- Hirdetés -

Kevésbé fontos a magyaroknak a fenntarthatóság az idén

|

Alapvetően kevésbé figyel a lakosság a környezettudatosságra ezen a karácsonyon – derül ki a Rondo Hullámkartongyártó Kft. tavalyi és idei kutatási eredményeinek összehasonlításából. Az elmúlt évhez képest csökkent azok aránya, akik hajlandóak lennének többletköltséget vállalni a környezetbarát csomagolóanyagért, és az online vásárlók prioritásai is megváltoztak a fenntartható csomagolással kapcsolatban.

A Rondo Hullámkartongyártó Kft. a magyarok ajándékcsomagolási szokásait vizsgálta a közelgő ünnepek alkalmából. A tavalyi eredményekkel összehasonlítva idén kevesebben lesznek, akik letéphetik majd a mintás papírt az ajándékukról a fa alatt – hiába számít ez fenntarthatósági szempontból is a legjobb megoldásnak. A válaszadók többsége (42%) ugyan még mindig csomagolópapírba csomagolja a meglepetéseket karácsonykor, ez azonban visszaesés a tavalyi 59 százalékhoz képest. A válaszadók 21 százaléka használ idén papírzacskót vagy papírdobozt, míg tavaly még a válaszadók 36 százaléka döntött így.

A válaszokból kiolvasható, hogy a környezetbarát csomagolóanyagok használata nem döntő fontosságú a válaszadók számára: a megkérdezettek fele mondta azt, hogy inkább nem ez alapján dönt, amikor ajándékot vásárol. Ez az arány sokat változott a tavalyi eredményekhez képest, hiszen akkor még csak 38 százalékuk nyilatkozott így.

Tavaly a megkérdezettek több mint harmada (37%) még nagyrészt szem előtt tartotta a környezetbarát csomagolás fontosságát, idén már csak a válaszadók negyede (27%) válaszolt így. Csökkent azoknak az aránya is (14%-ról 9%-ra), akik fő szempontként tekintettek ajándékvásárláskor a környezetbarát csomagolásra.

Jól érezhető a magyarok árérzékenysége is a fenntarthatósággal kapcsolatban. Többletköltséget mindössze a megkérdezettek 7 százaléka vállalna egyértelműen a környezetbarát csomagolás érdekében, 37 százalékuk pedig egyáltalán nem hajlandó többet fizetni környezetbarát csomagolásért. A képet tovább árnyalja az az adat, hogy a megkérdezettek 13% százaléka egyáltalán nem vásárol idén karácsonyi ajándékot.

A környezetbarát online vásárláshoz kapcsolódóan is sokat változott a lakosság attitűdje. A válaszadók 59 százaléka mondta azt, hogy nem döntő fontosságú számára online vásárláskor a környezetbarát csomagolás, míg tavaly mindössze 47 százalékuk válaszolt így. Idén már csak az online vásárlók mindössze 28 százalékának fontos valamilyen mértékben a környezetbarát csomagolás, tavaly még a válaszadók 38 százalékára volt ez jellemző.

Noha az árérzékenység jellemzően befolyásolja a fenntarthatósági törekvéseket, csökkent azonban az ünneplők lelkesedése azokon a területeken is, amik egyébként nem kerülnek pénzbe: a fenntartható karácsony kivitelezéséhez a magyarok 56 százaléka gyűjti szelektíven a szemetet, szemben a tavalyi 69 százalékkal, és a tavalyi 23 százalék helyett idén már csak 20 százalékuk vesz környezetbarát csomagolóanyagot az ajándékokhoz. Míg tavaly csak a válaszadók 9 százaléka nem tett karácsonykor a fenntarthatóságért, idén már 15 százalékra nőtt azok aránya, akik így nyilatkoztak. Pedig apró lépésekkel, kis döntésekkel is hozzájárulhatunk a zöldebb karácsonyhoz:

„A kutatási eredményeink rávilágítanak arra, hogy a magyar fogyasztók árérzékenyek és nehezebb gazdasági helyzetben a fenntarthatóság kevésbé játszik szerepet a döntéseikben” – tette hozzá Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója. „Ilyen körülmények között is fontos azonban a papírhulladék szelektív gyűjtése, hiszen a körforgásos gazdaság működési elveinek megfelelően 100 százalékban lebomló hullámkarton készülhet belőle.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...