuszban a multiplatform növekedés

|

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a céljaikról, a streamingben elért eredményekről és a külföldi terveikről is.

- Az év elején Csehországban és Szlovákiában elindult a Story4 TV. Milyen ennek a fogadtatása?

- A kezdeti fogadtatás kedvező, ugyanakkor a cseh piacon közel 50 százalékos a free tévépiac aránya, tehát idő kell ahhoz, hogy egy ilyen típusú csatorna eredményeket produkáljon.

- Cél az, hogy újabb országokban jelenjetek meg, vagy a már említett kettőben szeretnétek újabb tévéket indítani?

- Mindkét lehetőséget vizsgáljuk, és úgy látjuk, hogy a következő lépés az lesz, hogy Csehországban és Szlovákiában a tévé mellett az online tartalomszolgáltatásban is szeretnénk bővülni.

- Az év elején indult Max4 hozza a várt eredményeket?

- Azt gondoljuk, hogy az idei utolsó negyedévben, illetve jövőre már érdemi eredményeket hoz, ami azt jelenti, hogy megközelíti az egyszázalékos közönségarányt.

- Láttok további terjeszkedési lehetőséget a piacon?

- A lineáris piac elérte a maximumát, és az online eredmények is azt igazolják, hogy egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul. A tévé még mindig domináns, ettől függetlenül kizárnám, hogy új csatornát indítanánk. Hogy valamit vásárolunk, az benne lehet a pakliban, de a fókuszunk inkább azon van, hogy organikusan növekedjünk.

- Célotok, hogy a 18–49 évesek körében is erősödjetek?

- Mivel a Network4 a Story Tv-ből alakult, így a kezdetektől inkább a női és az idősebb közönséget értünk el. Ma azonban már messze nem a miénk a legidősebb összetételű nézői kör, de még mindig elég sok az idős nézőnk leginkább a Story4-en és a TV4-en, ugyanakkor nagy eredménynek tartjuk, hogy a Film4-en vagy a Galaxy4-en már van fiatalabb közönségünk. Viszont a sportcsatornáinkon épp a 18–49-esek, sőt a 18–39-esek szerepelnek nagyobb arányban, mint a többi adónkon. A csoportszintű nézettségünk magáért beszél: az idén októberig meghaladtuk a 4 százalékot 18–59-ben (ami a piacon most már az első számú célcsoportnak számít) és az 5 százalékot 4+-ban, ez utóbbival az ötödik legnagyobb csoport vagyunk a TV2, az RTL, az MTVA és az AMC után. De ha csak az őszt nézzük, már az AMC-t is megelőztük.

- Melyik tévéadótokra tekintesz főcsatornaként?

- A szórakoztatók közül a TV4-et tekintjük annak, mellette a Galaxy4-et, ráadásul az utóbbi remek eredményeket ért el az idén. A sportcsatornák között pedig nehéz különbséget tenni, annyira releváns a kínálatuk. És még egy fontos dolog: a streamingen figyelünk arra, hogy ne ugyanazt kínáljuk, mint a tévében. Például MotoGP-nél az előfizetőink nézhetik a multikamerás közvetítést, azaz nyolc kamerából tudják kiválasztani, hogy mit szeretnének nézni. Az NFL-nél, illetve a Bundesligánál pedig bekapcsolódhatnak egy körkapcsolásba. Hadd szolgáljak egy bejelentéssel is: jövő évtől kizárólag mi közvetítjük a tenisz ATP Tourt, beleértve a világbajnokságot is, így a női WTA Tourral kiegészítve a nézők egyre inkább úgy érezhetik, hogy mi vagyunk a tenisz otthona. Az előzőekhez kapcsolódó logika itt is megjelenik, tehát aki minden meccset akar látni, az előfizethet a streamingre, aki csak az elődöntőt, illetve a döntőt nézné, az a tévében is megtalálhatja ezeket.

- Eddig mennyien fizettek elő a Net4+ streamingszolgáltatásra?

- Meghaladtuk a 30 ezer előfizetőt, ami azt gondoljuk, hogy nagyon szép szám. Azt az idő dönti majd el, hogy ez egy gyorsan kialakult, de nehezen bővíthető kör, vagy pedig lehet ezt még tágítani. A tenisz hozhat új közönséget, de egy sportstreaming-szolgáltatás nem vetekedhet mondjuk a nagy kereskedelmi tévék szórakoztató tartalmakat kínáló platformjaival.

- Gondolkodtok saját gyártású műsorok indításában?

- Nekünk egyelőre egy félig-meddig saját gyártású műsorunk van, a Max4-en látható Galileo, ami a ProSiebenSat.1 formátuma. Nem zárom ki, hogy készítünk majd mást is, de azért ezen a téren nagyobb a kockázat, mint ha filmcsomagokat vagy sportjogokat veszünk. Nagyon szépen növekedtünk az elmúlt években, úgy látjuk, hogy nyolcmilliárd fölött lesz a csoportszintű árbevételünk az idén, de azért egy igazán jó saját készítésű projekt félmilliárd forintnál kezdődik, és egyáltalán nem garantált, hogy sikeres lesz. És akkor még nem beszéltünk a nézői szokások megváltozásáról, hogy mondjuk az olyan típusú csatornákon, mint a miénk, korábban nem kaptak ilyen tartalmakat. Azt hiszem, hogy ha megkérdezik az embereket, hogy Magyarországon melyek a jó sportcsatornák, akkor nagy valószínűséggel az Arena4-et vagy a Match4-et is sokan megemlítik, ám hiába gyártanánk néhány szórakoztató műsort, ezekről a TV2-re meg az RTL-re asszociálnának, nem pedig a TV4-re

 

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...